fotorealisticka-grafika-uz-za-10-let
Novinka Fotorealistická grafika už za 10 let?

Fotorealistická grafika už za 10 let?

Michal Maliarov

Michal Maliarov

16
Reklama

Veterán z Epicu, Tim Sweeney, se podělil o své myšlenky ohledně fotorealistické grafiky ve hrách a kdy bychom se ji měli dočkat. Prý za takových 10-15 let. Máte radost?

„Máme dva základní problémy ve snaze herní grafiky o dosažení filmové kvality,“ řekl Tim. „Tak především, tím největším problémem je jednoduše hrubá síla dnešních sestav. Filmy jsou totiž neinteraktivní, ve hrách naopak neustále sami měníte světelné efekty v reálném čase, anti-aliasing či další vymoženosti, které samozřejmě neuvěřitelně vyžírají výkon dnešních počítačů a konzolí.“

„Prozatím jsme na místě jedné tisíciny toho, abychom dosáhli fotorealistických výsledků bez obětí, kterými jsou dnes krvavé hardwarové nároky. Rozhodně se toho dočkáme, ale bude to tak za 10-15 let, což není zas tak daleko. A je to trochu děsivé – naše vnímání herního světa a reality se totiž v tu dobu nejvíce překryje.“

„Druhý problém ale tak jednoduše vyřešit nelze. A to je cokoli, co simuluje lidské chování nebo inteligenci – tedy animace, pohyby, interakce a konverzace s postavami. V dnešních hrách (až na výjimky) vše vypadá dost kýčovitě.“

Na druhou stranu vyplouvá otázka “Proč“? Pokud grafika dosáhne fotorealistických kvalit, ztratí jakoukoli uměleckou hodnotu a na kontě série GTA přibude tucet nových obvinění (umlácení pixelové babičky na přechodu přecejen není to samé, jako umlátit babičku fotorealistickou). Čeká nás zajímavá doba naštvaných zastánců lidských práv a (ne)šťastných hráčů. Nápady?


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama