Final Fantasy XVI nenabídne otevřený svět, ale z žánru si bere inspiraci. Chce zaujmout nové hráče
Očekávané pokračování legendární RPG ságy Final Fantasy oproti patnáctému dílu nenabídne otevřený svět. V rozhovoru pro magazín IGN to potvrdil producent hry Naoki Jošida. Dle jeho slov se ale hra v mnoha ohledech žánrem open-world RPG inspiruje a dle IGN popisem hra hodně připomíná Pokémon Legends: Arceus.
- Dle producenta Final Fantasy XVI nedojde na otevřený svět
- Tvůrci chtějí vyprávět globální příběh a pro to lépe poslouží uzavřenější regiony
- Hra tak cílí i na nové hráče bez zkušeností se sérií
Final Fantasy XVI tím pádem jde trochu proti proudu současným trendům, které velí moderní RPG co nejvíce roztahovat a vytvářet kolosální otevřené světy. Dle Jošidy se studio soustředí na systém větších regionů.
Motivací je prý především snaha nalákat na hru nové fanoušky. Final Fantasy 16 má zasáhnout nejen hardcore komunitu, ale i obrovskou základnu zájemců nové generace, které dosud Final Fantasy vůbec nezajímalo. Projekt se má v mnoha ohledech inspirovat současnými AAA RPG v otevřeném světě, konkrétně ale nevíme jak. Na druhou stranu chtějí autoři vyprávět poutavou zápletku odehrávající se po celém světě, což by volba otevřeného světa hodně komplikovala. V rámci příběhu se tedy spíše budeme přesouvat mezi pestrou směsicí větších, ale uzavřených lokalit.
I když by se mohl odklon od otevřeného světa zdát trochu překvapivý, magazín IGN připomíná, že byl právě design světa v případě jinak povedeného Final Fantasy 15 jedním z kritizovaných prvků.
Final Fantasy XVI bylo oznámeno před dvěma lety, detailněji představeno během State of Play na začátku tohoto června, a mělo by vyjít v létě příštího roku na PlayStation 5, později i na PC.