FBC: Firebreak je pro Remedy zklamáním, záchranou jsou předplatná
Pro vývojáře z Remedy je jejich nejnovější počin FBC: Firebreak zklamáním. Hra neuspěla na Steamu, čísla zachraňují až hráči na konzolích.
- Vývojáři z finského Remedy Entertainment jsou zklamaní z málého zájmu o jejich titul FBC: Firebreak. Nárůst počtu hráčů si ale slibují od zářijového updatu.
- Hru zatím finančně nad vodou drží smlouvy o zařazení do předplatného na konzolích Xbox a Playstation.
- Mimo to studio hlásí pokrok ve vývoji Control 2 a také práci na remacích her Max Payne.
Finské studio Remedy Entertainment uvedlo, že není spokojené s prodeji multiplayerové akce FBC: Firebreak. Šéf společnosti Tero Virtala v rámci prezentace finančních výsledků uvedl, že si na PC hra nevedla tak, jak vývojáři očekávali.
Spuštění přitom bylo technicky úspěšné a během prvních 10 dnů si hru zahrálo přes milion hráčů. Většina ale hrála na konzolích Xbox Series X/S a PS5, kde byla hra k dispozici od prvního dne v rámci předplatného. Na Steamu, který měl být podle Remedy primárním prodejním kanálem na PC, se vydání podle vývojářů „nepovedlo“.
„Počáteční zkušenost s hrou a struktura misí vedly k vysokému počtu odchodů hráčů z hry a přílivu negativních recenzí,“ přiznal Virtala. „Jak hráči trávili ve hře více času a my jsme vydávali aktualizace, které hru vylepšovaly, recenze se stávaly pozitivnějšími,“ dodal šéf společnosti. Virtala také přiznal, že „dosavadní komerční výsledky FBC: Firebreak byly z velké části navýšeny smlouvami o předplatném pro Xbox a PlayStation“.
Na září je plánována velká aktualizace, která podle Remedy dále zvýší zájem o hru. „Jsme odhodláni pokračovat v práci na FBC: Firebreak, komunikovat s komunitou a rozšiřovat hru,“ uvedl Virtala.
MImo to Remedy ve své finančí zrpávě uvádí, že vývoj Control 2 je „na cestě k dosažení dalších milníků“ a nyní se zaměřuje na hratelnost, prostředí a mise. Remaky her Max Payne 1 a 2 jsou pak také v plné produkci.