Exkluzivita mezi Deviation Games a PlayStationem nemusí pokračovat dle plánu. Studio mělo propustit velkou část zaměstnanců a hovoří se o možném zastavení projektu
Studio Deviation bylo jedním z řady nových studií, se kterými Sony na začátku této generace podepsala exkluzivní smlouvu. Vedle nich se téhož údělu chopilo např. i studia Haven a Firewalk, která si můžete nejspíše pamatovat i proto, jelikož se od té doby zařadily do first-party studií PlayStationu. Spoluzakladatel Jason Blundell svůj tým v Deviation nicméně koncem loňského roku opustil a nyní se objevují možné náznaky, že exkluzivní projekt možná nepokračuje tak dobře, jak se mohlo zdát.
- Vývojářské studio Deviation Games potkala vlna propouštění
- Ze společnosti mělo odejít až 90 zaměstnanců včetně důležitých členů
- Tým vyvíjel neoznámenou exkluzivitu s PlayStationem, nicméně nyní se zdá, že je projekt možná v problémech
Jak poukazuje magazín IGN, několik (bývalých) vývojářů z Deviation Games na LinkedIn zveřejnilo, že nedávno došlo k jejich velkému propuštění ze stávajících pozic. Patří mezi ně např. nyní již bývalý spolupracovník producenta Jared Bailey, technický designér soubojů Luke Stumpf, softwarový inženýr Kyle Perras a kolem dalších 90 vývojářů.
O důvodech, proč by se tak dělo, nebylo uvedeno příliš. Perras nicméně krátce zmínil, že se Deviation Games v nedávné době "dostalo do obtížné situace a bylo nuceno provést řadu těžkých rozhodnutí a propouštění“, kterých se sám účastnil. Není známo, zda propouštění nějak souvisí s projektem, který se tvoří pro PlayStation, ale vzhledem k velikosti studia se to nedá úplně vyloučit.
Máme-li v této souvislosti připomenout společnou minulost obou společností, můžeme připomenout, že studio Deviation podepsalo vydavatelskou smlouvu se Sony v roce 2021. Generální ředitel studia Dave Anthony tehdy uvedl, že je jeho společnost nadšená a připravená na tuto příležitost. Jeho slova byla tehdy taková, že tým má vysoké ambice a Sony zase vysoká očekávání.
V lednu loňského roku vývojářská společnost dále upřesnila stav svého projektu. Oznámila, že titul zahájil plnou produkci někdy loni, přičemž z pozdějšího náboru vyplynulo, že půjde o novou akci s kooperativními prvky. V září 2022 ovšem také řeklo, že jeho spoluzakladatel Jason Blundell, studio opouští, přičemž nikdy na veřejnost nedalo důvod, proč z týmu odešel.
Následně se rozhostilo období ticha, které trvalo až do posledního týdne. Právě tehdy odlišné studio Final Strike Games, které mělo pracovat s Deviation coby podpora u jejich AAA titulu, samo propustilo řadu zaměstnanců, přičemž někteří poznamenali, že Sony celý projekt možná i zastavila.
To, že by projekt skončil právě nyní, je poměrně pravděpodobné Jak už jsme se dozvěděli koncem minulého týdne, ze strany Sony dojít v poslední době k interní kontrole všech jejích chystaných projektů (včetně nyní již oficiálního uzavření first-party studia PixelOpus), takže je klidně možné – i když nepotvrzené – že držitel platformy upustil i od vydání hry od Deviation.
Nakonec, na čem tým přesně pracoval, není stále známo, a jak se zdá, možná ani nebude. I kdyby tak mělo dojít k úplnému zastavení všeho, na čem tým pracoval, není to pro tvář Sony zase takovou ránou, jako kdyby došlo ke zrušení titulu, který byl již delší dobu oznámený.