Evropská komise si posvítila na nekalé obchodní praktiky švédských vývojářů
Svítá na lepší časy? Tvůrci hry Star Stable Online se ocitli pod drobnohledem Evropské komise. Na vině jsou nekalé obchodní praktiky, které ohrožují mladistvé hráče.
- Evropská komise si posvítila na vývojáře hry Star Stable Online
- Jádrem sporu jsou nekalé obchodní praktiky
- Tvůrci hry, která se zaobírá jezdectvím a koňmi, mají měsíc na reakci a návrh řešení
- Největšímu ohrožení jsou v tomto směru vystaveny děti
Ačkoliv švédskou hru, která se ocitla pod drobnohledem Evropské komise, pravděpodobně znát nebudete (vůbec se nedivíme), mohly by vás zajímat důvody, proč její vývojáři vzbudili zájem sítě pro ochranu evropských spotřebitelů. O nekalých obchodních praktikách v online hrách rozhodně nepíšeme poprvé, ale každá činnost orgánů, které mohou situaci na herním trhu změnit k lepšímu, by neměla být opomíjena.
Na titul Star Stable Online (jedná se o hru zaměřenou na jezdectví a koně celkově), za kterým stojí švédští vývojáři ze společnosti Star Stable Entertainment AB, se snesla kritika z řad Švédské asociace spotřebitelů, která poukazovala na obchodní praktiky, které porušují evropskou spotřebitelskou legislativu. Spolu s Evropskou komisí poté asociace vyzvala vývojáře hry, aby poskytli informace o obchodních praktikách, kterým jsou vystaveni mladiství. Díky šetření se zjistilo, že herní reklamy vyloženě cílí na děti a nutí je k nákupu herní měny či předmětů. Tvůrci hry si často pomáhají časově omezenými akcemi, které na hráče kladou další vrstvu nátlaku. Nejasné informace poté způsobují, že hráč utratí více, než měl v úmyslu.
Hráči často utratí více, než měli v úmyslu.
Společnost Star Stable Entertainment AB má měsíc na to, aby se k výsledkům šetření vyjádřila a navrhla řešení jednotlivých problémů. S takzvaným „Pay to Win" (možnost zisku herní výhody za poplatek) se lze v online hrách (převážně v těch, které jsou v základu zdarma) setkat čím dál častěji. I přes všeobecný odpor většiny hráčů k výše uvedenému typu monetizace se stále najde dostatek lidí, kteří neváhají utratit desítky či stovky tisíc korun. Samostatnou kapitolu poté tvoří tzv. „whales", tedy hráči, kteří v online světech utrácí obrovské sumy reálných peněz. Jedná se tak částečně o boj s větrnými mlýny. Oproti dospělým jedincům jsou ale děti mnohem více ovlivnitelné a zranitelné, čehož si jsou marketingové týmy podobných titulů velmi dobře vědomy. Můžeme tak jen doufat, že se jedná o první vlaštovku, které se v budoucnu rozlétne směrem k dalším podobným hrám.
Zase ty loot boxy. Tvůrci Genshin Impact souhlasili s téměř půlmiliardovou pokutou
Čínská společnost HoYoverse souhlasila s pokutou udělenou Federální obchodní komisí Spojených států amerických. Opět se jedná o problematiku loot boxů.