Zase ty loot boxy. Tvůrci Genshin Impact souhlasili s téměř půlmiliardovou pokutou
i Zdroj: MiHoYo / HoYoverse
Genshin Impact Novinka Zase ty loot boxy. Tvůrci Genshin Impact souhlasili s téměř půlmiliardovou pokutou

Zase ty loot boxy. Tvůrci Genshin Impact souhlasili s téměř půlmiliardovou pokutou

David Bernard

David Bernard

Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X/S Android Android Apple iOS

Čínská společnost HoYoverse souhlasila s pokutou udělenou Federální obchodní komisí Spojených států amerických. Opět se jedná o problematiku loot boxů.

Reklama


  • Tvůrci Genshin Impact musí zaplatit téměř půlmiliardovou pokutu
  • Na vině jsou opět loot boxy a problematika spjatá s osobními informacemi nezletilých

HoYoverse, čínská společnost stojící za gacha hitem Genshin Impact, souhlasila s pokutou ve výši 20 milionů amerických dolarů (492 milionů Kč), kterou jí udělila Federální obchodní komise Spojených států amerických (FTC), a to v souvislosti s kontroverzním prodejem loot boxů. V případě Genshin Impact se v USA na loot boxy nově vztahuje zákaz jejich prodeje mladistvým mladším 16 let. Tedy za předpokladu, že k tomu zájemci z řad mladšího herního publika nedostanou svolení od svých zákonných zástupců.

Společnost HoYoverse s výší pokuty a uvedeným zákazem souhlasila. Samuel Levine, ředitel Úřadu pro ochranu spotřebitele (součást FTC), se nechal slyšet, že tvůrci hry „nekale nalákali děti, teenagery a další hráče k utrácení stovek dolarů za odměny, na jejichž získání měli kupující velmi nízkou šanci." Dle Levina neujdou společnosti, které provozují tyto zákeřné obchodní praktiky, zodpovědnosti. Zvláště pak v případech, kdy se jedná o děti a mladistvé. 

Jádrem sporu bylo údajné porušení online soukromí nezletilých a sbírání jejich osobních informací. Problém s loot boxy se poté vázal na šance na získání pětihvězdičkových odměn. Šance byly dle FTC nedostatečně vysvětlené, matoucí a neférové. Mimo zaplacení pokuty a dodržování zákazu prodeje bude čínská společnost HoYoverse muset přehledně uvádět šance na zisk odměn z loot boxů a přesný kurz při výměně reálných peněz za herní měnu. Tvůrci Genshin Impact také musí smazat nastřádané osobní informace hráčů mladších 13 let. Problematika loot boxů a mikrotransakcí se v souvislosti s herním průmyslem řeší velice často. Ačkoliv je každý jedinec zodpovědný za utrácení svých vlastních prostředků, u dětí a mladistvých se jedná o reálný problém.

Genshin Impact už od vydání vydělal přes 90 miliard korun
i Zdroj: MiHoYo

Genshin Impact už od vydání vydělal přes 90 miliard korun

Genshin Impact se podle společnosti Sensor Tower Store Intelligence umísťuje od svého vydání (září 2020) na 3. pozici nejvýdělečnějších mobilních her. Za první rok vygeneroval celkové příjmy přesahující 2 miliardy dolarů, loni v květnu již překročil 3 miliardy dolarů a nyní zaznamenal příjmy ve výši 3,7 miliardy dolarů. První příčky, které hře brání v získání prvenství, pak za stejnou dobu ovládl často diskutovaný Tencent, resp. jeho Honor of Kings (5,5 miliardy dolarů) a PUBG Mobile (4,9 miliardy dolarů).


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama