Zpět na článek

Diskuze: Europoslankyně slíbila podporu lokalizace PS4

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mart9@tiscali.cz
Mart9@tiscali.cz
Level 1 Level 1
13. 7. 2017 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu mi připadá jako blbost požadovat lokalizaci PS. Mnohem důležitější je, aby bylo lokalizovaných co nejvíc her a to prostě teď není. Někdy bych brečel, když tam vidím ty jazyky na výběr a čeština není. Ale pro začátek snad dobrý.

thebigfoot68@gmail.com
thebigfoot68@gmail.com
Level 1 Level 1
13. 7. 2017 07:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Předem bych chtěl poděkovat redakci HREJe, že na svém webu informovala o této petici. I díky Vám se podařilo překonat hranici pěti tisíc podpisů.

Dál bych chtěl říct, že možný reálný dopad této petice, může leckomu připadat jako naivní sen. To ale nic nemění na tom, že se jejím zakladatelům podařilo rozvířit debatu, která dává slyšet naprosto legitimnímu požadavku, aby hráči svým hrám rozuměli v plném kontextu. Obhájci tohoto požadavku často čelí argumentu, že jsou vlastně menšina a dnes už umí anglicky každý. Dovoluji si tvrdit, že kdo si myslí, že taková znalost angličtiny, například pro čtení knihy v anglickém originále, je dnes běžná, ten se naprosto mýlí, nebo žije v bublině bez špetky empatie. A jakékoli „bodré“ rady typu – vzít do ruky učebnici angličtiny, nebo nebýt líný, považuji za hloupé trolení. (Na nikoho konkrétního tím nenarážím, jde o častou reakci na toto téma.)

Další věc je přeložení rozhraní PS4 do českého jazyka. Tento zdánlivě banální požadavek není prosbou hloupých lidí, kteří si neumějí koupit hru na storu. Ukazuje se, že absence češtiny v samotném rozhraní komplikuje vývojářům vložení našeho jazyka, o čemž mimochodem článek pana Plecháčka informuje hned na začátku.

A nakonec bych chtěl poděkovat zakladatelům petice. Herní scéna u nás má několik historických mezníků, na které se dá odkazovat. Například kauza „Kultury kriplů“, nebo odchod Jiřího Bigase z redakce HREJe a já Vaši petici vnímám jako další takovou událost. :)

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot: Super, potencionální fanatik-samouk :)

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Někdo k fanatismu má předpoklady, jiný ne. Tedy někdo má potenciÁL stát se fanatikem a je potenciÁLNÍ fanatik, a jiný ne. Já sám sebe si teda jako fanatika představit nedokážu. Taky ale od svého narození neválčím, jako malý jsem si nehrál s kalachem, nýbrž s autíčky, a nikdy mi nebylo vtloukáno do hlavy, že Allah je velký a ty, co si to nemyslí, je třeba zničit. Ale jesti jsi ty potenciální fanatik, tak mě kdyžtak varuj, ať spolu nikdy nejsme na stejném náměstí ve stejnou dobu. ;)
@Cokovenecek: Pro mě osobně negativa unijní politiky silně převažují nad pozitivy- nějaké DPH to po 13 letech opravdu nezachrání. K Silesianovi, myslím, že jednou, pokud se mezitím vzájemně nevyhladíme, dospějeme do stavu, kdy bude celá planeta jedním velkým superstátem. Každopádně to ale nebude dřív, než v řádech století.

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot: Každý je potencionální fanatik.

Reedee
Reedee
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 07:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mr.J11151: Souhlasím, ale takové hry jsou do roka nanejvýš 3-4. A vydavatel do toho nepůjde, když si nebude jistý, že se mu investice vrátí.

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot: Evropu by do kupy dala jedna centralizovaná vláda a ne spolek 27 zemí s tak velkými rozdíly. Jenže to by zas Čechové brečeli něco o suverenitě, nebo tak něco.

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jsoucno: To máš sice pravdu ale tyhle země platí za hru stejnou cenu jako ty velke co jsou vetsinou lokalizované. Tak ať teda hry klesnou na cenně. Proč mám platit stejnou cenu jako Nemec, kdyz nedostanu úplný produkt?

Reedee
Reedee
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mr.J11151: Her u kterých se to vyplatí a jde to očekávat dopředu je pár a ty už vesměs lokalizaci mají. Kdyby to bylo pro vydavetele tak výhodné, asi by si nechtěly nechat utékat peníze jen tak. Při velikosti našeho trhu si bohužel myslím, že kromě největších her to je neřešitelný problém a určitě není správný krok do toho vydavetele nutit.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DeSmond: exactly

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DeSmond: Co tu zase meleš s učebnicí? Jak víš, že já anglicky neumím? Nebo si dokonce myslíš, že ti dva kluci anglicky taky neumí? Vůbec si nepochopil o pointu toho celého. Nikdy jsem nepochopil, že si mnozí lidé musejí honit ego nad totální hloupostí, kterou v životě dokázali... Pokud tě ale rodiče nepochválili, tak máš ode mě velkou pochvalu, že ses naučil anglicky.
Ale už dost, měla by se tu vést normální diskuze a ne se hádat jestli má každý člověk na téhle planetě umět anglicky, či nikoliv. :)

Gabriel Nowe
Gabriel Nowe
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cokovenecek: Já jsem se registroval tady na hrej.cz dnes, protože hrej.cz napsalo o naší aktivitě.

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je dobře, že se do toho tihle kluci pustili, můj podpis již dávno mají. Taky je dobré ať o tom ví co nejvíce lidí a snad se pod nátlakem lidé od Sony k něčemu rozhoupou.
Hlavně doufám, že zde nenajdu komentáře o tom, jak by měl anglicky každý umět a podobné nesmysly. Když někdo tenhle argument napíše, tak si pak říkám, proč se výrobci/vydavatelé vlastně snaží hry/výrobky lokalizovat co jazyků jako Němčina, Španělština, Japonština, Ruština, když má každý umět anglicky :-). U her asi nikdy nedosáhneme větší lokalizace, ale konzole by tu lokalizaci mít měly.

sirjarda2@gmail.com
sirjarda2@gmail.com
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Anglicky umím dost dobře. Přesto, například Zaklínač, je v češtině pro mě mnohem lepší zážitek než v angličtině. To stejné Uncharted, Last of Us.
Mimochodem, co znamená výrok "že uživatelské prostředí není v českém jazyce a že tato absence následně blokuje český jazyk v několika hrách, které jej obsahují"? Jak to PS4 tedy funguje? Podobnou zmínku jsem slyšel od tvůrců Kingdom Come, já teda doufám, že na PS4 podporu češtiny mít budou a nenechaj se zarazit na podpoře češtiny v UI mašiny, která s tím souvisí jen okrajově...

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot: Jen tak ze zvědavosti, co přesně jsou ta negativa? Z mé zkušenosti sposta lidí nadává na EU, ale když se po nich chce upřesnění, tak se zmůžou akorát na uprchlíky, tak doufám, že tady tomu není podobně :D

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cokovenecek: Ano, jediná společná česká vláda je nápad jak vytržený z komunistického manifestu. #freeMorava

A není to český lev, ten je stříbrný (FYI), tohle je ikonka z CK1, tuším, že hrabství Strymon...

A čeho se snažím v této diskuzi docílit? Třeba vyjádřit svůj názor? I to je jak z komunistického manifestu?

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Ty jsi fanatik? :)

Jarcze
Jarcze
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě aby neslibovala. Však politici jsou za to placení, aby slibovali.

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cokovenecek: Ano, zatímco 27 hlav evropské hydře jen a jen prospěje :)

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne, že bych nechtěl češtinu ve hrách, ale nejdřív by v tom Europarlamentu mohli dát do kupy Evropu jako takovou, a pak se teprve zabývat takovýmihle podružnostmi.

Pozastavený účet
Pozastavený účet
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gabriel Nowe: Stejné jméno jako Gabriel, ale zdejší diskutér Gabriel nejsi, že?Ten by zastával naprosto opačný názor.

DeSmond
DeSmond
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JMBounce: Bojim se obdobneho problemu :)

@marosho: Hrani ze je jeste v plenkach? To bych teda netvrdil. U nas je proste problem spis v tom, ze neni nas trh dostatecne veliky, tim padem neni pro vydavatele, potazmo vyrobce hernich zarizeni, tolik dulezity a neni nutne tolik resit lokalizaci. Preci jen zatimco TV ma doma temer kazdy, u hernich perifirii se te rozsirenosti ani zdaleka nepribluzejeme. Cimz nerikam, ze tim nejak hajim vyrobce konzoli, ale chapu jejich ciste pragmaticky obchodni pristup. A jakozto cloveku s pomerne dobrou znalosti anglictiny mi je to uprimne zcela volny. Jen se divim, co ze to do ted nekoho nezajimalo, kdyz tu tenhle problem existuje dlouhodobe...(pominuli tedy tu cast, kdy neni mozne cestinu, ktera na disku existuje, spustit diky chybejicimu nastaveni konzole, protoze to je cistej ameterismus Sony).

Jo a malem bych zapomnel, kazdy by mel dneska umet anglicky :D (alepon trosku, tedy minimalne tu trosku, diky ktere se zorientujete v menu PSka) A hry jsou to posledni, kvuli cemu to delat, preci jen se timhle jazykem domluvi clovek temer vsude na svete, takze se to rozhodne hodi. Radsi vezmete do ruky ucebnice, nez se upinat k nadeji, ze nejaka europoslankyne neco zmeni (dost silne o tom pochybuju).

tunerdrift@seznam.cz
tunerdrift@seznam.cz
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gabriel Nowe:

nesmysl. Kvalitní potraviny jsou i u nás, jen si musíš vybrat co chceš do svého těla ládovat. pokud kupuješ ty nejlevnější produkty není divu. Vetšina produktů privátních značek obchodních řetězců jsou nekvalitní nízkorozpočtové potraviny.
Nicméně, i v řetězci nakoupíš perfektní produkty stejně kvalitní jako v Německu.

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JMBounce: Tak ať. Něco takového tu mělo být už dávno, že tyhle produkty by měly mít lokalizaci země, kde se prodává. Sice máš pravdu, mohlo by se teoreticky stát to, že by to tu nedováželi, ale není to pravděpodobné. Spíše je to i o tom, že videohraní je pořád v plenkách a tak nějak se na to všeobecně kašle. Televize, DVD, satelity, vše lokalizované. Je to jen otázka času.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
11. 7. 2017 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

konzolista ?

Reklama
Reklama