ET: Quake Wars budou obsahovat ingame reklamu
Čtyřletý vývoj očekávané akce Enemy Territory: Quake Wars se blíží ke konci. Z Neila Postlethwaita, který je jedním z producentů hry, vypadla na vývojovém blogu včera docela zajímavá informace. Vysoké náklady na produkci zaplatí zčásti i ingame reklama, již bude titul obsahovat. V textíku A word about ingame ads Neil hráče ujišťuje, že reklama nebude nijak agresivní a nebude vyžadovat žádný způsob interakce (klikání). Autoři reklamu zařadí co nejlogičtějším způsobem do normálního prostředí. Argumentují i tím, že se ve hře vyskytnou místa, kde by vlastně bylo zvláštní reklamu nevidět, třeba na bocích nákladních automobilů. Tým Splash Damage prožene každého zadavatele reklamy do ET:QW pečlivou kontrolou, jež by měla zajistit, aby se do hry nedostaly rušivé a nepatřičné reklamy, neodpovídající vizuálnímu stylu a reáliím hry. Dalším důležitým ujištěním potom je, že v rámci ingame reklamy nebude hra nikomu poskytovat žádné údaje o hráčích, nikam je odesílat, ani s nimi jiným způsobem operovat. Jediné, co systém sleduje, je to, jak dlouho se hráč na reklamu ve hře dívá, jednotlivé osoby ale ve statistice nepůjde nijak identifikovat.
Jak to bude vypadat doopravdy a zda se všechna omluvná ujištění Neila P. Zakládají na pravdě, ukáže brzy betatest, v němž už reklamní systém bude fungovat ve stejné podobě, jako ve finální hře. Uvidíme, jak moc si jej hráči zoškliví a zda případně Splash Damage nepřijde s nějakou alternativou (např. dražší hra, zato ale bez reklam).