Epic za hry zdarma do září roku 2019 zaplatil 11 milionů dolarů, přitáhl 5 milionů uživatelů
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Epic za hry zdarma do září roku 2019 zaplatil 11 milionů dolarů, přitáhl 5 milionů uživatelů

Epic za hry zdarma do září roku 2019 zaplatil 11 milionů dolarů, přitáhl 5 milionů uživatelů

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

4. 5. 2021 14:22

Startující soudní spor společností Epic a Apple s sebou přináší celou řadu velmi zajímavých odhalení. Zveřejněné dokumenty, kterých si všiml analytik Simon Carless, totiž obsahují fakta, která byla dosud veřejnosti utajena. Nově například víme, kolik Epic zaplatil za jednotlivé tituly rozdávané zdarma na Epic Games Store mezi koncem roku 2018 a zářím 2019. Celkem společnost vývojářům vyplatila 11,6 milionu dolarů a získala tím 4,9 milionu nových účtů. Hra ode hry se ale z hlediska statistik výrazně liší.

Reklama

  • Zveřejněné dokumenty odhalují detaily financí Epic Games Store
  • Mezi koncem roku 2018 a zářím 2019 Epic zaplatil za hry zdarma 11,6 milionu dolarů
  • Získal 5 milionů nových účtů, jen 7 % z nich ale dále utrácelo
  • Výsledky jednotlivých her se logicky hodně liší

Obsáhlý dokument vedle čistých čísel nabízí i klíčové ukazatele, které Epicu dokazují, zda šlo o dobrou investici. Důležitým číslem je třeba UA Cost, neboli částka, kterou společnost v přepočtu “zaplatila” za jeden nový účet u dané hry. Pověstná “první vlaštovka” v podobě Subnauticy byla sice poměrně drahá, Epic za ní autorům vyplatil 1,4 milionu dolarů (dražší byl jen Batman Arkham), díky němu se ale zaregistrovalo 804 tisíc nových účtů a každý tak stál jen zhruba 1,74 dolaru. 

Výhodnými investicemi byl třeba Super Meat Boy (97 tisíc nových účtů, za každý Epic zaplatil 52 centů), World of Goo (155 tisíc nových účtů, za každý Epic zaplatil 32 centů) nebo překvapivě levně nasmlouvaný For Honor (118 tisíc nových účtů, za každý Epic zaplatil 53 centů). Naopak pořádně drahé účty získalo studio s Celeste (62 tisíc nových účtů, za každý Epic zaplatil 12 dolarů) a Inside (72 tisíc nových účtů, za každý Epic zaplatil více než 11 dolarů).

V průměru každý titul aktivovalo 5 % nových účtů, v tomto ohledu jsou favority Subnautica a Batman Arkham. Jako špatná investice se jeví exkluzivní Mutant Year Zero, do kterého Epic vložil milion dolarů. Více hráčů přitom nalákal třeba starší Slime Rancher, který stál polovinu.

Zdroj: The Verge & Epic Games
i Zdroj: Hrej.cz
Zdroj: The Verge & Epic Games

Další dokument nicméně ukazuje, kolik uživatelů začalo nově vytvořený účet skutečně využívat a aktivně nakupovat další tituly. Tato statistika už je o poznání méně optimistická, zatím totiž v Epic Games Store následně utrácelo jen zhruba 7 % účtů. To ve vztahu k výše zmíněným číslům tvoří zhruba 350 tisíc platících zákazníků za dané období, společnost ale jistě míří na mnohem vyšší čísla.

Není žádným tajemstvím, že do obchodu Epic investuje obří částky, které se mu zatím ani zdaleka nevrací. Jiný dokument například odhalil, že za exkluzivitu Borderlands 3 zaplatil vydavateli Take-Two téměř 150 milionů dolarů. V tomto případě ale obchod přitahoval nové zákazníky a uživatele poměrně spolehlivě.

Zveřejněná data mapují jen něco přes třetinu dosud vydaných her zdarma. Zajímavé budou například statistiky související s Grand Theft Auto V, na ty si ale zřejmě budeme muset počkat, pokud je vůbec někdy uvidíme.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama