Epic hovoří o detailech Unreal Enginu 5
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Epic hovoří o detailech Unreal Enginu 5

Epic hovoří o detailech Unreal Enginu 5

David Plecháček

David Plecháček

2
Reklama

Ačkoliv to možná nebylo na první pohled patrné, včerejší PlayStation 5 demo od Epic Games bylo zároveň oznámením nového Unreal Enginu. Jeho pátá iterace cílí samozřejmě na nové platformy. Jak by se dala nová éra naznačuje Tim Sweeney, který prohlásil, že „doba načítacích obrazovek je u konce“.

Včera jste si mohli prohlédnout první demo, které běželo real-time na PlayStationu 5. Na druhou stranu byla možná ještě zajímavější debata poté, které se kromě Geoffa Keighleyho účastnil již zmíněný Tim Sweeney, ale též například Kim Libreri a Nick Penwarden, autory zodpovědné za technickou stránku enginu. Ta byla plná čísel a technických detailů pro nadšence a vývojáře, přesto si z nich můžeme některé údaje vypůjčit.

Doporučujeme vám prohlédnout si demo Lumen ještě jednou. Například scénu, kdy se hlavní hrdinka objeví před obří sochou. Ta je vystavěná prostřednictvím třiatřiceti milionů polygonů s 8K texturami. O moment později je těch samých soch téměř pět set (dle Epicu přesně 485), všechny ve stejné kvalitě. Hovoříme tak o 16 miliardách trojúhelníkových polygonech. Jak zástupci Epicu dodávají, toto číslo působí neuvěřitelně, ale Unreal Engine vychází z filosofie, která je stará desítky let, jen byla dosud nedosažitelná.

„Sahá až do osmdesátých let, tehdy se nazvala REYES: Render Everything Your Eye Sees,“ říká Sweeney. „Je to vtipná zkratka, která říká, že s prakticky neomezenými detaily je prací enginu, aby určil, které pixely je potřeba vykreslit. To neznamená, že je potřeba zobrazit všech 10 miliard polygonů každý snímek, protože některé z nich jsou mnohem menší, než je velikost pixelu. Znamená to možnost renderovat tak, abyste nevynechali žádný detail, který jste schopní vnímat. Víc udělat nelze.“

Ačkoliv to zní jednoduše, realita je mnohem složitější. Epicu trvalo déle než tři roky, než se provedl veškerý výzkum a než se podobný nástroj vytvořil. Unreal Engine 5 je tak mikro-polygonovým nástrojem, který se navíc neomezuje jen na budoucí generaci konzolí, protože bude dostupný i pro tu starou, a zároveň PC, Switch a mobilní platformy. Jeho vydání je naplánované na rok 2021, stejný rok se na něj přesune i Fortnite.

Výsledek umožňuje autorům použít assety prakticky filmové úrovně. Nicméně kromě nich se mění i nasvícení, kterému byla věnována velká část včerejší debaty zmíněných vývojářů z Epic Games. Právě to podle nich nejvíce změní to, jak nahlížíme na hry, které vychází, a z druhé strany umožní vývojářům vytvořit hry, které dosud možné nebyly. „Tato úroveň nasvícení a detailů nás vážně dostává do bodu, kdy si hráči budou připadat, jako by byli někde ve filmu. Ovlivní to storytelling, pocit vtažení do hry, vážně bude mnohem snazší si představit, že „tam“ jste,“ řekl například Libreri.

Každopádně Lumen nebylo jen technologické demo, skutečně jde o hratelnou část, která pokaždé vypadala jinak v závislosti na tom, jak jí Epic procházel. Kromě toho ale z nového enginu budou těžit i graficky méně náročné hry napříč všemi zařízeními. „Unreal Engine 5 ovlivní mnohem více hráčů, než jen ty nejvíce hardcore z nich,“ dodal Sweeney.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama