EA udělalo velké změny. Na značku Battlefield bude nově dohlížet Vince Zampella
Battlefield 2042 na tom není příliš dobře. Vývojáři se sice snaží urychleně napravit jeho reputaci skrze nové updaty, nedaří se jim ale zabránit odlivu hráčů, který je podle všeho masivní. Zdá se, že Electronic Arts už došla trpělivost, společnost totiž přistoupila k zásadním změnám.
- Vince Zampella bude dohlížet na expanzi značky Battlefield
- Do rozvoje aktuálního dílu se zapojil Marcus Lehto, který vede studio v Seattlu
- Generální manažer DICE Oskar Gabrielson studio opouští
Magazín GameSpot přišel s informací, že se EA rozhodlo změnit přístup k celému vývoji. DICE se sice i nadále bude na značce podílet, v nejbližší době se postará o dodatečný obsah pro aktuální díl. To samé platí i pro studio Ripple Effect (dříve známé jako DICE LA), které Battlefield 2042 obohatilo o režim Portal. EA ale rozdalo karty i dalším hráčům.
Prvním je Marcus Lehto, jeden z tvůrců série Halo. S vlastními projekty neměl velké štěstí, má totiž na svědomí Disintegration, nechvalně proslulý mix real-time strategie a first-person střílečky, pro který bohužel hráči neměli příliš velké pochopení. Zhruba po půl roce došlo k vypnutí serverů, studio V1 Interactive se následně rozpadlo. Ale jak se dnes s oblibou říká - zkušenost dobrá. Další šanci dostal právě u EA, v nově založeném studiu v Seattlu měl v roli ředitele vývoje pracovat na blíže neznámé first-person akci. Novým úkolem je rozšířit příběh kolem nového Battlefieldu, těžko ale říct, co si pod tím představit, už jen vzhledem k tomu, že 2042 de facto žádný příběh nemá. První plody práce tohoto týmu by se měly objevit až v pozdějších sezónách.
Navíc došlo na velké personální změny. Generální manažer DICE Oskar Gabrielson balí kufry a společnost opouští. Na značku Battlefield bude dohlížet slavný šéf studia Respawn Entertainment - Vince Zampella. Tomu se naopak daří vše, na co sáhne, příkladem mohou být Titanfall, Jedi Fallen Order nebo Apex Legends. Nesmíme ale zapomenout, že jde také o zakladatele studia Infinity Ward, až do roku 2010 pracoval na sérii Call of Duty, navíc se podílel i na značce Medal of Honor. EA by tedy pro tuto pozici momentálně jen horko těžko hledalo lepšího kandidáta. Zampella by měl dohlédnout na expanzi Battlefieldu, nastolit jasný směr, jakým se v budoucnu vydá.
Zatím si však dává velký pozor, aby předčasně neprozradil nic konkrétního. Na řadě je ostatně aktuální díl, který se nová parta bude snažit po všech směrech vylepšit, aby znovu přitáhl pozornost zklamaných hráčů.