EA se nebojí lepších konzolí díky Frostbitu
Dáme si na chvilinku oddych od samotných her a půjdeme se podívat na technickou stránku věci. Electronic Arts má za svými zády mocný nástroj, který si střeží jako oko v hlavě, neboť díky němu posední hry vypadají opravdu dobře. Řeč je pochopitelně o enginu Frostbite - na současných strojích dokáže vykouzlit skvěle vypadající kulisy, ale dokáže to i na vylepšených konzolích?
„Já vám nemohu sdělit příliš novinek o tom, co Microsoft nebo Sony na konzolové trhu plánují. Nevím ani nic o mezigeneračních upgradech, nemůžu ani nic predikovat,“ řekl Jorgensen, finanční ředitel EA. „Můžeme si promluvit o věcech, které jsme všichni slyšeli. Konzole, které tyto společnosti možná připravují, budou oříškem s ohledem na kompatibilitu vícera hardwarů.“
Podle Jorgensena by to mohlo fungovat podobně jako v případě současné zpětné kompatibility, kterou nabízí Microsoft na svém Xboxu. „Nebojíme se toho,“ pokračoval: „Máme pocit, že je v našich silách vytvořit cokoliv, ať přijde jakákoliv nová technologie. Problémy s kompatibilitou neočekáváme, minimalizovali jsme je tím, že používáme pouze jediný engine - Frostbite. Z tohoto ohledu jsme schopní portovat cokoliv kamkoliv, ať je ve vývoji platforma nová, nebo pouze její upgrade,“ vysvětlil sebejistotu celé společnosti.
Paradoxně se tato debata vztahovala převážně k Microsoftu a k Sony, ale určitým způsobem mohla vypovídat o Nintendu a jejich chystané konzoli NX. Pokud je portování enginu Frostbite opravdu jednoduché, mohly by získat jiné kontury včerejší informace, kterak by se hry pro NX museli opravdu vyplatit, aby podpora této konzole za strany EA vůbec přišla. Jak se situace s konzolemi nakonec vyvrbí ukážou následující měsíce.