Dwarf Fortress sklízí zasloužené ovoce. Za měsíc se hry prodalo na Steamu už půl milionu kusů
i Zdroj: Bay 12 Games
Novinka Dwarf Fortress sklízí zasloužené ovoce. Za měsíc se hry prodalo na Steamu už půl milionu kusů

Dwarf Fortress sklízí zasloužené ovoce. Za měsíc se hry prodalo na Steamu už půl milionu kusů

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

7. 1. 2023 11:30

Prosincové uvedení Dwarf Fortress se ukázalo být velkým hitem. Za necelý měsíc se podařilo prodat přes půl milionu kopií a další přibývají. Chvalně neproniknutelná strategie od Bay 12 Games byla na Steamu vydána ve vylepšené podobě, která na rozdíl od „ASCII“ verze zpřístupnila hru aspoň po grafické stránce.

Reklama

  • Dwarf Fortress zaznamenalo na Steamu prodejní úspěch, který přesáhl očekávání autorů
  • Hry se již prodalo přes půl milionu kusů a sbírá fantastická hodnocení

Jestliže vám jméno hyperdetailní strategie Dwarf Fortress nic neříká, není asi nutné se stydět – ostatně, většina z nás to měla kvůli specifičnosti hry zřejmě stejně, takže jsme ve společné lodi tohoto příběhu. Abychom však pokročili a nahlédli, proč je dnešní úspěch důležitý, připomeňme některá fakta. Dwarf Fortress je totiž na dnešní poměry stará hra. A to myslíme opravdu stará. Jedná se o kultovní záležitost, jejíž původ sahá až do roku 2002, kdy byla vytvořena jako freeware – tedy volně stažitelný kus software bez nutnosti platit. Díky soustavné práci obou vývojářů – bratrů Tarna a Zacha Adamse – a finanční podpoře hráčů se však podařilo hru dotlačit do alfa verze v roce 2006. 

Říká se, že hra si za ta léta získala kult a že ovlivnila tituly, jako je Minecraft a RimWorld, a v roce 2012 byla představena i na výstavě o historii hraní ve slavném Modern Museum of Art. 

Její dokončení, kterého jsme se stali svědky 6. prosince 2022, znamenalo tak pro spoustu lidí  okamžik, kdy mohli vývojářům konečně oficiálně zaplatit za jejich skvělý produkt. Ačkoli tedy hra vychází teprve jeden měsíc, již nyní se jí podařilo prodat 500 tisíc kusů, což je na hru s tak skromnými začátky docela úspěch. Toto číslo je navíc o to významnější, protože mělo být pro studio až dvouměsíčním cílem, což znamená, že ho tým překonal dvakrát rychleji, než se čekalo. A co víc, hra na Steamu získala i kýžené hodnocení „převážně pozitivní“ (96 %), ke kterému jí zde dopomohlo přes 15 tisíc recenzí.

Samozřejmě, po všem napsaném je asi nasnadě se ptát: A co vlastně činí hru tak významnou, že přežívá dodnes včetně prodejů? Inu, je to vcelku jednoduché. Hra samotná obsahuje zcela bezprecedentní kombinaci komplexních stavebních, rogue-like i jiných prvků, které stejně jako manažerských systémy umožňují simulovat uvěřitelné chování trpaslíků, včetně monitoringu detailů, jako je stav chrupu nebo psychického stavu.

V příspěvku na oficiálním fóru dosud jediný programátor a designér hry Tarn Adams např. také prohlásil, že vydání Dwarf Fortress na Steamu bylo „divoký úspěch“. V důsledku toho se dvojčlenný tým bratrů rozhodl využít peněžité zdroje a využít je vůbec poprvé pro nábor dalšího pomocného programátora.

„Nemám ponětí, jak dlouho bude trvat, než se věci rozběhnou [s příchodem dalších programátorů], ale mělo by to nakonec pomoci s opravami chyb, porty a dalšími,“ vysvětlil Tarn. „Přinejmenším mi to uvolní více času na funkce a možná také vymyslíme, jak do nich zapojit více lidí. "

Tarn Adams dále prozradil, že další aktualizace budou brzy přicházet a že budou adresovat chyby, chystanou arénu i celkový požitek z hraní. "[Po ustálení změn ] budu pravděpodobně pracovat na režimu Adventure, zatímco budou přicházet další záplaty, ale neočekávám, že tento režim začneme tento měsíc. tohle všechno zjišťujeme a režim arény ještě přijde," uvádí Tarn.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama