Dva nové WipEout tituly na obzoru
Příznivci futuristické závodní série WipEout už delší dobu takříkajíc suší hubu. Naposledy jim byl tvůrci z SCEE Liverpool předhozen skvělý PSP titul WipEout Pure, ale to už bylo před skoro dvěma roky. Je sice pravda, že WipEout Pure stále hrajeme a určitě v tom nejsme sami, ale nemá cenu zapírat, že by se další díl rozhodně hodil – co nejdříve.
První náznaky toho, že se nechystá ne jeden, ale hned dva nové WipEout díly, se objevily už v červnu minulého roku. Tehdy se totiž na webu společnost Datascope, která pro Sony Europe shání pracovní sily, objevila nabídka s prácí v SCEE Liverpool. Ona nabídka se přitom týkala pozice hlavního designéra pro vývoj WipEout her pro PSP a PS3. On té doby, tedy skoro tři čtvrtě roku, však nebylo o jakýchkoli novinkách ze světa WipEout série ani vidu, ani slechu – až do nynějška.
Minulý týden se totiž na virtuálních stránkách Develop magazínu objevil rozhovor s Michaelem Dennym, jenž dohlíží na interní i externí vývoj v týmech SCEE Liverpool a Guerilla Games (Killzone série). Denny se v rozhovoru s redaktory Develop magazínu zmiňuje o nové strategii SCEE i o tom, jak se dá prodloužit trvanlivost hry (aby ji zákazníci hned po dohrání nešli prodat do bazaru a tak). No a právě při povídání o tom, jak dokáže dodatečně vydaný obsah zvýšit hodnotu a trvanlivost hry, se Denny zmínil o titulu WipEout Pure. To je prý příklad hry, která lidem vydržela hodně dlouho právě kvůli dodatečně vydanému obsahu v podobě nových tratí, vznášedel a tak.
Tuto strategii prý hodlají tvůrci z SCEE Liverpool používat i do budoucna, například u obou chystaných WipEout titulů, kdy jeden z nich je určen pro PSP a druhý pro PS3. Jako obvykle však Denny nic dalšího o těchto dvou WipEout hrách nezmínil. Rozhovor se totiž stočil trošku jiným směrem a na WipEout už nedošlo slovo. Doufáme však, že se to změní nejpozději v březnu během GDC, kde bude na stejné téma jako Denny, hovořit prezident SCE World Wide Studios Phil Harrison.