"Dragon Quest mohl mít lesk Final Fantasy"
i Zdroj: Square Enix
Novinka "Dragon Quest mohl mít lesk Final Fantasy"

"Dragon Quest mohl mít lesk Final Fantasy"

Pavel Makal

Pavel Makal

1
Reklama

Herní série Dragon Quest je na trhu již přes 30 let. Za tu dobu stačila vyprodukovat deset číslovaných dílů, několik spin-offů a momentálně je v přípravě díl jedenáctý, který by měl vyjít v letošním roce na PS4, Nintendu 3DS a také na připravované konzoli Nintendo Switch. Producent série Jú Mijake se v rozhovoru pro magazín EDGE pokusil postihnout důvody, proč si herní sága Dragon Quest nedokázala na západě vydobýt takovou popularitu, jako série Final Fantasy, která taktéž pochází z vydavatelské stáje Square Enix.

Podle jeho názoru může být na vině prosté načasování: „Když vyšla konzole Famicom (u nás známá spíše jako NES), právě Dragon Quest byl klíčovou hrou, kterou hráli všichni. Když ale na trh přišel první PlayStation, všichni hráli naopak Final Fantasy VII. Nostalgie tedy pro obě skupiny pramení z různých zdrojů. V japonsku je to Dragon Quest, v zámoří zas Final Fantasy. Pravda je, že kdybychom tehdy věnovali dostatek péče lokalizaci, nemuseli bychom nyní čelit tomuto problému.  Nerad to říkám, ale tehdy jsme to docela pokazili.“

Dragon Quest se pod jednu střechu s Final Fantasy dostal v roce 2003, kdy se jeho původní vydavatel Enix spojil se společností Square, aby společně vytvořily vydavatelského giganta, který je na trhu silným hráčem dodnes. Do té doby se ale Enix soustředil především na japonský trh a lokalizacím her nepřikládal velkou důležitost. Věhlasu značky Dragon Quest neprospívá ani to, že až do roku 2005 byla na západě známá pod názvem Dragon Warrior, mnozí fanoušci tedy mohou být nekonzistencí jmen poněkud zmateni.

Ani po sloučení firem ovšem neměla značka ve stínu Final Fantasy na růžích ustláno. Přestože se do osmého dílu Dragon Questu vložilo velké úsilí i s ohledem na lokalizaci a úpravu uživatelského rozhraní pro západní hráče, prodeje se stále nedokázaly přiblížit úspěchu Final Fantasy. Na vině je podle Mijakeho například i pro Dragon Quest typický výtvarný styl, který je na západě vnímán jako dětinský. Herní série přitom často řeší velmi závažná a dospělá témata. Na druhou stranu nyní Square Enix dělá vše pro to, aby připravil půdu pro příchod jedenáctého dílu. Snaží se toho docílit zejména propagací spin-offů Dragon Quest Builders či Dragon Quest Heroes.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama