Dragon Age 2 bylo experimentem pod tlakem času, říká bývalý producent
Ex-producent BioWare Mark Darrah přiznal, že Dragon Age 2 trpělo nerealistickými očekáváními fanoušků po úspěchu Origins a studio hráče nepřipravilo na změnu stylu.
- Mark Darrah označil Dragon Age 2 za svůj nejpyšnější projekt, i když ne nejlepší hru
- Podle něj hře uškodilo, že byla prezentována jako přímé pokračování Origins
- DA2 vznikalo za pouhých 16 měsíců, což vedlo k recyklaci prostředí i soubojů
V nedávném rozhovoru s YouTuberem MrMattyPlays se bývalý producent BioWare Mark Darrah vrátil k Dragon Age 2 a prohlásil jej za projekt, na který je nejvíce hrdý. Ne proto, že by šlo o nejlepší hru studia, ale protože vznikla pod extrémně krátkými lhůtami – vývoj trval jen 16 měsíců.
Podle Darraha však Dragon Age 2 nejvíce poškodilo, že bylo prezentováno jako přímé pokračování veleúspěšného Origins. Fanoušci očekávali „Origins 2“, ale dostali experimentální RPG zaměřené spíše na postavy a městské drama než na epickou fantasy výpravu. „Nepřipravili jsme hráče na změnu,“ přiznal Darrah a dodal, že právě proto hra získala lepší pověst až s odstupem času.
Krátký vývoj vedl k častému opakování prostředí i soubojů, přesto hra nabídla silnou partu hrdinů a jedinečný pohled na desetiletý vývoj města Kirkwall. Dnes je Dragon Age 2 oceňováno jako odvážný experiment, který se nebál jít jinou cestou než jeho slavný předchůdce.