Doom má na konzolích dynamické rozlišení
Ve snaze udržet se stabilně co nejblíže 60 snímkům za sekundu se rozhodli vývojáři ze studia id Software, že Doom bude na konzolích Xbox One i PS4 využívat dynamické rozlišení.
To má fungovat tak, že hra je schopná jet až ve Full HD, ale pokud se jí nebude dostávat výkonu, rozlišení začne klesat v závislostech na náročnosti akce. Uvedl to na Twitteru Tiago Sousa, který ve studiu pracuje jako programátor. Reagoval tak na test a následnou analýzu Digital Foundry, kteří se zaměřili na nedávnou betaverzi na konzolích.
Podle dosavadních ohlasů si tato technologie vede velmi dobře a daří se jí udržet požadovaný framerate. Projekt Digital Foundry zjistil, že hra i na konzolích atakuje 60 FPS a i když dochází občas k propadům, v případě PS4 je to k hranici 55 FPS a na Xboxu One meta 50 FPS. Neděje se to ale příliš často a zážitek ze hry to neovlivní. Zpráva chválí rovněž celkovou kvalitu obrazu díky povedenému vyhlazování.
Po technické stránce se měla rovněž otevřená beta kupodivu výrazně zlepšit oproti uzavřené betě a alfě. Pokud chcete výsledky Digital Foundry prozkoumat podrobněji, určitě si nenechte ujít dvojici videí, která tým pořídil.
Kromě toho nás vydavatel hry, kterým je společnost Bethesda, láká na příští týden. Na svém kanálu na Twitchi bude v pondělí a v úterý vysílat dvě videa, v nichž se zaměří na nástroj SnapMap a především singleplayerovou kampaň. Ve streamu máme spatřit několik dosud nespatřených úrovní, které si během vysílání odbudou svou premiéru.