Do koše s tím. Šúhei Jošida prozradil, proč se v Sony často ruší rozdělané projekty
Některé projekty vypadají skvěle na papíře, v praxi se ale nakonec neosvědčí. Vydavatelé si raději dvakrát rozmyslí, zda se vyplatí investovat do dalšího vývoje, mnohdy je lepší hodit vše do koše a zkusit něco jiného. Tyto principy fungují třeba v Sony.
- Šúhei Jošida naznačil, jak probíhá proces herního vývoje v Sony
- Za svou kariéru byl svědkem zrušení celé řady her
- Vývojářům musel vysvětlovat, že je lepší daný projekt ukončit
O praktikách v Sony popovídal Šúhei Jošida, bývalý šéf Sony Worldwide Studios, který nyní dohlíží na spolupráci s nezávislými vývojáři. Obrovská osobnost herní branže nedávno obdržela ocenění BAFTA Fellowship Award za celoživotní přínos hernímu vývoji, dá se tedy říct, že ví, o čem mluví.
V rozhovoru pro The Guardian zdůraznil, že vývoj videohry je opravdu náročný proces s nejistým výsledkem. A někdy je zkrátka nejlepší daný projekt zavčasu zaříznout. “PlayStation je otevřen novým nápadům, mnoho z nich ale neuspěje. Děláme prototypy, hodnotíme, načež se rozhodujeme, jestli investovat další čas a zdroje, nebo to prostě zastavit. Zrušili jsme tolik her,” povzdechl si. Jedním dechem ale dodal, že tím většinou ušetří hodně starostí - sobě i týmu stojícímu za danou hrou. “Většinou se snažím přesvědčit vývojáře, že se je snažím zachránit od momentu, kdy se s projektem zaseknou.”
“Snažíme se pracovat s lidmi, kteří mají opravdu skvělé nápady. Máme je rádi, takže je velmi těžké snažit se změnit či zastavit jejich projekt. V této branži jde především o talent. Snažil jsem se jim pomoct, jak jen jsem mohl.”
Nejčastěji diskutovaný zrušený projekt, jenž se v souvislosti se Sony rozebírá, je pokračování Days Gone, na které zřejmě nikdy nedojde. O těch ostatních se však s největší pravděpodobností ani nikdy nedozvíme.