Demoverze může podle vývojáře hře i ublížit
Vývojář Richard Ogden dělá v herním byznysu 18 let a pracoval na titulech jako Motorstorm: Artic Edge nebo v Codemasters na sérii TOCA Touring Car. Zakladatel týmu Bigbig Studios, který má na svědomí třeba Pursuit Force pro PSP, se v rozhovoru pro magazín PlayStation Universe rozpovídal o tom, proč vydání demoverze není vždy v zájmu autorů hry.
Richard Ogden v interview vysvětlil, proč uvedení hry na PlayStation 4 vždy nepředchází vydání dema na PlayStation Storu. Podle něj je pokaždé problém rozhodnout, kolik obsahu z plné verze ukrojit do demoverze. Čím je hra menší, tím větší část z ní zkušební verze odhalí, pokud má hráče rozsahem zaujmout.
Když demo podle Ogdena obsahuje příliš malou část hry, riskujete, že to nebude stačit, aby hráče titul dostatečně chytil. V opačném případě naopak ukáží vývojáři tolik, že potenciální zákazník už nebude cítit potřebu utratit své peníze za pokračování. Autoři her se tak musí rozhodovat případ od případu, jestli je demo v jejich zájmu, či nikoli. Nehledě na další finanční, časové a personální nároky, které si příprava demoverze žádá.