dalsi-xbox-360-tv-reklama-dostala-stop-v-uk
Novinka Další Xbox 360 TV reklama dostala STOP v UK

Další Xbox 360 TV reklama dostala STOP v UK

sleepless.

sleepless.

1
Reklama

Společnost Microsoft má se svými, nutno říci povedenými, reklamami na Xbox, Xbox Live a Xbox 360 neustále nějaké potíže, hlavně ve Velké Británii. Za posledních let by se tak našlo hned několik případů, kdy britská organizace Advertising Standards Authority (nejedná se o státní organizaci, ale subjekt provozovaný reklamními agenturami) na popud (často naprosto nepochopitelných) stížností diváků nebo jen jediného diváka, nařídila stažení TV reklamy z oběhu. K poslednímu podobnému případu došlo právě dnes, kdy ASA na základě jedné jediné stížnosti rozhodla, že musí být z vysílání stažena tato TV reklama na Xbox 360.

Reklamu si prohlédněte sami na YouTube, nemá cenu ji zde celou popisovat. Rozhodně je však třeba upozornit na to, že během celé té fingované hry na policajty a zloděje běží pod obrazem text upozorňující na to, že se jedná o práci profesionálů v kontrolovaném prostředí, která nesmí být ve skutečnosti napodobována. Ani to však jednomu jedinému stěžovateli nestačí.

Jak si můžete přečíst přímo na webu ASA, tak má onen člověk pocit, že mírně kaskadérská jízda po městě navádí diváky – hlavně mladé může – k tomu, aby jezdili nebezpečně. Nejvíce k tomu podle ASA svádí scéna z konce reklamy, kdy je jeden z řidičů odměněn odznakem policisty, což ve skutečnosti vyjadřuje pouhou výměnu rolí mezi dvěma týmy. Zajímavé je, jak nikomu nevadí, že v reklamě skáčou lidé z vysoké budovy.

Dobře ale, někomu se prostě tato reklama zdá nevhodná. Třeba jde o člověka, který neumí číst nebo nebezpečnou jízdu praktikuje sám a cítil se tou reklamou k něčemu postrkován. To se ještě dá pochopit. Co se však dá pochopit jen velmi těžko, to je reakce ASA, která reklamu pro prostudování nakázala stáhnout z vysílání na obrazovkách britských televizí (ve zbytku Evropy může reklama běžet v pohodě dál), když v podstatě potvrdila domněnky stěžovatele. Textové upozornění pod reklamou prý nepůsobí varovně, ale naopak dodává divákovi pocit, že události v reklamně jsou zachycením skutečnosti. Jak k tomuto závěru členové ASA dospěli nám sice uniká, ale budiž.

Reklamní agentura McCann Erickson, která stojí za produkcí reklamy, se sice bránila tím, že velmi úzce konzultovala obsah spotu s Broadcast Advertising Clearance Centre (BACC) a na doporučení této organizace dokonce reklamu nasadila do vysílání až po 9 hodině večerní. Nakonec jí to však stejně nebylo nic platné. Nepomohlo ani vysvětlení, že v reklamně vlastně nejde vůbec o řízení vozu, protože se jedná o analogii zábavy, kterou hráči zažívají při společném hraní. Navíc není v reklamě ani na jednom místě překročena rychlost.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama