D. Braben: Vývoj stahovatelných her není lehký
Jedna z osobností herní scény, která prožila svůj vrchol s hrami jako Elite a Frontier, David Braben, se pro magazín Develop vyjádřil v tom smyslu, že už ho nebaví, jak ze všech stran pořád slyší o tom, že je vývoj stahovatelných her nesrovnatelně jednodušší oproti klasickým áčkovým titulům.
"Jedna z věcí, která mě na tom fakt jako štve je to, když lidé vidí XBLA, PSN a WiiWare jenom jako skládku všemožného haraburdí, na které navíc někdo ještě rýžuje peníze. Lidé si prostě myslí, že udělat malou stahovatelnou hru je brnkačka. Ve skutečnosti je tomu přesně naopak. Je to jako byste dali nějakému spisovateli za úkol napsat krátký příběh. Většinou z toho stejně vznikne dlouhý román. Co vážně nemám rád je zakořeněná myšlenka, že stahovatelnou hru můžete vymyslet během pěti minut trůnění na záchodě. To slýchávám na celé řadě herních konferencí a samozřejmě to není pravda. I vývoj té nejmenší hry, jakou najdete třeba na XBLA zabere podstatně víc času, než si mnozí lidé představují."
No jo, ale co si pak člověk má myslet o prdících, hvízdacích a zmrzlinu slízávajících aplikacích na iPhone? Ty fakt někdo vymýšlel dlouhé týdny? Nebo k tomu stačila ta záchodová pětiminutovka? Zvlášť ta prdící je toaletní humor jak víno. Pokud si však chcete přečíst celý záznam rozhovoru s Brabenem a dát si věci pořádně do kontextu, šupajděte na Develop.