Zpět na článek

Diskuze: Cyberpunk je úplně jiná hra než Zaklínač 3

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
3. 11. 2015 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel, česká i anglická wiki je na téma cyberpunk poměrně strohá, ale po netu se dají najít weby jako je třeba https://www.neondystopia.com/ apod. kde se sem tam objevují články, soupisky, etc.

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
3. 11. 2015 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je zajímavé, že hodně lidí mi vyčítá to, že jsem ve spojení s Falloutem použil slovo fantasy, ale pak už si asi nevšimlo mého pozdějšího příspěvku, kde píši:

"Možná došlo z mé strany ke špatnému použití slova fantasy místo slova fikce..."

@case.a: Už dva příspěvky o ničem. Nemáš nic lepšího na práci než zaplácat diskuzi kravinami? :p

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 11. 2015 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@case.a: A ty nemáš nic lepšího na práci, než o tom plakat a zaplácat ji ještě víc? :D

vikyy98
vikyy98
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Postapo, žádný fantasy...to by mohl napsat je debil. Nechci tě urážet, ale říkáš si o to:(

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Energetické zbraně, kapesní mikrofůzní články, pokročilá AI, androidi, G.E.C.K., implantáty posilující fyzické a psychické atributy, neviditelnost, pokročilá robotika, obří laser ze sluneční energie a muthafucking vetřelci :D
To pro tebe není dost sci? :D

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Dobrá, máš pravdu.

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: Fallout je normální retro postapo fikce, žádné sci-fi.

@Mitsurugi: Stejně jako sci-fi není Metro 2033, Call of Duty a podobné hry. Na to je tam málo sci, ale fi je to dobrá.

Možná došlo z mé strany ke špatnému použití slova fantasy místo slova fikce...

Corvus
Corvus
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PC
2. 11. 2015 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdybych měl palce, vystrčím je oba! :) Už ať je to na mém hard disku.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě že CD PROJEKT nemá o přísun peněz nouzi díky GOG.com, zbývá jen doufat že neztloustne a nezlenivý(í - nevim jaký i/y) jako Valve.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ti z CD Projektu toho hodně napovídají, ať se řadši věnují opravám svých stávajících her a pak ať dělají nové, jde o to aby až Cyberpunk 2077 vyšel nebyl zase nedodělaný a těžce zabugovaný, já vím, já vím že by i tak dostal maximální hodnocení pač je to CD Projekt a né EA, takže CD Projekt si může i ledacos dovolit, jak řikám já vím

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@salvator2.0: Mno Fallout mi příjde spíš jako fantasy (a ne, fantasy opravdu neznamená, že je to ze středověku) :)

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

thumbs up

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
3. 11. 2015 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fallout je, byl a bude post-apokalyptická fikce s prvky science fiction a atompunku opírající se o alternativní výklad historie.

(auta místo benzinu používají jaderné fůzní články, příprava na jadernou válku formovala kulturu a mythos: viz. nuka cola)

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
3. 11. 2015 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gabča IV. Láskyplná: Tak určitě ;)

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 11. 2015 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Tohle je internet, chyby se neodpouští :D

jauvajs
jauvajs
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fallout nemůže být fantasy, páč Jarda fantasy nehraje, to dá rozum...

Jinak slovíčkaření o hovně. Mluvit o Falloutu jako o fantasy je prostě úlet...

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Mno, pokud to vezmeš dopodrobna, tak každá z těch věcí, co jsi vypsal, má nějaký ten středověkofantastický ekvivalent (ohnivé meče, kouzelné prsteny, démoni, mluvící zvířata, druidi, lektvary, kouzla, golemové, černokněžnické věže, obři a draci...) Že Bethesda používá stejný engine pro Elder Scrolls i pro Fallout není náhoda :-) sci-fi a fantasy jsou si dost podobné a kdysi se dokonce řadily do stejné kategorie a někdy úplně splývají (Wizardry, Albion).
Ale souhlasím s tím, že Fallout je spíše sci-fi. Je tam větší důraz na střelné zbraně, většina věcí je nějak odvozená od dnešních a ne od středověkých vzorů, i pojmenování odpovídá klasické sci-fi hantýrce. Pokud ze sci-fi vyřadíme Fallout, musejí vypadnou i Hvězdné války, Vetřelci, Half-life, X-COM a klidně bych vyrazil i Star Trek. Zůstane nám pomalu jen filmový Marťan a z her možná tak KSP.

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky bysme tu mohli debatovat s klidnou hlavou, no ne?

salvator2.0@seznam.cz
salvator2.0@seznam.cz
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Ano já vím že mutace z ozáření nefungují tak, že kráva má dvě hlavy, ale cestování mezi galaxiemi prostě nefunguje vůbec. Ono obecně většina sci-fi má blíž k "fiction" než ke "science".

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Fallout je normální sci-fi To mnohem spíš ty Star Wars (proto je taky nemám příliš rád). Vesmírné lodě, planety, laserové zbraně, a na druhé straně duchové a plyšoví medvídci.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Vždyť ve Falloutu není nic nadpřirozeného, všechno je věda a technologie, tak proč to není sci-fi?

salvator2.0@seznam.cz
salvator2.0@seznam.cz
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Co Fallout?

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Merengues9: A mě právě tímhle začal CDPR zajímat (fantasy pseudo-středověk je nuda).

Chomac
Chomac
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Myslim, ze ne aspon o nicem nevim...

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
3. 11. 2015 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Shadowrun je hybrid mezi cyberpunkem a fantasy.
Mass effect je space opera. (speciální případ vědecké fikce)
Satelite Reign je cyberpunk. (speciální případ vědecké fikce)

je rozdíl mezi hard-scifi (fikce,která se snaží co nejvíce opírat o skutečnost a fyzikální zákonitosti) a klasickým sci-fi (které v některých aspektech může být smyšlené nad rámec objektivních poznatků)

Cyberpunk jako takový se kloní mnohem více k hard sci-fi, protože obvykle neobsahuje prvky jako jsou mimozemšťani, cestování nadsvětelnou rychlostí apod. Obecně vnější vesmírnou tématikou (tzn. rozplývání se nad hvězdami a nadpřirozenými fenomény) se příliš nezabývá a namísto toho vykresluje blízkou budoucnost a potencionální dopad technologie na společnost jako takovou.

Nesnaží se vykreslovat utopistické vize ale naopak přistupovat k celému univerzu maximálně možně realisticky a kriticky. Časté jsou prvky naturalismu, důraz na rozevřené nůžky mezi bohatou a chudou částí společnosti (Hi-tech, Low-life) a často zobrazuje osobní příběhy hrdinů, kteří jsou na pomyslném okraji takovéto společnosti, kteří jsou velice často katalizační anomálií: spouští sled neplánovaných, původně nepředpokládaných událostí s neznámými důsledky, nad kterými právě autor teoretizuje.

Reklama
Reklama