Zpět na článek

Diskuze: Creators Update pro Win 10 je k dispozici

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Santo01
Santo01
Level 1 Level 1
12. 4. 2017 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S velkým gustem jsem si přečetl názory a vzpomínky nás, trochu starších ročníků, v této diskusi :-) (jsem r. 1978). První PC 286 16MHz, pak rozšíření o zvukovou kartu Sound Blaster, jó to byly časy. Třeba takový Dungeon Master s 1st person pohledem a zvukovými efekty byl nářez. Současná móda uječených jůtuberů mě dost míjí, ale třeba tady na Hrej nebo na Gamesech se dá pořád najít kvalitní obsah. Díky za to.

polw
polw
Level 1 Level 1
12. 4. 2017 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.:
Díky za odpověď. Dark souls je vyjímka dnešní doby v obtížnosti, JA2 A W7 samozrejmě znám a dohrál jsem (né s vílou a její ultimátní zbraní), Připouštím,že Prince 2 jsem pod dosboxem už nedohrál, je to už jen nostalgie,dneska bych ji nedal.Chtěl jsem asi jen připomenout dobu,kdy hry byly o hratelnosti a ne o efektech, rozhodně jich bylo víc, třeba fallout,civilizace,doom,duke nukem....musel bych moc vzpomínat

polw
polw
Level 1 Level 1
12. 4. 2017 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak se teda taky přidám.Sice jsme trochu off od komentářů k novým funkcím W10,ale zaujal mě Ocelotr2.0 a TomKQT. Asi jsem z vás nejstarší (1972) ale dobu Excaliburu a atmosféry té doby moc dobře znám.Podle mě máte pravdu oba,každý svým způsobem.Ano, nebyla prakticky možnost zjistit návod na hru ( a zvláště v adventurách to mohlo být velice frustrující), pokud jste to ale dohráli sami, byl zážitek mnohem silnější.Osobně teda půlroční zákysy nepamatuju, to bych se na to asi vys...,ale třeba uvedeny Prince of Persia byla prostě výzva,která dnes neexistuje.Stejně jako třeba mapování RPG pomocí čtverečkovaného papíru (u EOB 3 jsem byl první ve městě co udělal návod a dával to kamarádům...) Doba je prostě jinde a obtížnost hry je maximálně v rychlosti reflexů a ne inteligenci (asi kvůli Amíkům) Myslím,že dnes jde především o peníze a co nejlepší grafiku,proto hry vypadají,tak jak vypadají....

PS: zahrajte si v Dosboxu třeba UFO(EU), Battle ilsle2, dungeon master,Land of lore, PofP2 apod. a pochopíte...nebo třeba ne,ale pak nejste HRÁĆI

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
12. 4. 2017 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: No minimálně to bylo v Tajemství oslího ostrova, kde jsi musel jednu věc prozkoumat tuším 10krát (?) než jsi v ní našel nějaký předmět.

@Masarkavtrenyrkach: Já to vnímám podobně. Ve 12 letech jsem dokázal trávit spousty času vymýšlením, jak že to vlastně funguje ta Civilizace 1 (s teprve vznikající znalostí angličtiny, samozřejmě bez manuálu). Spoustu funkcí jsem pochopil až nedávno při nahlédnutí na internet. A pamatuju si jeden dost zásadní vtipný přehmat, kdy mi brácha tvrdil, že červeně ohraničený čtvereček v obrazovce managementu města vyjadřuje dobré místo pro další město. Takže jsme tam stavěli města - a on přitom označoval čtvereček, který už jiné město využívá a "perou" se o něj :D No, dokázali jsme na tu malou mapu Evropy umístit skoro všechny hlavní města států skutečné Evropy.... :D

V posledních letech už hraju jen jedinou hru a to jen několikrát ročně - Civ6 (resp. Civ5, ale považuju je dohromady za jednu hru) a občas Rocksmith 2014, což ale hra vlastně není vůbec.
Ale i předtím, když jsem ještě hrával občas i jiné hry, tak jsem prostě už vůbec neměl náladu se učit nějaké nové principy. Dokázal jsem hrát Fallout 2 nebo Baldur's Gate a hrál jsem je znovu a rád. Ale když jsem zkusil Neverwinter Nights, tak mě to prostě nebavilo - neměl jsem náladu učit se nové UI, nová pravidla atd. Dokázal jsem hrát TF2 (ne, nemyslím Titanfall), protože jsem ho hrál od úplného začátku, takže jsem všechny nové funkce vstřebával postupně. Ale nedokázal bych naskočit do jiné podobné hry.
Takže buď je to věkem a nebo jsem se prostě nechal ovlivnit tím vývojem, kdy hry postupně jsou jednodušší a i hráči jsou méně "odolní" :)

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
12. 4. 2017 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@polw: Já myslím, že si to mládí moc idealizuješ. Třeba Doom nebo Duke Nukem jsou z dnešního pohledu hry velmi snadné (naučili jsme se to hrát, šlo tam sejvovat za každým rohem) a krátké. Dřív bylo na procenta určitě více obtížných her, ale taky bylo i dost jednoduchých. Hodně her bylo dost krátkých. Byly ale o dost rozmanitější, protože se zkoušely nové technologie (a občas to úplně nedopadlo). Dnes je to nezávisle na žánru samé z první nebo ze třetí osoby, nějaké dovednostní stromy, příběh nacpaný i tam, kde by nebyl úplně potřeba. Čest výjimkám. Ale na absolutní počet se za rok určitě objeví srovnatelné množství kvalitních her jako třeba v devadesátých letech. A to i co se obtížnosti týče (Nioh, Nier, DS) a i spousta indie her se snaží využít trochu volnějšího místa na trhu právě v oblasti vysoké obtížnost a neotřelé stylizace (The Flame in the Flood, Darkest Dungeon, Ori and the Blind Forest...). Jen se musí v té záplavě více hledat.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
12. 4. 2017 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0:
Půlroční zákys ve hře (typicky adventura) byl (dle mého názoru) v drtivé většině případů nikoliv známkou dobře udělané obtížné hry s vynikající hratelností, ale naprosto hloupě vymyšlený postup vyžadující nula logiky a 100 % náhodného zkoušení vše na vše nebo procházejí všech pixelů na všech obrazovkách a to ještě v návaznosti na něco jiného (tzn. opakovaný pixel hunting na stejné obrazovce v různých situacích). Nemluvě o dalších úžasných chytácích typu "Použiješ předmět A na předmět B a nic se nestane. Předpokládáš tedy, že se takto použít nedají a nebo je ještě potřeba splnit něco jiného. Pravda přitom je ta, že akorát musíš A na B použít 5x za sebou, pak už to jde...".

Pak tu samozřejmě byly i obtížné hry, které byly obtížné např. nutností naprosto přesného časování (typicky např. plošinovky a různé skoky). Tohle už sice je mnohem lepší "typ obtížnosti", ale hráč je spíše frustrovaný. Hra pak vyžaduje moc velký level automatizování hraní, paradoxně vlastně bez moc velkého uvažování. Prostě se hru musíš naučit jak básničku.
Z podobného soudku např. vynikající hra Prince of Persia. Omezený počet životů, žádný save&load, omezený čas. Tu hru ses prostě musel naučit projít na jeden zátah a musel jsi ji znát zpaměti. Tohle je už poměrně přijatelný zdroj vysoké obtížnosti, ale ruku na srdce - uškodilo by té hře, kdyby existoval save&load alespoň v rámci úrovní (tzn. save na začátku úrovně)?

Já jsem zažil dobu 286 (i 8bitů), jsem ročník 1980. Na spoustu her vzpomínám s láskou, ale málokterou už opravdu dokážu hrát (Warcraft II, Fallout 1 & 2, UFO:EU - tohle je pár starých her, které si teď vybavuju, že jsem v posledních letech bez problémů hrál).
Doba prostě pokročila, dneska se hraní vnímá trochu jinak. Velká část nových her je opravdu jednoduchá a skoro nejde "prohrát", ale třeba alespoň nabízejí zážitek a požitek zaměřený na něco jiného než prvoplánovou brutální obtížnost. (Samořejmě některé hry nenabízí vůbec nic...)

No a hledání návodů na internetu, resp. YouTube? Ty záseky ve starých hrách jsme v té době prostě neměli jak řešit, pokud hru nehráli i spolužáci. YouTube nebyl, internet byl prakticky nedostupný. Koho ale za toto vůbec můžeme vinit? Máme prostě jinou dobu, všechny informace jsou na dosah a přístupné kdekoliv. Je to špatně? Nikdo přece nikoho nenutí si návod najít!

leco77
leco77
Level 1 Level 1
12. 4. 2017 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Amos: trhaný obraz není. Možná ti to PC nestíhá :D

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
12. 4. 2017 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@polw: Já jsem asi o dekádu mladší, ale nepřijde mi, že by dnes nebyla ve hrách výzva. Pravda, není jich tolik. Prince of Persia se dal nacvičit a dohrát za víkend, což se o libovolném dílu Dark Souls říct nedá (pokud nejsi opravdový mistr). Ori and the Blind Forest je Princi žánrově celkem blízko a přijde mi o dost těžší.
UFO je super, ale velká výzva to není (srovnatelná s novým), Lands of Lore podobně. Když už tak Jagged Alliance a Wizardry VII. Dungeon Master má pár extra zákysových míst a komplexní mechaniky, to beru. Prince 2 je opravdu těžký, ale na DosBoxu má mizernou odezvu na vstup, takže bych ho k vyzkoušení nedoporučoval.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
12. 4. 2017 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKQT: A na B 5x marně vzpomínám (r. 1979) , která hra by využila takhle zbabělého přístupu, no ale jinak máš pravdu, což ovšem nevylučuje, že dnešní hráči jsou PUSSIES, zvyklý hry spíš konzumovat než hrát.

Já pamatuje na BENEATH A STEEL SKY na Amize, kde se v 9 z 10ti případů neobjevila na obrazovce klíčová postava a hra nešla dohrát. Hra se lišila od PC verze a nebylo možno použít PC návod, jelikož byla jiná (amiga návod se v tý době v Čechách nevyskytoval). 200 hodin hledání a to o tý chybě jsem zjistil o deset let později. To byl zápeček :D V tý době bych asi YOUTUBE uvítal.

Amos
Amos
Level 1 Level 1
12. 4. 2017 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Brutálně trhanej je ten obraz v obraze...
Jestli je to to nejlepší co můžou ukázat tak teda nic moc.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
12. 4. 2017 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Připadá mi v poslední době, že AAA hry jsou tak špatné / repetivní / to už jsme viděli 1000x, že není jiná možnost jak je hrát než si zážitek z nich nějak "enhancovat". Kruci před deseti-dvaceti lety to bylo o hráči a hře, prostě pařim, možná o tom pokecám s někym ve škole/práci, proberu zákysy v Tomba Raideru IV, ale nepotřebuju milionový publikum na Twitchi, nepotřebuju sledovat návody na YOUTUBE na hru, která se dá projet s jednim prstem na analogu a druhym v nose. Všechny tihle sračkoidní služby mají odvést jen pozornost od toho jak debilní hru nám vlastně autoři servírují (Wildlands), která neúspěšně kopíruje něco co tu bylo (MGSV) a jediná produkční AAA hodnota je grafika, za kterou stojí spoustu udřených, před sebevraždou stojících grafiků.

Já teď hraju MOMODORU (http://www.gamerankings.com/pc/186883-momodora-reverie-under-the-moonlight/index.html) a pláču u toho štěstím protože tohle je pro mne hra s velkym H, i když její grafika je někde mezi 320x240 max. 640x480 a zabírá na disku 79 mb. Ale ta láska jen u toho jak sejvujete, ty retro fonty, který jako by vypadli z automatu NAMCA z 1984, to zkloubení METROIDVANIE, s DARK SOULS a GHOST AND GOBLINS je jednoduše geniální. A nepotřebuju to nikomu STREAMOVAT a YŮTRUBADŮROVAT. Stejně 99,9% streamů NIKDO NIKDY NEUVIDÍ a zabíraj jen místo na internetu.

Dřív v dobách Excaliburu bylo paření, jak by řekl Andrew "o temné místnosti, rozsvícených svíčkám, samotinký člověk proti hře typu BLACK CRYPT".

Dnes je to o - mám tisíce her na steamu, žádnou jsem nedohrál, jen zkoušel, zbytek shlídnu na YOUTUBE nebo TWITCHY a budu machrovat.

Zákys = YOUTUBE.COM
Kdo z dnešních hráčů zná půlroční zákys ? Že vám prostě nikdo neporadí, protože takovýho člověka neznáte ?

Těšim se na Timbleweed park a na radu na internet se nekouknu, i kdybych to neměl do smrti dohrát.

P.S. GAME MODE VE WIN 10 je shit pro lammy.
cd /d d:\nomanssky\binaries
start /realtime /wait nms.exe

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
12. 4. 2017 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Překvapilo mě, kolik zde na hrej.cz chodí starších ročníků. Já jsem si myslel že s mými 37 jsem tu jeden z nejstarších a jen v tomto vlákně se vyskytli 4 ještě starší. Pěkné.

hoffman.daniel@seznam.cz
hoffman.daniel@seznam.cz
Level 1 Level 1
12. 4. 2017 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem teda o neco malo mladsi nez vy, ale nejaky hry na DOSu nebo SEGA pamatuju.
Ona ta nostalgie je takova hodne zvlastni... moje hodne oblibene hry z detstvi byly Gooka/Polda (co se adventur tykalo), WarCraft2/WarGames/Total Annihilation/C&Q RA,TS, YR atd./Starcraft 1/Dune a treba jeste KKND na PS1. Napr. Moje nejoblibenejsi 3 hry na PS1 byly Tekken1/2, Crash Bandicoot a Tenka.
Kazdopadne nedavno, cca. 2 mesice zpet, jsme s 2 kamosema sehnali a dali do kupy emulatory a PS1. Sehnali jsme temer vsechny hry, co jsem uvedl a jeste dalsi...
Po par hodinach, nas to vsechny prestalo dost silne bavit, treba Need for speed... kterej sem rad hral, tak to byl tezkej otres.... nebo treba ten Prince of Persia... skocili jsme na tu lod, objevili se na plazi, zasli do katakomby a diky dost debilnimu ovladani chcipli...
Tim chci rict, ze tenkrat dost tech "hardcore" her, co tu zminujete ani hardcore samy o sobe nebyly... Bylo vse dost stizene tim, ze hry byly totalne zabuggovano, technika ke hrani byla silene mizerna (kolikrat sem triskal do klavesnice pri Prince of Persia, ze mi proste nezafungoval podelanej mezernik na jump, hnedka tam na zacatku, kdyz skacete z okna a mate bezet a skakat pres ty baraky...), kolikrat spadla hra z niceho nic.... kolikrat tam byly uplne nesmyslny hadanky atp.
Proste nostalgie hodne moc zkresluje... ja si taky pamatuju, kdyz sem zacinal s WoW vanilou 2 mesice po jejim vydani. Dnes si rikam, to byly casy ach ach, barrens chat, hledani lidi, chozeni pres cely mapy do dungu, kazdej druhej quest byl pro 2+ lidi atp. Ale kdyz sem si zapl nedavno free vanilla server, tak sem to po par hodinach vypl (vydrzel sem asi 3 hodiny a to jen, kvuli tomu, ze sem si chtel zase obnovit pamet, co to vubec bylo za questy v tech par zakladnich lokaci).

Obtizny hry v dnesni dobe jsou, jen tech her je tolik, ze clovek vetsinou mine takovy hry, protoze to nejsou A hry, Dark souls je zajimava vyjimka a chytla se mezi dost velkou populaci, coz je hodne obdivuhodny, protoze hry jsou business a vyvojari nechtej delat unreal bullshit mechanics, ktery pokori tak 5 lidi ze sta, takova hra by se moc neprodavala, kazdej neni TOP PRO hardcore playa, co chce nejvic challenge na svete...

Staci hledat mezi hrama a 100% si kazdej najde to, co se mu bude libit a hlavne ho to bude bavit - ne vzdy se to podari na prvni pokus a od toho tu mame internet abysme se podivali na gameplay, jestli to stoji za to.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
12. 4. 2017 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: No, AAA hry prostě stály obrovskou spoustu prachů a tak se musejí prodat obrovské spoustě lidí. Brutální obtížnost je tam na škodu. Prostě si musíš vybírat něco, co považuješ za kvalitní (není toho zas tak málo ve všech možných žánrech, jen musíš hledat) a nebo si v případě sucha pustit něco staršího (což už děláš). Já mám problém spíš opačný - za rok vyjde tak pět her, které bych si chtěl zahrát a zároveň bych si chtěl dát i nějaké starší kousky, které mě minuly. A prostě na to nemám čas. Dostanu se tak ke dvěma novinkám a dvěma starším. A beru to tak, že i špatná hra (jednou za čas) je občas dobrá zkušenost (třeba ta Beneath a Steel Sky, ke které jsem se dostal asi před půl rokem, jsem si myslel, že bude dobrá a nakonec takový lehký nadprůměr - ještě, že byla aspoň zadarmo).

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
12. 4. 2017 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Já bych se s dovolením přidal k diskuzi. Inu jsem potrefená husa. Hrál jsem ještě na osmibitech v osmdesátých letech (ročník '74). Pamatuji záseky i hraní bez znalosti angličtiny. Pamatuji hry s brutální obtížností, kde se člověk musel naučit pohyby nepřátel a přesné načasování pohybů (alá Manic Miner na Spektru :-)) Pamatuji složité adventury na Amize s pixel-huntingem a nelogickými hádankami (alá Gobliiins nebo monkey-wrench v Monkey Island). Na všechno toto rád vzpomínám. Ale to je tak vše. Když si ty hry občas zkusím v emulátoru, vydržím u nich jen chvilku a nehrozí, že bych je poctivě zase dohrál.
Ve svém věku (a při svém volném čase) se chci u her jen bavit. Nejsou pro mne výzvou, jak je tomu možná u dospívajících chlapců, které k něčemu takovému asi ženou hormony. Nepotřebuji hry "porazit". Chci si užít atmosféru, příběh a ano, mít i dobrý pocit z překonávání překážek. Ale ne za cenu desítek hodin memorování nebo řešení několikadenních záseků. To už pro mne není zábavné. Občas se podívám na návod. Občas se podívám na youtube, jak projít pro mne obtížnou pasáží. A hodně se dívám na youtube na gameplay her, které bych si buď chtěl někdy zahrát (abych zjistil, jestli mi stojí za finanční ale hlavně za časovou investici), nebo které si pro nedostatek času asi nikdy nezahraji.

Reklama
Reklama