Core Online zrušeno, další krach cloudu
Streamování her se zatím neukazuje jako jasná budoucnost videoherní scény. Bez ohledu na starší mediální vlnu kolem projektu Onlive, streamování her se zatím uplatňuje jen coby doplňková služba paradoxně v portfoliu konzolových producentů.
Otázkou je, co útlum nadšení kolem streamu způsobilo. Zda skutečně skrytý tlak konzolových firem, jenž si cloud vzaly pod křídla, nebo prostě fakt, že cloudové hraní zatím kvůli technických omezením neláká příliš mnoho hráčů. A tím pádem ani platících klientů.
Právě na nezájem hráčů doplatil i projekt Core Online, který provozovalo Square Enix. Služba byla zrušena po pouhých osmnácti měsících provozu. Na webu služby se píše: "Core Online byl jen experiment, který měl zmapovat zájem o hraní náročných her ve webovém prohlížeči..."
Jak se zdá, zájem nebyl takový, aby Square bylo ochotno dál živit svoje servery. Krátce se na nich hrály třeba Tomb Raider: Underworld nebo Hitman: Blood Money.
Core Online bylo v podstatě nefunkční již od listopadu, ale až nyní je konec oficiální. Square se zavázalo vrátit zaregistrovaným klientům předplatné.