Concord nám poskytl cennou lekci, tvrdí šéf PlayStation Studios. Další neúspěchy chce odhalit dříve
Sony se snaží minimalizovat dopady neúspěšných projektů, k čemuž by měly dopomoct nově nastavené procesy.
- Hermen Hulst nechce, aby vývojáři hráli na jistotu
- Zároveň chce zajistit, aby byly potenciální problémy s jednotlivými projekty odhaleny co nejdříve
- Sony i nadále spoléhá na live-service tituly
Ze střílečky Concord se vyklubal jeden z největších propadáků minulého roku, společnost Sony se kvůli nízkému zájmu ze strany hráčů rozhodla stáhnout hru z nabídky po necelých dvou týdnech od jejího vydání.
Šéf PlayStation Studios Hermen Hulst zmínil, že si celá herní divize Sony vzala z příběhu Concordu ponaučení. V rozhovoru pro Financial Times uvedl, že by si přál, aby v rámci dalších projektů odhalili potenciální problémy mnohem dříve. „Nechci, aby týmy vždy hrály na jistotu, ale pokud se má dostavit neúspěch, byl bych rád, aby přišel brzy a byl pro nás levný,“ uvedl.
Neúspěch akce Concord Sony šokoval, tvrdí insider
Společnost Sony údajně pečlivě přehodnocuje další live-service tituly, aby se neopakovala situace s Concordem.
Také dodal, že společnost implementovala přísnější a důkladnější testovací proces s cílem odhalit problémy co nejdříve. „Od té doby jsme zavedli mnohem rigoróznější a častější testování,“ řekl. „Výhodou každého selhání je, že lidé nyní chápou, jak nezbytný je dohled.“
Mezi nová opatření patří větší důraz na testování, učení od ostatních týmů a úzká spolupráce s vedením, které tráví stovky hodin hraním her před jejich vydáním.
Hulst také poznamenal, že počet vydaných live-service her není tak důležitý jako jejich kvalita, rozmanitost a zájem ze strany různých komunit. Finanční ředitelka Sony Lin Tao nedávno prohlásila, že navzdory problémům s projekty Concord a Marathon představují live-service tituly zásadní zdroj příjmů, který společnost ještě před pěti lety neměla.