Codies tvrdí - CMR: DIRT je skutečný next-gen
Společnost Codemasters se, alespoň to tak vypadá, rozhodla svoji promo kampaň titulu Colin McRae: DIRT rozjet nenápadně trošku dříve přes sajtu Eurogamer. Nedávno jsme tak právě přes Eurogamer dozvěděli, že všechny tři verze Colin McRae: DIRT vyjdou pravděpodobně koncem června a dnes se producent hry Gavin Raeburn pro Eurogamer vyjádřil ohledně proklamovaných kvalit technického zpracování CMR: DIRT. Očekávaný rallye titul prý nebude PC ani obě dvě next-gen konzole ani trošku šetřit a pořádně jim dá lidově řečeno „pokouřit“.
Může za to fakt, že Neon engine, na němž je hra postavena, byl vyvinut od základu právě pro next-gen platformy. Díky tomu hra nabídne řadu postprodukčních efektů, novou AI soupeřů, reálnou fyziku (pokud si ji hráč nastaví), particle efekty a tak dále. Docela zajímavá je také poznámka o tom, že Colin McRae tituly s pořadovým číslem 2., 3. a 5. v podstatě vycházely z původního enginu pro první díl v sérii na PSX.
Hlavní je prý samozřejmě verze pro Xbox 360, což ovšem neznamená, že PS3 a PC verze jsou v něčem horší. Jde jen o to, že byl celý online multiplayer prvek navrhován pro Xbox Live a v PS3/PC verzích je pouze mírně upraven. Raeburn se rovněž nebál naznačit, že v případě PS3 verze chce Codemasters zaútočit přímo na pozici hypovaného MotorStormu, což je vzhledem k podobnému žánrovému zaměření celkem logické. No a konečně, co se případné Wii verze Colin McRae: DIRT týče, tak s tou se zatím nepočítá, byť Raeburn poznamenal, že se v Codemasters drží pořekadla „nikdy neříkej nikdy“.