Co týden dal: Znamení faceliftů a nejistot
Den se se dnem sešel a je tu zase nedělní večer. Naši pravidelní čtenáři už dávno vědí, co to znamená. Další souhrn. A i když můžeme předpokládat, že následující dny nebudou tak informačně nabité, naše práce neustává a den za dnem se snažíme, abychom vydolovali i to málo, co se ve světě událo. A teď si to málo shrneme a připomeneme.
Po vlně remasterovaných klasik (zejména v podání Sony s hrami z PS3 na PlayStation 4) přichází vlna reinkarnace celých sérií. Tento týden jsme hovořili o dvou takových - o Warner Bros. kolekci dílů Batmana a o kolekci Bioshocku. Bohužel, jak už to tak bývá, o každé z nich jsme referovali v poněkud jiném rozpoložení.
Začněme Batmanem. Jeho oznámení přišlo jako blesk z čistého nebe a jednalo se o něco, co by okořenilo suchou okurkovou sezónu. Kdo se chtěl o prázdninách do zkaženého Arkhamu navrátit (byť jen do dílu Arkham Asylum a Arkham City), má smolíka. Společnost totiž oznámila, že na retuši celého díla potřebuje více času. To se upřímně dalo čekat, neboť už před nějakým časem fanoušci vývojářům spílali, kterak remaster vypadá na videích kolikrát hůře, než originál. Ale být v kůži studia Virtuous Games, mohli bychom si pískat. Dostanou tolik času navíc, kolik jen budou chtít. Hra podle oficiálního vyjádření vyjde až tehdy, kdy bude stoprocentní.
A jak se to má s tím Bioshockem? O něm se spekulovalo dlouhou, předlouhou dobu, až se 2K odhodlalo a remaster oficiálně potvrdilo. Je trochu s podivem, že se tak nestalo na veletrhu E3, ale je pravda, že v okurkové sezóně toto oznámení vynikne snad o trochu víc. Kolekce vyjde 13. září na všechny majoritní platformy, tedy na PC, Xbox One a PlayStation 4. Jejím obsahem budou i všechna DLC. A pro majitele PC verzí máme dobrou zprávu – pokud máte zakoupený první a druhý díl série, upgrade na remaster dostanete zdarma. Infinite žádnou retuš nedostane.
Leč jsme prozatím mluvili o kolekcích, možná můžeme nakousnout i nové informace z remasteru System Shocku. Hra je stále na počátku vývoje, ale i tak si jí můžete začít předobjednávat už nyní – ale abyste nekupovali zajíce v pytli, můžete si vyzkoušet pre-alfa demoverzi. Ta je k dispozici na GOGu, Steamu nebo Humble Storu, přičemž pokud na ní nemáte z jakéhokoliv důvodu náladu, můžete se těšit na naše vysílání. Přijít by mělo pravděpodobně v pondělí.
Ano ano, ani nás to už nebaví. Člověk by řekl, že po několika týdnech v řadě všemožných informací nebude na toto téma o čem psát, a ono nejen, že je tomu přesně naopak, ale nastálou situaci se rozhodli okomentovat i zástupci nejrůznějších společností.
Pomineme-li společnosti menší, nejvíce nás zajímají názory největších vydavatelských domů. Také vás zajímá, zda EA, Ubisoft nebo Take-Two nepovažují mezigenerační kroky jako určitý problém? Pokud ano, jste u nás na správné adrese. Pokud bych chtěl sumarizovat, řekl bych, že zástupci všech tří zmíněných firem jsou z nových příležitostí nadšení. Pokud bychom se do názorů ponořili hlouběji, EA nejvíce oceňuje stejný ekosystém, v Ubisoftu se tetelí blahem nad novým kusem hardwaru a nad novými možnostmi, a Take2 si nejvíce pochvaluje zachování snadnosti vývoje her. Detailnější rozbor si můžete přečíst zde.
K tomu, že je o hardwaru po týdnu zase řeč, dopomohl i sjezd investorů společnosti Sony. Kromě toho, že si Andrew House myslí, že PS4 nedosáhla svého vrcholu (výkonem se na něj dostane v příštím roce, SW vrchol nastane o rok později), mnohem více nás zaujala tvrdá data. Už nějaký čas víme, že počet majitelů vlajkové lodě Sony přesáhl 40 milionů, ale dosud zůstávalo tajemstvím, kolik z nich si předplácí placenou službu PlayStation Plus. Pochopitelně nechceme a nepotřebujeme vědět, kdo si stahuje měsíční hry zdarma, na druhou stranu nezapomínejme, že PS Plus je nutností pro hraní online. Proto možná leckoho překvapí, že počet přispěvatelů lehce přesáhl 20 milionů. No, když do toho započítáme majitele starší generace a majitele Vity, číslo se nám ještě o něco zmenší a tak lehkými počty dojdeme k tomu, že sociální prvky a hru po síti využívá necelá polovina hráčů. Další informace, mezi nimi například strategické plány společnosti do budoucna, jsou k přečtení v této novince.
A když už mluvíme o jednom japonském gigantovi, zmiňme i toho druhého. Nintendo do jisté míry čelilo kritice za to, s čím na veletrhu E3 vyrukovalo (připomínáme, že šlo zejména o novou Zeldu), a svoje Ferrari nechalo zaparkované doma. Řeč je pochopitelně o konzoli s kódovým označením NX – a proč jí společnost nepředstavila? Inu proto, že má obsahovat nějakou záhadnou funkci, kterou by někdo mohl okopírovat. VR? Revoluční gamepad? Nebo snad tolik očekávané cartridge? Ví bůh.
A abychom nečelili podezřením z předpojatosti, musíme zmínit ještě Microsoft. A když ne přímo o konzolích, tak aspoň o hrách. Opět mám pro vás otázku za zlatého bludišťáka – víte, proč se na Xbox konferenci ukázali hry, o kterých jsme ve valné většině věděli a slyšeli? Pokud vaše odpověď spočívá v predikci, kterak Microsoft nic nového nemá, jste vedle jak ta jedle. Důvod je ten, že společnost „ráda mluví o věcech, které přijdou zanedlouho“. A jak mluví, tak činí – třeba taková služba Play Anywhere startuje v září.
Ať se vám to líbí nebo ne, Activision umí. Vezměte si první trailer na Infinite Warfate, podívejte se na jeho popularitu, a řekněte, zda si myslíte, že se nebude prodávat. Váš názor vám brát nebudu, ale tvrzení je to přinejmenším odvážné.
Své o tom ví výkonný ředitel společnosti Eric Hirshberg. I ten ví, že přes negativní ohlasy může být z nového dílu Call of Duty prodejní hit. Ono by to totiž nebylo poprvé: „Předchozí nejnenáviděnější trailer byl na Black Ops II. A pak se z toho stal jeden z nejúspěšnějších dílů vůbec,“ řekl a pokračoval, „nevidíme nějakou nenávist na našich předobjednávkách, nevidíme nic podobného na jiných platformách a sociálních sítích, třeba na Facebooku. To, co se stalo na YouTube, je unikátní,“ poznamenal. Z pověstného lejna nakonec upletl bič, když prohlásil, že je jedno, zda se jedná o pozitivní reakci nebo o negativní, ale hlavně že se o hře mluví a že vzbuzuje vášně. Jak pronesl Jirka v posledním hPodu, špatná reklama neexistuje.
Ale abychom nehovořili jenom o nějakých PR řečech, během týdne jsme se dozvěděli ještě několik zajímavých zpráv. Pokud si vzpomenete na trailer na nové Call of Duty, jistě si vybavíte záběry z vesmírných letounů. Podle webu Charile Intel se nejednalo o tzv. on-rail, nýbrž vám v pohybu nikdo a nic bránit nebude. To by byla jistě zajímavá novinka, na druhou stranu, dokud něco takového neuvidíme na vlastní oči, radši zůstáváme skeptiky. Jsme ale zvědaví, jak bude pohyb po vesmíru nakonec fungovat.
Pokud trochu odbočíme, v souvislosti s jednou z nejprodávanějších sérií současnosti tu máme ještě jednu zprávu. Vývojáři z Respaw Entertainment se totiž nechali slyšet, že kampaň v pokračování (původně) multiplayerové akce nebude připomínat nic z toho, co známe ze série Call of Duty. O akci ale údajně nepřijdeme. Tak to jsme zvědaví.
Activision a Blizzard spolu souvisí, a tak nenásilně navážeme na předchozí zprávu a povíme si něco o Overwatchi. Kromě toho, že došlo k drobným úpravám síly Torbjörna, a kromě toho, že do hry přibyl i kompetitivní mód, tak je to hlavně popularita a zájem o hru, oč nám jde. A kde by měla být multiplayerová střílečka populárnější, než-li v Asii. Hra tam boduje, a konkrétně v takové Jižní Korei v místních internetových kavárnách Overwatch popularitou překonal po dlouhých čtyřech letech League of Legends.
Vzpomínáte na horor Kitchen? Možná jste také viděli záběry na hráče, kteří se skrze virtuální realitu nechávali trýznit strachem a terorem. Jak jsme se dozvěděli na E3, Kitchen už neexistuje a z jeho základů vzniká Resident Evil 7. Jenže hratelné demo je trochu jiné, obsahuje duchy, a zkrátka… Resident už není ten Resident. Ředitel vývoje Kóši Nakaniši ale hráče uklidnil, že to, co je k vidění v demu, o hře nic nevypovídá. A pokud vás zajímá, proč bude sedmý díl z pohledu vlastních očí, věřte, že to není jen kvůli VR.
Máme to zase za sebou. Samozřejmě si můžete přečíst naše články, podívat se na naše videa nebo si poslechnout náš podcast, ale hlavně se můžete těšit na nadcházející týden plný zpráv a informací. Sice bude trochu specifický kvůli svátkům uprostřed týdne, ale věřím, že to nejdůležitější se k vám stejně dostane. A když se budete nudit, můžete se dívat na Twitch, jak tam lidé jedí všelijaká jídla!
Videa a podcasty za minulý týden:Retro Hrajte s námi: Arma: Cold War Assault, Hrajte s námi: Valkyria Chronicles Remastered, hPod 541
Recenze za minulý týden:The Technomancer, Inside
Články za minulý týden:Forza Horizon 3, Sea of Thieves a ReCore - dojmy z E3, Watch Dogs 2 - dojmy z E3, Gran Turismo Sport - dojmy z E3