Cliff Bleszinski končí v Epic Games
Studio Epic Games opouští jeho nejznámější designér. Cliff 'CliffyB' Bleszinski končí ve společnosti, která stojí za sériemi Jazz Jackrabbit, Unreal nebo Gears of War, po dlouhých dvaceti letech. Bleszinski si chce dát pauzu. „Tuhle práci dělám od doby, kdy jsem byl teenager. Až na poslední rok jsem pracoval prakticky nepřetržitě a nonstop. V tomto odvětví byznysu jsem vyrostl. Je čas na potřebnou přestávku,“ píše Bleszinski ve vyjádření pro své kolegy a přiznává, že se mu bude po vývoji her stýskat.
„Budou mi chybět projekty, testování, diskuze a úplně nejvíce lidé. Epic přijímá pouze ty nejlepší z nejlepších. Bylo mi potěšením denně pracovat s každým z vás, ať už jste byli přijati před několika týdny, nebo před lety. Měl jsem štěstí, že jsem mohl pracovat v různých oborech, od kódování přes grafickou stránku až po marketing a PR. Byla to pro mě obohacující zkušenost. Jsem si jistý, že všechny projekty, které jsou momentálně ve vývoji (pozn. redakce - víme o Gears of War: Judgment a Fortnite), budou té nejvyšší kvality a hráči i kritici si je oblíbí.“
Zakladatel a šéf Epic Games Tim Sweeney v komentáři uvedl: „Cliff Bleszinski se během dvaceti let, které u nás strávil, stal skutečnou kapacitou na poli designu. Jeho příspěvek do sérií Unreal nebo Gears pomohl nasměrovat herní průmysl tam, kde je teď. Cliff opouští Epic a my jsme mu vděčni za jeho práci . Do další kapitoly života mu přejeme to nejlepší.“ V podobném nostalgickém duchu se nesou také příspěvky různých dalších zástupců Epic Games, kteří na svého kolegu na stránkách vzpomínají.
Bleszinski, který patří k nejpopulárnějším postavám herního průmyslu, se chce přesunout k další části kariéry. Zatím ji nespecifikoval. „Budu se toulat po světě jako Cain v seriálu Kung Fu,“ glosoval vtipně všetečné dotazy na svém Twitteru. Stále tak nevíme, jaké má další plány – zda už plánuje nějaké nové projekty, nebo si chce od herního průmyslu alespoň na chvíli úplně odpočinout.
Už dnes je ale jisté, že jeho studio Epic Games přichází o významnou osobnost, která měla výrazný podíl na podobě jeho her. Ještě více ale bude tato obří společnost pravděpodobně litovat ztráty své tváře. Cliff Bleszinski totiž pravidelně vystupoval jako hlavní postava týmu a komentoval jeho další plány a projekty. Naposledy promluvil o síle technologie Unreal Engine 4 a o další generaci videoher.