Čína se snaží určit, jak vypadá hráč - závislák
Čínská vláda se hraní snaží regulovat všemožnými způsoby, což se týká online i offline her. Online hry jsou v Číně už nyní regulovány speciálním systémem. Offline hraní však ani v Číně nijak efektivně regulovat nelze. Musí tedy nastoupit propaganda.
Čínská vláda, respektive vládní organizace China Youth Association for Network Development (CYAND) si nechala vypracovat jistě zcela důvěryhodný průzkum, jehož se zúčastnilo 22.500 osob ve věku 13-35 let, kteří byli vybráni z 30 největších čínských měst.Z průzkumu pak vyplynulo, že závislých na hraní počítačových her je téměř 13 procent všech dotazovaných. 42 procent z nich je přitom odkázaných na hraní MMO titulů.Je třeba zdůraznit, že definice závislého hráče je podle státního listu China Daily (kde byly výsledky průzkumu zveřejněny) poněkud vágní. Typický herní závislák prý přestal prostě jenom chodit do práce a do školy, aby mohl hrát hry. Důkazem má být jistý student, který byl vybrán zřejmě jako odstrašující příklad. Zmínku zaslouží i to, že systém sloužící k regulaci počtu hodin strávených hraním MMO titulů, se zatím příliš neosvědčil. Společnosti Shanda, NetEase, The9, Optisp, Kingsoft, SINA a Sohu sice systém regulace do svých her implementovaly, ale hráči už se jej naučili obcházet. Střídají buď před uplynutím stanovené doby postavy, nebo zkrátka hrají na privátních serverech.