Čína se pouští do boje s monetizací ve hrách
Čínské úřady oznámily, že hodlají značně omezit monetizační praktiky ve videohrách. Společnosti Tencent a NetEase okamžitě zaznamenaly pokles hodnoty akcií.
- Čína se pouští do boje s monetizací ve hrách
- Nová pravidla se týkají limitů pro utrácení, loot boxů, aukcí, vracení peněz, vydavatelů a provozovatelů
- Společnosti Tencent a NetEase okamžitě zaznamenaly pokles hodnoty akcií
Čínské úřady během včerejšího dne oznámily sérii plánovaných restrikcí, týkajících se monetizačních aspektů videoher. Národní správa tisku a publikací (The National Press and Publication Administrations) vydala nový návrh pravidel, která zakazují řadu běžných praktik v online hrách, a to včetně odměn za denní přihlášení, bonusů pro poprvé platící hráče a pobídek k opakovanému utrácení. Vydavatelé budou mít zakázáno nabízet tzv. loot boxy nezletilým. Kupující loot boxu musí mít přímou možnost zakoupit předmět, po kterém touží. V případě, že dojde k ukončení provozu hry, veškerá neutracená herní měna bude muset být převedena na reálnou a následně navrácena majiteli, a to s ohledem na původní kurz.
Zakázána bude i možnost aukcí předmětů a jejich použití formou spekulativních aktiv. Provozovatelé her budou muset zavést limity na výdaje hráčů a vydavatelé budou muset provozovat všechny své servery pro čínské hry pouze v Číně. Časový interval pro schválení hry od podání žádosti by měl nově činit šedesát dní. Čínské megakorporace Tencent a NetEase okamžitě zaznamenaly propad hodnoty akcií, které v případě Tencentu klesly o 16%. Společnost NetEase se potýká dokonce s 25% poklesem. Čína je známá svým omezujícím vztahem k hráčům. V minulosti například zredukovala čas, který mohou nezletilí trávit hraním.