Časem se grafika na Xboxu One zlepší
Životní cyklus každé nové konzole má svá specifika. K těm nejméně příjemným patří nižší technická kvalita her, než jakou publikum při launchi novogeneračního hardwaru očekává.
Historie se opakuje také u Xboxu One, protože lidé si stěžují, že hry na něm buď neběhají ve vysokém rozlišení, anebo se Full HD obraz stává důvodem pro snižování rychlosti snímkování.
Microsoft však (oprávněně) věří a tvrdí, že grafická kvalita her na Xbox One poroste a hráči se mohou těšit na to, že titulů s důstojným rozlišením 1080p bude na platformě přibývat. A že časem se tento grafický standard stane i standardem spotřebním.
V tomto smyslu hovořil člen vývojářského týmu Xboxu One Boyd Multerer. "Grafické jednotky v konzoli jsou v současnosti pěkně komplikované bestie," řekl Multerer a narážel tím na fakt, že herní vývojářům bude zase nějakou dobu trvat, než si zvyknou na všechny zákonitosti nového hardwaru.
Teprve pak jeho výkon budou moci plně využít. "Hardware jako takový je hotov, ale teď musejí lidé vymyslet lepší softwarové techniky a nástroje, aby z nové konzole dostali lépe vypadající hry. Vývojáři těch launchových na to měli příliš málo času," dodal Multerer.
Nezbývá než sarkasticky dodat, že hardwarové zákonitosti u takového Playstationu 3 vývojáři objevovali celá léta. Snad nebude Xbox One skrývat svá tajemství tak urputně.