Candy Crush Saga je novým casual hitem
Candy Crush Saga. Tak se jmenuje momentálně nejúspěšnější casual hra světa. Samozřejmě podle specifických měřítek. Pokud Candy Crush posuzujeme podle počtu lidí, kteří jej denně spustí, pak je skutečným králem. Podle statistiky analytické firmy AppData totiž tuhle hru hraje denně 9,7 milionu lidí. Tím Candy Crush překonává dlouho vedoucí Farmwille 2 od Zyngy, které v současnosti hraje 8,8 milionu "denních uživatelů".
Pokud ale budeme sledovat měsíční statistiky, tam se ještě Candy Crush Saga do čela nedostalo. Má 26 milionů měsíčně aktivních uživatelů, zatímco druhé Farmville 42 milionů.
Pro srovnání - Twitter má 200 milionů měsíčně aktivních uživatelů, LinkedIn 120 milionů a třeba samotný facebook, kde obě zmíněné hry běží, jich má miliardu. Ovšem berme ona čísla s rezervou. Není totiž přesně definováno, kdo vlastně „aktivní“ uživatel je. Na Facebooku se například mezi aktivní uživatele dříve počítali i ti, kteří jenom viděli prvek „Líbí“ někde na některém webu, aniž by se na facebook proklikli. Není také jasné zda „aktivní uživatel“ navštíví web za dané období jednou či vícekrát a zda na konkrétních stránkách vyvíjí nějakou aktivitu.