Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth Článek Call of Cthulhu: Dark Corners of The Earth - 3. část

Call of Cthulhu: Dark Corners of The Earth - 3. část

storm2

storm2

7. 4. 2006 22:42 1
Reklama
Reklama

Kapitola 9. – A dangerous voyage (Autosave 75%)

Z vody vás zachránila pobřežní hlídka, teď přijde čas splatit dluh. Zajděte na můstek, využijte savepointu, v zadní místnosti posbírejte nějakou munici, pokecejte s kormidelníkem, ten vás pošle na palubu, kde prokecejte námořníky u zábradlí a toho u stožáru si nechte nakonec, interakce s ním totiž zapříčiní útok z hlubin. Rychle se chopte pušky a pomožte ostatním. Za chvíli vás ode dveří zavolá chlápek se samopalem (Wilton) a požádá, abyste mu došli pro munici. Vezměte si od něj klíč a utíkejte dovnitř, doprava a do malého skladu se savepointem. Seberte co potřebujete, především však tmavě zelenou krabici se zásobníky do Tommyho, nenechte se překvapit obludou, jež na vás přiběhne, a doneste chlápkovi střelivo. Použijte ho a ihned utíkejte na ošetřovnu, bude po vás chtít ještě medkit. Než vběhnete dovnitř, mějte připravenou brokovnici, v rohu bude řádit salamandr. Seberte zelenou lékárničku ze skříňky, co nejrychleji ji doneste námořníkovi a ještě chvilku bojujte.

Zrůdy znenadání přestanou přicházet, a když se přiblížíte k přídi, někdo zařve „INCOMING!“. Chyťte se zábradlí naproti dveřím (nikoliv na kraji lodi), stejně jako námořník s placatou čepicí, a přečkejte brutální tsunami. Kam se hrabe horská dráha. Až bude po všem, Wilton vám vysvětlí, že je potřeba pomocí kanónu zničit tři modrá světla na pobřeží. Mezi jednotlivými vlnami máte třicet sekund na to, abyste se chopili kanónu, pravým myšítkem zazoomovali, zamířili (ne na cíl ale nad cíl, myslete na parabolickou dráhu střely), vypálili a rychle se chytili zábradlí. Až bude po tsunami, jděte se dát dohromady k savepointu.

Wilton a ještě jeden námořník na vás budou čekat u dveří, následujte je a co nejrychleji za sebou zavírejte dveře, jinak vás salamandři rozsápou. Dveře do ošetřovny zajistěte západkou, počkejte až hoši odemknou východ a následujte je do podpalubí. Venkovní dveře jsou taktéž vybaveny západkou.
V kajutě pro mužstvo seberte deník, uložte pozici, ventilem na chodbě vypněte páru a následujte oba muže

ke kapitánově kajutě. Probíhající modlitba nevěstí nic dobrého, výstřel, následné ticho a cákanec mozku na skle už vůbec ne. Slezte po žebříku do motorového prostoru, volnou větrací šachtou vnikněte k nebožtíkovi kapitánovi, seberte mu revolver a ze stolu čmajzněte klíč od zbrojnice, nacházející se přímo naproti kajutě.

Ihned po sebrání Tommy gunu se na vás přiřítí dvě zrůdy. Vezměte z regálu malý svazek dynamitu a připevněte ho k větráku ve druhé šachtě, vedoucí z motorového prostoru. Pochopitelně se rychle schovejte a po výbuchu se dostaňte do jídelny, kde vám zbabělý námořník řekne, abyste šli pro svářecí soupravu. Odemčenými dveřmi se vraťte k motoru, zabouchněte kotel a jděte směrem k východu z podpalubí. Vedle kajuty pro posádku jsou malé padací dveře, odemkněte je a dole s připravenou brokovnicí seberte autogen, otočte se o 180° a odkráglujte odporného salamandra. Takto vybaveni jděte zpátky k motoru, opatrně se prosmýkněte kolem páry a zavřete ventil v levém rohu. Pak se vraťte o kousek zpátky a z bezpečného místa, tedy ne zpod mříže, odstřelte zámek blokující stropní žebřík, vylezte nahoru, přejděte po ochozu k děravé trubce (tam, kde unikala pára), zavařte jí, otočte ventilem na kotli, pak znovu povolte ten který jste předtím zavřeli a vraťte se do jídelny. Možná bude chvilku trvat, než se motor pěkně rozvrčí a námořník vás pustí dál.

Vyjděte po schodech, uložte pozici a vyjděte na palubu. Po krátké animaci si na vás došlápne samotný Dagon. Ukažte mu, zač je toho armádní kanón a miřte pokud možno na hlavu. Jakmile ho zasáhnete, rychle se chovejte v rohu nalevo od dveří (stojíte-li k nim čelem). Dagon teď bude donekonečna plácat rukama po palubě, pročež je potřeba si dobře načasovat sprint k přídi, abyste h nalákali před hlavně kanónu a mohli ho znovu zasáhnout. Tento postup zopakujte asi třikrát a obrzmetek dá navždy pokoj. A tohle má být bůh hlubin? Pche.

Kapitola 10. – Devil’s reef (Autosave 84%)

Pěkně strašidelné místo tenhleten ostrov. Po pár metrech se budete muset skrčit a projít pod kusem skály. Vlevo je malá jeskyňka s lékárničkou. O kus dál vám pocuchá nervy námořník s pocuchanými střevy, a ještě o kousek dál bude první z mnoha pastí. Přeskočte jámu, okamžitě se skrčte a couvněte zpátky k okraji, aby vás nezasáhla druhá past. Po chvíli budete moct pokračovat.

Za savepointem je širé a pěkně rozbouřené moře. Opatrně jděte po pravém skalním převisu, dávejte však pozor na propadající se kousky a buďte připraveni vyskočit. Na zvláštně tvarovaném útvaru seberte disk, vraťte se k savepointu a pokračujte po druhém převisu. I tady pozor na rozpadající se kousky. Za rohem je cesta dál, akorát je špatně vidět.

Za převisem je nalevo lehce přehlédnutelný vchod do jeskyně. Sejděte po schodech dolů a ignorujte hromady odporných masožravých mořských hvězdic, které vám sice nic neudělají, ale jsou hnusnější než facehugger z Aliens vs. Predator. Ve větší místnosti se třemi malbami jděte k té prostřední (fishmen breeding with humans) a použijte nalezený disk. Poté seberte kladku (pulley) ze třech kamenů s pouty, ve vedlejší místnosti z hromady zlata vezměte páku a vraťte se zpátky na čerstvý vzduch.

Pokračujte doleva, dávejte pozor na propasti pod rozpadajícími se prkny, kůly ve zdech ignorujte a po třech zatáčkách bedlivě sledujte pravou stěnu. U země jsou dva malé, špatně viditelné výklenky zakryté nějakým bordelem. V jednom je lékárnička a v tom druhém, k němuž musíte kousek couvnout, chodbička vedoucí k savepointu. Do černého otvoru strčte páku, použijte ji, vyskočte na převis, dostaňte se dolů a rychle, dokud jsou nášlapné balvany zakryté prkny, vyběhněte ven.

Teď vás čeká nebezpečná cesta po skalním převisu, o nějž se rozbíjejí rozbouřené vlny, ale nebojte se vlka nic, je to naprosto v pohodě. Na zdi jsou zachytávací kruhy, dá se to však přeběhnout i bez nich, zkoušel jsem to opakovaně a nic se mi nestalo.

V další jeskyni stanete před propastí a totálně rozpadlým mostem. Podívejte se na lano nad vámi a použijte z inventáře kladku. Po animaci budete ve slepé chodbě s jakýmsi zařízením. Použijte učebnici Dagonovštiny, aby byl Jack moudřejší a nebál se na to sáhnout, načež se otočte ke knoflíku ve zdi a aplikujte okrasný přívěšek od Ruth, který sebou vláčíte přes půl hry. Jakmile tam zapadne, tlačítko půjde stisknout, čímž zapříčiníte dvě věci: zaprvé půjde sebrat zelený drahokam v podstavci, což ale rozhodně nedělejte, a zadruhé se aktivuje časově omezená mapa, jež vás provede nadcházejícím bludištěm. Ihned po stisknutí vyběhněte ven z chodby, všimněte si červeně svítícího bodu na zemi, přeskočte na římsu na druhé straně, přelezte doleva a co nejrychleji pokračujte po červených bodech (trochu to připomíná člověče nezlob se, že?). Na rozcestí se dejte doleva, postřílejte několik krabo-pavouků stojících v cestě a bedlivě sledujte zakryté odbočky v levé zdi. Jedna z nich patří k červené stezce a po přeskočení propasti vás dovede do místnosti s dalším podstavcem na drahokam. Pakliže jste to stihli, rychle přiskočte k podstavci a z inventáře použijte červený drahokam, čímž se otevře východ. Pokud jste to nestihli, vraťte se k tlačítku a celou proceduru, tentokrát bez krabo-pavouků, zopakujte.

Za posuvnými dveřmi je jeskyně s jediným důležitým bodem – ventilační jámou vyvrhující proudy vzduchu. Přestože Jack nemá rád výšky, nezbývá nic jiného, než udělat: three, two, one, juuuuuuuump!!!

Kapitola 11. – The air-filled tunnels (Autosave 88%)

Po rozhovoru mezi Sebastianem Marshem a strážným se skrčte v tmavém rohu, počkejte až strážný sejde dolů a zastřelte ho. To samé udělejte s jeho dvěma kumpány a vydejte se nahoru. Použijte Dagonovu knihu na podstavec s červeným drahokamem, v případě potřeby si jděte vyzvednout léky a náboje, načež se jedinou možnou cestou vydejte vstříc světlejším zítřkům. Místo zítřků vás čeká past, už nevím kolikáté odzbrojení a uvrhnutí do vězení.

V cele seberte ze země majzlík, uložte si pozici a vypáčte mříž od kanálu. Na druhé straně tunelu vykoukněte ven abyste vyvolali hlášku „right, that does it“, načež se zase schovejte a počkejte, až přijde stráž zmlátit řvoucího vězně. Jakmile se vrátí na chodbu a zavře za sebou dveře, potichu vylezte z úkrytu a taktéž vyjděte na chodbu. Nezdržujte se prozkoumáváním vězení, to má svůj čas. Místo toho se schovejte u levé zdi a trpělivě čekejte, dokud se obluda nedá do pohybu. Pližte se za ní a až se zastaví, vyběhněte dopředu a hupsněte do částečně zatlučené díry v levé zdi. Tady si uložte pozici a pokračujte v cestě.

Ignorujte dveře, propližte se za zády dvěma strážným u ohniště, pokračujte cestou nalevo a po chvilce v dálce vepředu uvidíte další hlídku. Zůstávejte ve skrytu stínu, posuňte se co nejvýš to půjde a čekejte, dokud se zmetek nedá do pohybu, načež ho rychle, ale potichu sledujte. Držte se u levé zdi, tak aby vás neviděl další zmetek hlídkující nahoře, a rychle proklouzněte kamenným průchodem.

Po chvíli hupsněte do otvoru vlevo a vykoukněte do velké jeskyně se dvěma strážnými. Počkejte až ten vzdálenější bude z dohledu a potichu se propližte podél levé stěny, tak aby vás neviděl ani ten druhý. Pakliže vás zmerčí, nezbude než utíkat.

V místnosti plné kytek seberte tu modrou a obzvlášť svítivou, načež odejděte tunelem na druhé straně. Dostanete se k savepointu, nalevo od něj uvidíte zelený drahokam, který zatím nelze vydloubnout ze zdi, a na konci stoupající chodby bude veliká jeskyně se spoustou kytek a vodopádem. Dostaňte se dolů, u východu seberte lékárničku, avšak nevstupujte do tunelu – je zablokovaný mořskými hvězdami. Hned za rohem vlevo je další východ, jenž vás krkolomným stoupákem dovede k savepointu a napínavé animaci.

Jack se, naprosto nečekaně, propadne dolů a stane před samotným Robertem Marshem. Pan Marsh asi moc kouká na hvězdné války, protože používá stejný grip jako temní rytířové řádu Jedi. Aby si vás nemohl přitáhnout, udržujte mezi ním a sebou překážku jménem stůl. Když se vás neúspěšně pokusí přitáhnout k sobě, vyčerpá svojí energii a nadejde čas na protiútok – seberte ze stolu nůž a píchněte Marshe do obličeje, samozřejmě sekundárním módem. Mělo by se vám podařit ho zabít na jednu ránu. Až bude po něm, otevřete Sebastianův kufřík, v němž najdete Book of Dagon a klíč od laboratoře, a vyjděte na chodbu.
Na rozcestí se nepozorovaně dejte doprava a na konci schodiště najdete milé překvapení – pušku. Cestou zpátky se vpravo válí krabička nábojů. Ve velké síni jsou celkem čtyři zmetci, které můžete buď potichu, se zapnutým stealthem obejít zleva, nebo je z bezpečné vzdálenosti postřílet.

Za dveřmi na konci chodby bude další snůška nepřátel, jejichž osud je zpečetěn vaším prstem na spoušti. Až bude po nich, vyjděte ze dveří a všimněte si, že na tomto místě jste už byli. Dejte se doprava, držte se stále u pravé zdi a po chvíli dojdete ke dveřím do laboratoře, od nichž máte nyní klíč. V laborce seberte knihu o rostlinách, chemický postřik na plevel, náboje, lékárničku, a pokecejte se znetvořenou obětí Sebastianových experimentů. Až vám nebožák prozradí všechno co ví, proveďte akt milosrdenství a zastřelte ho, načež se otočte a připravte se na útok příšery.

Zadním východem z laborky se dostanete zpátky do vězení. Postřílejte ze zálohy všechno co se hne, po točité cestě sejděte o patro níž a na pultu ve výdejně najdete zabavené vybavení. Konečně máte zase svoje zbraně! Seberte i kýbl se šlichtou a vyjděte na chodbu. Najděte plechové dveře s malým šuplíkem pro krmení vězňů, otevřete ho, strčte do něj modrou kytku, zakryjte ji dávkou z kýblu a šuplík zavřete. Až citoslovce bolestivé smrti pominou, zajděte za roh vpravo, otevřete dveře na západku a seberte ze země kladivo.

Nyní je čas vyzvednout zelený krystal, jenž předtím nešel sebrat. Jděte již známou cestou do místnosti kde byla modrá kytka, prolezte dírou ve zdi, dojděte k savepointu a aplikujte kladivo na krystal vlevo. S ukořistěným drahokamem se vraťte po vlastních stopách do laborky. Během cesty se začne třást zem a zaútočí na vás početná smečka oblud.

Projděte laborkou zpátky do vězení a ve druhém patře vstupte do jediné cely. Dírou ve stropě roste vysoká masožravá rostlina – použijte chemický postřik na kořeny a až květy odumřou, vyšplhejte nahoru, vložte krystal do panelu známého již ze začátku hry, poté stiskněte tlačítko na druhé straně a projděte oslepujícím portálem, který se vytvoří.

Nečekejte žádnou intergalaktickou cestu vesmírem, hodí vás to jen o jeskyni dál, kde však čeká poklad – mimozemská zbraň. Má neomezenou munici, při dostatečně dlouhém přidržení levého myšítka se nabije a když začnou blikat červené kontrolky, je na maximu a připravena vypálit smrtící výboj. Můžete však střílet i normálně. Zkrátka funguje úplně stejně, jako experimentální toxický kvér z prvního Half-Life. Nejdůležitější vlastností je však elektrizace vody... co se stane s hromadou mořských hvězdic, když je usmažíte spoustou voltů?

S novou akvizicí se vydejte chodbou nalevo od savepointu, za dveřmi očekávejte dvoučlenný odpor (radši si připravte vhodnější zbraň – brokovnici) a dole to samé. Projděte všechny místnosti pro doplnění zásob a již známou cestou, tedy skrz místnost kde byla modrá kytka, okolo naleziště zeleného krystalu, až na dno jeskyně s vodopádem. Elektrizujte vodu v tunelu s hvězdicemi a dojděte k autosavu (93%).

Obejděte kamenný kruh, skočte otvorem dolů a po sérii skalních výčnělků se dostaňte k mostu vedoucímu středem gigantické jeskyně. Jakmile doskočíte na nestabilní kámen, způsobíte posun balvanů a jejich pád do propasti probudí něco moc moc ošklivého. Co nejrychleji se přesuňte na druhý konec mostu a schovejte se na dostatečně bezpečné místo, nejlépe za nějaký sloup. Připravte si mimozemský kvér a až se objeví dvě obrovské a nepopsatelně odporné věci, pro které je i slovo zrůda lichotkou, naládujte do nich několik plných dávek ze zbraně. Podotýkám, abyste si našli patřičně bezpečné místo proto, aby vás smrdutý dech obou oblud nemohl stáhnout do propasti. Jakmile bude po nich, vylezte a přeskákejte po dalších převisech kam až to půjde, načež vyšplhejte po uschlé rostlině nahoru, prolezte větrací šachtou, uložte si pozici a rázem se octnete u chrámu Matky Hydry.

Než vkročíte dovnitř, prohledejte celou oblast, aby vám neunikly dvě lékárničky a taky dvě kamenné desky, u nichž je potřeba použít Dagonovu knihu.

První co v chrámu uvidíte je veliký gong, sloužící ke svolávání věřících. Zatím ho nechte být a vyjděte o patro výš, kde se stanete tváří v tvář samotné Hydře. Řekl bych, že pro její vzhled se tvůrci inspirovali tou nejzlejší tchýní na světě... Kromě ní je tu však i skupina věřících, jenž se na vás v tu ránu vrhne. Situaci zkomplikuje rozmazaný obraz při pohledu na paní mámu, pročež rychle seběhněte dolů, kde se to jakž takž stabilizuje, a zmetky postřílejte. Jakmile bude čisto, vraťte se nahoru.

Vylezte k soše na balkónu za vchodem, pohněte pákou na jejích zádech, čímž spustíte vodu do centrálního bazénku a pořádně nakrnete tchýni, pardon, matku. Zbavte se přivolaných oblud, jděte ke gongu a z bezprostřední blízkosti do něj vypalte plnou dávku z nizozemské, pardon, mimozemské zbraně, čímž si přivodíte dočasné ohluchnutí. Rychle se vraťte nahoru, zabte několik nových oblud, skočte do bazénku s vodou a chvíli čekejte. Na omezenou dobu ovládnete tělo jedné ze zrůd, které mimo jiné umějí skákat hodně vysoko. Bez otálení se dostaňte k některé ze soch a majzněte do páky spouštějící vodu. Musíte použít tlačítko útoku, nikoliv USE. Tuto proceduru zopakujte na všech sochách a až k Hydře poteče veškerá voda, pusťte do centrálního bazénku trochu proudu. Maminka udělá pápá, vy si z podstavce budete moct vzít amulet a uložit pozici.

Amulet použijte na panelu u východu, vyběhněte po schodišti a po krátké animaci se připravte na divoký final run za rytmu padajících balvanů. Držte se vpravo, v půlce místnosti přeběhněte doleva, nahoru chodbou a na rozcestí doprava. V jeskyni s propastí buďte připraveni přeskočit rozpadnuvší se cestu, za kamenným průchodem utíkejte doprava a držte se pořád u zdi. Jedinou možnou cestou se dostaňte k zamřížovanému východu z jeskyně, kde vás na začátku lapili. Cesta teď bude volná, kvůli nepříjemnému bugu však můžete přijít o veškerý požitek z pokoření hry. Jakmile totiž vyběhnete ven, spadnou na vás balvany a zabije vás to, ať děláte co děláte. Naštěstí existuje řešení: ačkoliv to lze jen stěží poznat, nejsou to šutry padající ze stropu, nýbrž propadající se půda pod nohama, pročež je potřeba asi dvě vteřiny po vyběhnutí z tunelu vyskočit. Pakliže se vám to podaří, zbývá už jen pár kroků ke známému podstavci, u něj podruhé použít amulet, vběhnout do aktivovaného portálu a... konec.

Kvůli druhému bugu si možná nevychutnáte závěrečné video, ale s tím už se nedá nic dělat. Škoda, že tak skvělou hru totálně kazí zabugovaný konec. Blahopřejeme k dopaření Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz