Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth Článek Call of Cthulhu: Dark Corners of The Earth - 1. část

Call of Cthulhu: Dark Corners of The Earth - 1. část

storm2

storm2

3. 4. 2006 22:53
Reklama

VŠEOBECNÉ TIPY

  • Najdete-li nadbytečné střelivo či lékárničky, neplýtvejte s nimi, můžou se hodit později. Mnoha místy totiž projdete víc než jednou.
  • Umělá inteligence nepřátel je dost slabá, čehož lze dobře využít ve vlastní prospěch.
  • Neděste se, že strašně dlouho nezískáte žádnou zbraň ačkoliv se všude válí tuny munice. Jen pečlivě sbírejte, a až přijde čas na štěkající olovo, poznáte to.
  • Střelbou vzniká koncentrovaný oblak střelného prachu, přes nějž vůbec není vidět. Stojíte-li na místě, používejte malé úkroky.
  • Revolver má dost sílu a žádný stabilizátor, takže mezi výstřely dělejte pauzy, jinak nic netrefíte.
  • Dbejte na svoje zdraví, po každé přestřelce sledujte v inventáři stav zranění (klikněte na Jackovu postavu). Zlámané nohy vás zpomalují, hlubší rány mohou způsobit vykrvácení. Nepoužívejte quick heal, vždy se pečlivě ošetřujte přímo v inventáři.
  • Hra je prošpikovaná strašidelnými, násilnými a brutálními scénami, jejichž sledování Jack špatně nese a přichází o zdravý rozum, což se projevuje rozmazáváním obrazu a jakýmsi vzdalováním se od přítomnosti. Stejný efekt má i jeho panický strach z výšek. Vyhýbejte se těmto situacím a duševní zdraví neboli sanity dobíjejte u savepointů s pentagramem. Přeženete-li to, Jack může spáchat sebevraždu.
  • Všechny sejfy mají čtyřmístnou kombinaci a první číslo se vždy točí doprava. • Nadměrné ukládání pozic vás může připravit o Mythos body.
  • Na 100% zkompletování hry nemá vliv zvolená obtížnost ani herní doba. Zato však musíte vysbírat všechny texty, tzn. knihy, dopisy a další.

Kapitola 1. – Prologue (Autosave 0%)

Jděte za policajtem, jakmile začne přestřelka, přesuňte se doprava a na konci uličky vstupte do domu. Za dveřmi vpravo je na malém pódiu dopis, vlevo není nic a vepředu cesta dál. Jakmile otevřete dveře do haly, Jack si všimne divného znaku na zdi, je to savepoint. Vyjděte po schodech, dejte se doleva, na konci vstupte do místnosti se střelcem a seberte ze židle klíč. Než se vrátíte dolů, prozkoumejte ještě noclehárnu, kde budete svědky hromadné sebevraždy a Jackova mentální stabilita dostane pořádně na frak, což dokazuje rozmazaný obraz. Vraťte se dolů, odemkněte dveře do pracovny, seberte ze stolu další klíč a dopis, odemkněte dveře vedle savepointu a jste v knihovně. Tady nejdřív vytáhněte kus papíru ze šuplíku, potom přejděte k rozbitému zrcadlu a v uličce před ním otevřete poklop napravo. Projděte pitevnou až do velké síně s mučícím zařízením, stiskněte futuristické tlačítko a až bude po všem, vezměte si z podstavce zelený krystal. Odejděte dveřmi v levé části místnosti, dojděte do další divné síně a vložte krystal do podstavce napravo od kruhové propasti (musíte předmět označit v inventáři). Nakonec stiskněte tlačítko na druhé straně jámy a vychutnejte si animaci.

Kapitola 2. – A visit to the old town (Autosave 6%)

Autobus vás vysadí u Hotelu Gilman, zatím však nechoďte dovnitř. Vraťte se kousek zpátky po trase autobusu, až dojdete k policejnímu zátarasu, za nímž jsou otevřené dveře do domu. Projděte chodbou až ke vchodu do obchodu, dávejte však pozor na hlídkujícího policajta. Když vás strážník Hrbáček načapá, nic se vám sice nestane, budete však vykázáni zpátky na ulici. Nejlepší je počkat až půjde dovnitř, potichu se za ním plížit a v pravou chvíli se schovat do výklenku se sudy.

Jakmile budete v zadní místnosti krámu, zablokujte dveře přesunutím regálu, jak vám ostatně hra napoví. V krámu nejprve seberte lékárničku u pokladny, poté najděte kancelář, ze sejfu vezměte láhev kořalky a kliku, načež se urychleně přesuňte za pokladní pult, kde jsou schované padací dveře. Rychle, než dorazí policajt, je otevřete pomocí nalezené kliky a slezte dolů. Žebřík to bohužel nevydrží, vy se zřítíte na zem a Hrbáček vám ještě přibouchne poklop s přáním příjemné hniloby. Ve sklepě najděte Burnhamův deník a strčte do štaflí, tak aby se převrátily a probouraly děravou zeď.

Dostaňte se do redakce místních novin. Pod červeným světlem odhrábněte nějaké harampádí, vyslechněte Jackův komentář a seberte vydání Innsmouthského kurýru z roku 1846. O patro výš si vezměte náboje, odstrčte západku na dveřích v protilehlém rohu a vyjděte ven. Zpoza auta vybafne agent Mackey, po krátkém pokecu vás opustí, vy si budete moct uložit pozici (7%) a vrátit se na náměstí.

Pokračujte dál směrem od hotelu, zapamatujte si odbočku do úzké uličky a po chvíli potkáte atraktivní ženu, která se představí jako Rebecca, nebude však příliš sdílná. O kousek dál ještě prokecejte Mackyho a vraťte se k oné uličce, kterou jste si měli zapamatovat. Na jejím konci najdete silně podnapilého chlápka, jenž vám po důkladném prokecání sdělí nějaké informace a předá klíč (ale jen za flašku rumu z inventáře), načež nadobro odpadne.

Vraťte se na náměstí a získaným klíčem odemkněte dveře od Poorhouse (nalevo od hotelu). V chodbě se hra automaticky uloží (12%), po loadingu vás vyvrhne v jakési zadní uličce, a vy se jedinou možnou cestou dostanete skrz útulek pro malomocné až k jeho zadnímu východu.

Slezte po žebřících dolů, ignorujte strach nahánějící babiznu a zaklepejte na dveře před barikádou. Otevře desetiletá holčička a sdělí vám, že fotříka má v práci a maminka je zamčená na půdě. Čas si trochu užít... V prvním patře si prohlédněte rodinné foto, odstrčte západku dveří a jděte na půdu. Krvavá animace názorně předvede, co Ramona (holčička) myslela tím, že maminka kouše. Až bude po všem, vezměte si z nočního stolku Waitův deník, vraťte se do přízemí, shlédněte další srdceryvnou scénu, seberte ze země Ramoniny omalovánky, vyjděte na ulici a projděte tunelem, jenž vás vyvrhne zpátky na náměstí. Autosave 16%.
Nalevo od ústí tunelu je schodiště vedoucí k Waitovu obchodu, v němž přistihnete místní mladici Ruth, jak se snaží dostat do sejfu. Vyžeňte jí, vezměte si od ní fotku a sami se vrhněte na otevírací mechanismus trezoru. Kombinací je Ramonino datum narození, lehce zjistitelné z dialogu s Thomasem Waitem. Ten totiž říkal, že včera měla jeho dcera desáté narozeniny, přičemž dneska je 7.2.22. Přede deseti lety a jedním dnem bylo 6.2.12, což v americkém formátu měsíc-den-rok dává kombinaci 2-6-1-2. První číslo vytočte doprava. Jakmile se sezam otevře, sbalte Book of Dagon, uložte pozici (18%) a jděte se ubytovat do hotelu.
Recepční vás přivítá poměrně vřele, což není dobré znamení, a po chvíli odejde na cigáro s autobusákem. Využijte jeho nepřítomnosti, seberte zpoza pultu náboje do brokovnice a především klíč od kanceláře, v níž najdete kromě další munice taky dost morbidní hoteliérův deník. Jakmile se vrátíte do haly, recepční bude zpět a ubytuje vás. Je čas připravit se na nejhorší – zatáhněte západky od obou dveří a jděte spát.

Kapitola 3. – Attack of the fishmen (Autosave 21%)

Ze spánku vás vyruší randál na chodbě, je čas zachránit si krk. Nadchází nejhustší, nejnapínavější a jednoznačně nejlepší pasáž z celé hry. Ačkoliv jsou všechny body obžaloby naskriptované a jejich spuštění závisí na vašich činech, stejně dokáží pořádně pocuchat nervy.

  • Vstaňte z postele, utíkejte do druhé místnosti, zavřete za sebou dveře a zatáhněte západku. Pokud tak neučiníte, zmetci vás dostanou.
  • Odstrčte skříň v protilehlém rohu místnosti, pronikněte do vedlejšího pokoje, rychle za sebou zavřete a zatáhněte západku jak na těchto, tak na dveřích do chodby.
  • Pronikněte do posledního pokoje, opět za sebou bezpečně zavřete a přisuňte skříň ke dveřím s rozbitým zámkem, načež odsuňte překážku od okna, vylezte na balkón, přeskočte na druhou stranu a vběhněte do dlouhé chodby, kde opět zabezpečte dveře kusem nábytku (není to však nezbytně nutné).
  • Skrčte se, ať vás nezasáhnou včeličky pronikající okny, dostaňte se na konec chodby a seběhněte o jedno patro níž. - Nikde se nezastavujte, neohlížejte se a nezavírejte za sebou, je to zbytečné. Jak namydlený blesk proběhněte okolo spícího mutanta, otevřete další okno a přeskočte na protější balkón
  • Vylezte po žebříku, přejděte přes prkna do temné pasáže, všimněte si žebříku nalevo a vyšplhejte po něm na střechu.
  • Přeběhněte na druhou stranu, slezte otvorem dolů, skrčte se a zastavte, honička skončila.
  • Nepozorovaně seberte lékárničku, otočte se o 180°, skočte mezi bedny napravo a konečně si uložte pozici (21%).

Od této chvíle začíná plížící pasáž, ovšem nebojte se, na Splinter Cell si Cthulu nehraje a zachovává si hororové dekórum. Skrčte se, zapněte stealth mód a obezřetně se přesuňte na druhý konec haly. Doporučuji se držet nalevo, odkud budete mít přehled a jen jeden zmetek má šanci vás zmerčit. Ve vhodnou chvíli vyskočte na bedny v rohu, z nich na ochoz a rychle proskočte rozbitým oknem ven, kde vám již žádné nebezpečí nehrozí. V pokleku dojděte k větrací šachtě, hupsněte dovnitř a co nevidět budete v mnohem větším skladišti.

Vyskočte z ventilace, opatrně sejděte ze schodů, propližte se pod nimi doprostřed haly a přesuňte se doprava, k vykopané díře za hromadou beden. Skočte pod podlahu, nedbejte na krysy a pokračujte v cestě, dokud nevykouknete v kanceláři. Tady seberte lékárničku, odsuňte skříň od okna, uložte si hru (stále 21%), odstrčte bednu ode dveří a vraťte se zpátky do haly. Nyní je potřeba se dostat na druhý konec, kde jsou otevřené dveře na svobodu. Nevím, zda je možné proklouznout ven nepozorovaně, ale mě se to nepovedlo, a ani jsem se moc nesnažil. Plížil jsem se kam to šlo, pak jsem to vzal sprintem, vyběhl ven a zmizel v tunelu napravo od skladiště. Nejdřív jsem však ukořistil lékárničku schovanou za bednami napravo od tunelu.
Utíkejte uličkami, nikde se nezastavujte, přes hromádku beden přelezte dřevěný plot, seberte náboje, na druhé straně zase vylezte na ulici a pokračujte až do věže, kde vás přivítá čerstvě rozpláclá mrtvola přímo na savepointu.

Z animačního pokecu se dozvíte, že jediná cesta úniku vede skrz kanalizaci, kam se ani sami domorodci neodvažují... No co, hrdinové to měli vždycky nejtěžší. Vyjděte na širokou ulici, dejte se doprava, vytáhněte brzdící klín zpod kola náklaďáku, vylezte na nakládací rampu a skočte na korbu. Auto se po chvíli rozjede a pak se rozjebe. Ani ve stoce není bezpečno, pročež v jednom ze zamřížovaných výklenků rychle najděte železnou tyč, vyskočte do tunelu s větrákem a v jeho těsné blízkosti předmět použijte. Ulomí se jedna lopatka a zpomalí se chod, pročež se protáhněte skrz a pokračujte vstříc smrdutým zítřkům.

Kapitola 4. – Sewers (Autosave 26%)

Vylezte z vody, jděte rovnou za nosem, ve velké hale se vyvarujte kontaktu se slizem, je to žíravina, a pozor, to svinstvo se válí i po zemi. Vyjděte po schodech kolem savepointu do místnosti se dvěma pákami, oběma pohněte a ve vedlejší místnosti zatočte klikou stavidla. To by mělo vyplavit sliz z nádrže a nahradit ho čistou vodou. Vraťte se k pákám, tu vertikální přesuňte do horizontální polohy aby nic neteklo, znovu zvedněte stavidlo a rychle vyskočte do nádrže. Žebříku se Jack nějak nechtěl chytit, takže jsem musel vyskákat po trubkách. Než se stavidlo zavře, vklouzněte do odpadní roury a doplazte se k jámě plné lidských ostatků. Za chvíli vás čeká strašidelná scénka s chapadly, ale nemusíte se na ní dívat. Vyšplhejte po žebříku nahoru a pokračujte v cestě.

Po chvíli proskočte padacími dveřmi na lešení, z něho pokud možno opatrně seskočte na zem a uložte si hru (26%). Hemží se to tu nějakým hybridním jedovatým svinstvem, něco mezi pavoukem a škorpiónem, pročež co nejrychleji zmizte, pokud možno za úporného skákání, aby vás ta havěť nemohla uštknout.

V užší chodbě je několik žebříků k otvorům, z nichž jen ten první není zamřížovaný. Než však vylezete na ulici, je potřeba odlákat číhající nepřátele. Vylezte postupně po všech žebřících a zašramoťte s pletivem, zmetci půjdou po zvuku. Pak se rychle vraťte k prvnímu otvoru, vylezte z kanálu, proběhněte ulicí, zmizte za rohem vpravo a vyšplhejte na balkón. Než vstoupíte do budovy, můžete ještě počkat, až se nepřátelé vrátí na původní pozice a pak si na konci ulice vzít lékárničku. Ve skladu v horním patře zatočte klikou, sejděte dolů, projděte uvolněnými dveřmi a pokračujte jedinou možnou cestou dál.

Ve vstupní hale velkého domu jděte nejprve do druhého patra, kde v jednom z pokojů najdete savepoint (27%) a Minister’s journal (farářův deník). Poté se vraťte dolů a v dalším pokoji oslovte Rebeccu. Než stihnete přejít k intimnostem, vyruší vás střelba z brokovnice, pochopitelně adresovaná vám. Rebecca navrhne, abyste se schovali v kostele a rozběhne se svatému domu v ústrety. Bohužel, jakmile otevřete dveře, půvabná průvodkyně to schytá a padne tuhá k zemi.

V chrámu páně si uložte pozici (30%), pokochejte se pohledem na ukřižovaného ministra (mimochodem, Rebeččina otce), z kazatelny seberte medkit a vyšplhejte na balkónek nad vstupními dveřmi. Hudrováním zvenčí se nezatěžujte, zmetci dovnitř nemůžou. Před svou smrtí vám Rebecca stihla dát pohled, na němž je básnička napovídající jak zvonit na zvony. Zatáhněte za provazy v pořadí PROSTŘEDNÍ-LEVÝ-PRAVÝ a rychlostí ožralého podnikatele Bulawy utíkejte před kazatelnu. Napravo od ní bude dočasně odsunutý poklop, umožňující sestup do katakomb.

V místnosti plné rakví je hned několik důležitých věcí. Seberte knihu s registrem porodů, křestů, úmrtí, pohřbů a svateb ve městě a pod ní najdete číselnou tabulku. Přiložte pohlednici z inventáře a dostanete kombinaci k trezoru. Výchozí číslice 3-1-5-7 začněte naťukávat zprava. Odměnou za vaše snažení bude kamenný kříž, jenž je potřeba vložit do kruhového zámku na konci chodby, aby se otevřela úniková cesta.
Projděte kanálem, vylezte na ulici, pokud si to lajsnete, tak se propližte kolem dvou stráží pro lékárničku, jinak rovnou vklouzněte do hořící banky. V sejfu je savepoint (31%), o patro výš je potřeba přeskočit díru v podlaze, čehož dosáhnete jedině s plným zdravím a odrazíte-li se úplně těsně před okrajem prkna, až budete mít pocit, že už byste měli spadnout.

O kousek dál bude potřeba přeskákat přes zbytky podlahy na druhou stranu místnosti, vylézt po šikmém trámu nahoru a opatrně se dostat k dalšímu východu. Tenké fošny vás neunesou, proto po nich nešplhejte. V poslední bankovní místnosti vás čeká největší skok, pro nějž platí stejné podmínky jako pro ten předchozí, akorát když to nezvládnete, budete muset opakovat mnohem delší úsek.

Z balkónu přeskočte na vyčnívající žebřík, vyšplhejte na vodojem, uvnitř si uložte pozici, skočte na bedny uložené na dalším balkóně, projděte barákem o balkón níž, přeskočte na šikmou střechu, pronikněte na půdu, seberte medkit, projděte dveřmi, vylezte oknem, přeskočte na bednu, z ní zpátky na vodojem, na druhé straně s pořádným rozběhem jumpněte na poslední balkón, nalevo za dveřmi seberte náboje, pokecejte s Mackem a výskokem z okna ukončete kapitolu.

Poznámka autora:

Díky serveru GameFAQs.com za doplňující informace.
Uvedená procenta autosavů jsou pouze orientační.

Druhý díl tohoto návodu obsahující postupy pro kapitoly 5–8 vyjde na Hrej! ve čtvrtek. Třetí a závěrečnou část čekejte o víkendu.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama