Bývalý vývojář z Rockstar Games vysvětluje, proč PC verze GTA 6 dorazí později
S prvním trailerem pro GTA 6 vyšlo najevo, že autoři i tentokrát dají přednost konzolovým verzím, hráči na PC si tedy na hru počkají o poznání déle. Proč tomu tak je? Odpovědi nabízí bývalý vývojář z Rockstar Games.
- Mike York se vyjádřil k politice studia Rockstar Games ohledně cílových platforem
- Studio v minulosti upřednostňovalo konzole PlayStation, jelikož byly nejrozšířenější
- PC verze je během vývoje spíše na pozadí
Mike York pracoval v Rockstar Games mezi lety 2012 a 2017, podílel se samozřejmě i na GTA 5 či Red Dead Redemption 2. K problematice ohledně cílových platforem se vyjádřil v posledním videu, v němž zaznívá, že jde v první řadě o peníze.
V minulosti podle něj platilo, že studio bralo největší ohled na konzole PlayStation, jelikož byly značně rozšířené. Mašiny od Sony ostatně stále dominují v žebříčku historicky nejprodávanějších konzolí, autoři tedy předpokládali, že právě zde bude o jejich hru největší zájem.
York uvedl, že v případě GTA V věnovali vývojáři většinu času verzi pro PlayStation 3, s nadsázkou by se dalo říct, že Xbox 360 byl až na druhé koleji. Touto optikou lze nahlédnout i na port pro PC, jenž na pomyslném nádraží úplně chyběl. York zmínil, že PC verze během vývoje existuje spíše na pozadí, není vyladěná a spíše poskytuje jakýsi obsahový rámec pro ostatní platformy. Vývojáři se na ni plně zaměřují až po vydání na konzolích.
Všechno zlé je ale pro něco dobré. York podotkl, že tvůrci díky časové prodlevě mohou PC verzi značně vyšperkovat a posunout ji na úroveň, kterou by konzole nezvládly. Jako příklad lze uvést first-person režim v případě GTA 5, jenž na konzolích PS3 a Xbox 360 chyběl.
York také vysvětlil, že se počítače značně liší od architektury konzolí, vývojáři musí vzít v potaz různé varianty sestav a hru jim přizpůsobit. PC verze tím pádem podléhá mnohem náročnějšímu testování.
Těžko odhadovat, jak velké zpoždění PC verze GTA 6 nabere. V případě pětky se objevila přibližně po roce a půl od debutu na konzolích, nakonec ji předběhly i mašiny PlayStation 4 a Xbox One. U kovbojky Red Dead Redemption 2 byla prodleva o něco kratší, v tomto případě šlo zhruba o jeden rok.