Bude Unity soupeřem Unrealu?
Ačkoliv nikdy nebyl původně určen mobilním platformám, udělaly tablety a smartphony z herního enginu Unity 3D hvězdu, o jaké se zdá každému výrobci herního middlewaru. Tedy enginů. A společnost Unity Technologies před pár dny ohlásila, že vyvíjí čtvrtou verzi svého slavného nástroje. Bude připraven pro použití ještě do konce letošní roku a pozor, opět se jakoby marketingově štítí "malých" platforem, které jej v minulosti proslavily. Nové Unity má prý tolik vylepšení, že se na něm budou moci hlavně stavět velké komerční tituly!
Unity 4 má našlápnuto do klubu elitních herních enginů typu Unreal a chce jim maximálně konkurovat. Dosud fungovalo spíše jako jejich zajímavá malá alternativa pro nezávislé či začínající vývojáře. "Ale tentokrát máme až bláznivě ambiciózní plán. Unity sice stále zůstává snadno přístupné a velice přívětivé, ale teď bude mezi enginy také jedním z nejpokročilejších," konstatuje šéf firmy David Helgason.
S novým Unity chce Helgason začít oslovovat velká studia a nabízet jim své řešení při práci na tříáčkových hrách. To u Unity nebývalo zvykem a nezávislí vývojáři mají dokonce obavy, že ztratí podporu. Helgason však uklidňuje. "Naše vize zůstává stejná, chceme maximální demokratizaci herního vývojářství. Unity bude přívětivé vždycky pro všechny, jak pro malé tak i velké týmy," naráží Helgason na to, že Unity stále zůstává především neplaceným middlewarem, u kterého developeři nemusejí mít obavy z vysokých odvodů podílů na zisku, anebo z dohod o nešiřitelnosti informací. Pro mainstreamové studia samozřejmě budou platit pravidla trošku jiná...