Broken Sword: The Angel of Death Článek Broken Sword: The Angel of Death - 1. část návodu

Broken Sword: The Angel of Death - 1. část návodu

David Vlach

David Vlach

26. 9. 2006 22:53 1
Reklama

Bail Bond Office

Hned na začátku se budete nacházet ve stresující situaci. Mafiáni se k vám snaží dostat a zámek vašich kancelářských dveří je moc dlouho nezadrží. Jediným dalším východem z místnosti jsou dveře do skaldu, které jsou ale zamčené visacím zámkem. U vchodových dveří seberte teleskopickou golfovou hůl a silnou ranou zámek vyrazte. Jakmile budete ve skladišti, tak převrhněte kabinet a zablokujte dveře. Dírou ve stropě vylezte nahoru a pomozte Anně s výtahem tak, že dveře zablokujete golfovou holí. S pomocí Anny odstraňte mříž z ventilace, odtáhněte ventilační box až k výtahu a zasuňte ho pod dveře. Vezměte si zpět golfovou hůl a vylezte otvorem po ventilaci ven. Po římse dojděte až k požárnímu schodišti a po něm na dál střechu. Tady vylezte po žebříku na jeřáb a spustě dolů řetěz. Slezte po žebříku zpět dolů, golfovou holí si podejte řetěz a stylem Tarzana se přehoupněte na střechu druhého baráku. Tam otočte pravým kohoutem, natočte jeřáb přes střechu a počkejte až Anna přeběhne na druhou stranu. Pak otočte jeřáb zpátky aby se k vám nikdo nedostal. V polorozbořeném domě vyšplhejte na římsu vlevo a přeručkujte až na druhou stranu. Zamiřte ke schodišti a u otevřených dveří seberte odvažte provázek, ke kterému jsou přivázány. Dveře zavřete a nezapomeňte zasunout i závoru. Pak do nich kopněte (pravé tlačítko a zvolte ikonu pohybu) a po vytvořeném mostě se k vám může Anna konečně přidat. Společně s ní zamiřte k elektrickému rozvodu. Nechte Annu ať zatáhne za páku a sestupte až k místu, kde byly jiskřící elektrické kabely. Přejděte kolem nich a odtáhněte bednu, která blokovala dveře.

Hotel Alfonso

Taxi vás vysadí u hotelu, ve kterém Anna bydlí. Naneštěstí ale Anna ztratila kabelku, ve které byl i klíč od jejího pokoje a karta pro vstup do hotelu. V hotelové lobby navíc narazíte na jednoho z mafiánů, takže bude pouze na vás aby jste se dostal do jejího pokoje a pustil Annu dovnitř skrze okno v koupelně.Přistupte k recepci a promluvte si s Alfonsem, majitelem hotelu. Dostanete reklamní leták s telefonním číslem do hotelu. Pak si promluvte s mužem sedícím v křesle a zírajícím na knihu. Po důkladném rozhovoru mu zkuste knihu vzít a pak si s ním promluvte znovu o knize a vstupní kartě, kterou používá jako záložku. Navíc se dozvíte, že čeká na jeden velmi důležitý hovor. Zajděte tedy na toaletu a pomocí svého PDA zavolejte recepci hotelu a chtějte k telefonu právě Thelwella. Jakmile se zvedne ze židle, opusťte toaletu a seberte jeho kartu z knihy. S její pomocí si otevřete vstupní dveře a vyjděte po schodech až do prvního patra. Prohlídněte si ceduli a mrtvé brouky a jednoho si rovnou vezměte. U dveří vedoucí do bytu Anny narazíte na jednoho z mafiánů. Promluvte si sním a všimněte si suchých květin na stolku. Vraťte se zpět k nevrlému recepčnímu a promluvte si sním o zapalovači na stole, postřicích a starožitných hodinách. Pak položte na hodiny mrtvého brouka a běžte ho trochu podráždit. Jakmile odejde z recepce, otevřete okno a seberte zapalovač. S ním pak můžete zapálit suché květiny v prvním patře. Nejdříve ale musíte odvést pozornost mafiánského Elvisova fanouška. Přistupte k oknu a jakmile začne trénovat královské taneční pohyby otevřete okno a vraťte se zpět k váze se suchými květinami. Gangster půjde zavřít okno, což vám poskytne dostatek času na podpálení květin a spuštění požárního poplachu. Elvisův fanoušek dbá ze všeho nejvíce, stejně jako jeho vzor, právě na upravený vzhled a tak se poběží rychle schovat do výtahu. Tím bude cesta do pokoje Anny volná. Uvnitř se porozhlédněte po nepořádku a zamiřte do koupelny. Vypněte klimatizaci a přivažte k ní provázek. Pak klimatizaci znovu zapněte a počkejte až vleze Anna dovnitř. Po rozhovoru s Annou seberte u postele černé pero a vraťte se zpátky do chodby. Výtah je hlídán mafiánem, takže nemůžete s Annou jen tak projít kolem. Všimněte si ale prvních dveří nalevo, které jsou uzamčeny na kód a zpoza nich se ozývá divný zvuk. Podsuňte pod dveře reklamní leták od recepčního a tužku, kterou jste našli v ložnici. Uvězněná osoba vám napíše kód a vy jí můžete propustit na svobodu. Po krátké pauze se vrátíte zpátky do své kanceláře, která byla také, stejně jako byt Anny, důkladně prohledána. Na svém stole si všimněte neobvyklé značky cigaret, které si vezměte. Ještě si promluvte se svým partnerem a pak se vraťte zpátky do hotelu. Tady už bude přítomna policie, takže se můžete pokusit získat pár důležitých informací. Nezapomeňte policistovi ukázat krabičku cigaret, kterou jste našli u vás a dozvíte se tak o Martinově gangu, který má své zázemí v dokách a také vlastní továrnu na výrobu italských salámů. To bude taky další cíl vaší cesty.

Martino’s Meat Packing Company

Všimněte si malého obchůdku v rohu komplexu. Uvnitř najdete prodavače, který se prodejem italských salámů živí již přes třicet let. Důkladně ho vyzpovídejte a nakonec mu nabídněte krabičku jeho oblíbených cigaret. Podaří se vám jí vyměnit za prvotřídní druh salámu. Odejděte ven a schovejte s poblíž popelnic. Chino si půjde zakouřit a jakmile opustí prodejnu bude na vás aby jste tam vešli a ze stěny sebrali zakrvavěnou zástěru. Protože jedině tak vás pustí dovnitř továrny. Uvnitř se dejte nejprve vpravo přes linku, kde v bezpečnostní schránce nezapomeňte sebrat žáruvzdornou deku. Ze stroje na drcení vyndejte klíče a na dvorku nastrkejte kontejner k vysokozdvižnému vozíku. Zastrčte klíče do zapalování a vyzdvihněte kontejner nahoru. Vylezte přes vozík až na něj a podívejte se do otvoru ve zdi. Budete svědky zajímavého rozhovoru, ale hlavně se dozvíte kde je schován ukradený rukopis.Prvním úkolem bude dostat mafiány pryč z místnosti. Vraťte se zpět do vstupní místnosti továrny a projděte kolem prasečích půlek až k udírně. Tady uchopte do žáruvzdorné deky jedno doutnající poleno a vraťte se sním zpátky k okénku. Poleno sice bude doutnat, ale ne tak moc aby to mafiány vyhnalo z místnosti. Zamiřte proto dovnitř nákladního auta, které parkuje hned u vchodu do tovární haly. Tam seberte kostku ledu a rychle s ní utíkejte k otvoru. Led se bude postupně rozehřívat, takže zbytečně neztrácejte čas. Po mírném zchlazení bude dřevo doutnat pořádně a mafiáni konečně opustí pracovnu. Zaběhněte do místnosti odkud gangsteři vyšli a na stěně si všimněte skříňky. Uvnitř je čtecí zařízení na bezpečnostní karty, kterou zatím ale nemáte. Při odposlouchání jste se ale dozvěděli, že jeden z jejich členů neplnil své povinnosti a byl za to potrestán. Vraťte se tedy do vstupní haly a u linky stiskněte tlačítko, které posouvá háky. Mrtvému mafiánovi seberte kartu a vstupte do kanceláře. Ze stolu seberte fotku zabalenou do hedvábného kapesníku a pořádně prozkoumejte trezor, ve kterém je ukryt rukopis. S kapesníkem zajděte do udírny a nechte jej nasáknout tukem, který kape z masa. Tímto mazivem pak naolejujte kolečka trezoru a shoďte jej oknem dolů. Strefíte se přímo do drtiče, který po nastartování rozbije zámek. Samozřejmě nejprve musíte zajít pro klíče k vysokozdvižnému vozíku. Z trezoru seberte jak rukopis tak i ukradený mp3 přehrávač. Zpátky v kanceláři si pořádně prohlédněte celý rukopis. Důkladně prozkoumejte opravdu každou část a pak si promluvte s Annou. Dejte vašemu kolegovi Virgilovi jeho ztracený mp3 přehrávač a nechte si od něj nainstalovat do svého PDA hackerský software. Z jeho pomocí se pak nabourejte do univerzitní databáze. Odtud se do vašeho PDA stáhne dokument obsahující reference na rukopis. Důkladně si celý dokument přečtěte a poté se znovu podívejte na rukopis. Pokud si prohlédnete pevnost, první řádek celého rukopisu a oba panovníky a modlu, zjistíte, že vaše další kroky musí směřovat do Istanbulu.

Istanbul

Budete ubytováni v hotelu Pasha Palace, který patří mezi nejlepší ve městě a který je také využíván spoustou hvězd a celebrit. Promluvte si o Topkapi nejprve s recepční a následně i s číšníkem, který se prý v památkách vyzná. Zamiřte pak do paláce, kde vás ale zastaví stráž a jen tak vás dovnitř nebude chtít vpustit. Jediný kdo ještě není zapsán je novinářská hvězda Eamon Omara a i ten by ke vstupu potřeboval průkaz. Vraťte se zpátky do recepce hotelu a znovu si promluvte s recepční. Eamon Omara je totiž ubytován ve stejném hotelu jako vy. Dokonce pro něj má zrovna teď jeden důležitý balíček. Domluvte se s Annou, že až budete recepční ukazovat svou techniku golfového odpalu, ona mezitím sebere balíček pro Eamona. Jakmile prozkoumáte balíček získáte mapu a vstupní průkaz do paláce. Ještě je potřeba vyměnit fotku. V jídelně seberte nůž a odřízněte fotku z vašeho průkazu. Tu pak připevněte na průkaz Eamona. Vraťte se zpátky k paláci a budete konečně vpuštěni dovnitř. Ovšem za druhou stráž se vám nepodaří dostat, protože strážný velký Omarův fanda a vaši kamufláž by prokoukl. Spíše si všimněte kolem hlídkujících stráží. Prohlédněte si pořádně mapu paláce a zajděte si do hotelu o paláci promluvit s číšníkem. Pak se vraťte zpátky do paláce a řekněte Anně ať zabaví stráž zatím co pomalu projdete po cestě až k lešení. Vylezte až navrchol pravé části lešení a všimněte si mobilního telefonu položeného na hradbách. Jakmile nebude stráž nablízku seberte telefon opište si telefonní číslo a telefon pak vraťte zpátky. Teď přelezte na druhou část lešení a zavolejte strážci na mobil. Hovorem mu pozměníte trasu tak, že budete moci při dobrém načasování proklouznout na druhou stranu hradeb. Tady na vás čeká ještě jedna hlídkující stráž, které musíte utéct do okna naproti. Použijte sloupů napravo k ukrytí, pokud to bude potřeba. V chodbě nejprve zamiřte do výklenku a nožem odřízněte lanko. Pak nožem odloupněte dolů kamínek a jakmile se půjde strážný se psem podívat co se děje, běžte na jeho místo a vypijte mu jeho čaj. Strážný si pak půjde pro nový hrnek a vy budete mít něco času dostat se dál. K provazu připevněte kolečko výběrového salámu, které uříznete nožem. Psisko bude mít na pár chvil vystaráno a vy můžete projít až k muzeu. Uvnitř se nejprve nabourejte pomocí PDA do bezpečnostního systému a odemkněte dveře. Těmi pak vstupte dovnitř, ale daleko nechoďte, protože uvnitř jsou instalovány lasery.

Otevřete ventilační systém a dovnitř vložte prospekt z hotelu, který zapalte. Kouř vám ukáže kde jsou lasery a budete tak moci projít na druhou stranu. U dveří ještě nastavte páky tak aby byly všechny, kromě třetí zleva, dole. Fontána na dvoře je velice dobře strážena, takže budete muset nejprve odlákat sedícího strážného. Nožem zkratujte mechanismus ovládající fontánu a opatrně se připližte kolem strážného do fontány a s pomocí Anny odtáhněte střed a sestupte do stok. Tady musíte nastavit všechny kohouty tak, aby jste zvýšili tlak v trubkách a rozbili kus zdi. George vám vždy oznámí, že voda již teče jedním směrem. Dírou pak prolezete do starobylých katakomb. Tady narazíte celkem na čtyři hádanky, které odkazují vždy na nějakou část rukopisu. První hádanku vyřešíte tak, že necháte Annu aby stiskla tlačítko u dveří a sami si stoupnete na siluetu rytíře uprostřed místnosti. V druhé hádance musíte seřadit symboly tak aby to odpovídalo verši v rukopisu. Zleva to bude měsíc, hvězda, kříž, měsíc. Třetí hádanka je o něco jednodušší. Stačí seřadit lilie do stejného seskupení jak v rukopisu. Tedy nahoru, dolu, vlevo a dolu. Poslední hádanka před vstupem do pokladnice je těžší, ale její řešení vychází z logického odvození. Stačí se podívat na trojici štítů na rukopisu a zjistíte, že barva pole předcházejícího štítu je barvou znaku štítu následujícího. Počet symbolů se také mění postupně za sebou. Barva pole se mění také v závislosti na barvě pole předchozího štítu. Zkrátka řešení je: Vlevo nahoře – tři žluté lilie v modrém štítu, vpravo nahoře – dva červení lvi ve žlutém štítu, vpravo dole – jedna bílá lilie ve žlutém štítu a poslední – v bílém štítu dva modří lvi. Odkryje se vám další výklenek, který bude prázdný. Musíte si do obou prázdných výklenků stoupnout najednou s Annou a cesta do pokladnice se vám otevře. Aby jste mohli klenot bezpečně sebrat musíte nejprve absolvovat stejnou cestu jako Jaques de Molay. Vždy si stoupněte na místo, které navštívil a stiskněte plošinu pod nohami. Rytířova cesta byla následující: Acre (Akko), Londýn, Paříš, a Kypr. Pak seberte sošku ze stojanu a připravte se na novou sekvenci, která vás dostane pryč. Nyní musíte ovšem před každým stisknutím plošiny ještě navíc natočit stojan na příslušné místo. Prvním místem bude Konstantinopol, pak Řím a nakonec Alexandrie. Po stisknutí poslední desky byste se měli společně vrátit na hotelový pokoj.

Vězení a cesta pryč

Smůla se vám začíná lepit na paty. Ve vězení si všimněte díry u které sedí myš. Zamiřte k díře a strčte do ní ruku. Celou akci ještě zopakujte jednou, tentokrát už získáte kovovou skobu. S její pomocí se vám podaří odstranit omítku s kamenného kvádru na pravé straně a celý jej vysunout ven. Stráž vás sice přistihne, ale protože cesta vede jen do druhé zamčené cely, nic se vám nestane. Navíc za vámi přijde návštěva a přinese vám malý dárek. Pytlík s kuličkami rozvažte a kuličky nasypte do odtokového kanálku. Přelezte do druhé cely a u dveří zavolejte na stráž. Pak se rychle vraťte do první cely, omráčené stráži seberte klíče, otevřete celu a stráž svažte provázkem. Navíc ještě použijte pytlík od kuliček jako roubík, aby stráž nemohla přivolat pomoc. Vylezte po schodech a psovi na chvilku půjčete pískací hračku. Jakmile bude pes zabaven, přistupte ke stolu a seberte konzervu se psím žrádlem. Prozkoumejte další hračku a klíčkem otevřete konzervu. Nakrmený pes vás již obtěžovat nebude a vy můžete projít až do vstupní haly muzea. Tady nechte mechanickou myšku zajet pod zamčené dveře a rychle utíkejte po schodech na balkón. Jakmile stráže odběhnou do muzea, vyšplhejte po révě na střechu paláce. Tady se musíte vyhnout jediné hlídkující stráži. Všimněte si kamenného zubu ve stěně a vložte do něj pískací hračku. Stráž se půjde podívat co je to za zvuk a vy můžete druhou stranou nenápadně proklouznout pryč. V dálce pak již uvidíte řádovou sestru, která má pro vás malé překvapení. Společně pak zamíříte do hotelu, kde musíte sestru nechat přemluvit recepční, aby vám dala klíče od pokoje Eamona Omary. S klíčem pak zamiřte do jeho pokoje, kde může Georgie vylézt oknem na římsu a opatrně a nepozorovaně přelézt až do svého bývalého pokoje. Tam najděte v koupelně v koši zmuchlaný účet platby kreditní kartou a v ložnici na zemi růženec. Následovně budete vyrušeni a vráceni zpátky do hotelové lobby. Promluvte si s Nico a pomocí PDA se nabourejte do hotelového počítače. Odtamtud stáhněte data týkající se platby, kterou Anna provedla svou kreditní kartou. Další zastávkou bude Řím…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama