Blizzard jedná s Microsoftem o dalším Xboxu
Šéf Blizzardu Bob Pardo včera pozdě večer potvrdil, že jeho firma probírala s Microsoftem možnosti ohledně následovníka Xboxu 360. Potvrdil však pouze samotná jednání, ohledně jejich náplně nepadlo prakticky nic, ovšem i to může znamenat potvrzení vývoje dalšího Xboxu. Pardo ale řekl, že jsou tu velice dobré důvody, proč se blizzardí tituly, jako třeba World of Warcraft, neobjevily na konzolích. Důvod je prostý, hardware a periferie prostě nejsou přizpůsobené takovému typu her.
"Je spousta her, přesně takových, které děláme i my v Blizzardu, které se nikdy na konzole nepodívají. A proč? No protože konzole nepodporují takové periferie, které by vývojáři oněch her, včetně nás, potřebovali. A ti, kteří se o to přeci jen pokusí, skončí s podivnými patvary a rádoby kvalitními porty, které jsou buď pro hraní nesmírně krkolomné, nebo nějakým jiným způsobem postižené právě onou konverzí. To je také důvod, proč žánr real-time strategií prozatím nemůže fungovat stoprocentně na konzolích. Pokud bych pracoval v Microsoftu, Sony nebo Nintendu, mou prioritou by bylo vymyslet nějaký cool ovladač, který by si s takovými hrami poradil."
Podle Pardových spolustolovníků, mezi nimiž nebyly žádné slečinky, ale třeba Warren Spector, nebo Dave Perry se však herní společnosti v současné době spíše než na ovládání a na co největší ulehčení práce vývojářů zaměřují na to, jak se svým přístrojem ovládnout obývák - tedy nabídnout kromě hraní her i sledování filmů, poslouchání muziky a spouštění multimediálních aplikací.