Zpět na článek

Diskuze: BattleTech

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
11. 5. 2018 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus von Corax: Ahoj, něco pravdy na tom samozřejmě bude, ale podle mě to není nějaký zápor, protože to tak nějak vychází z obecné logiky. Rovnou však říkám, že Battletech není a ani nemá ambice být dalším dílem ze série Civilizace nebo Total War.

Jak jsem psal v recenzi - čím větší, tím lepší. Což znamená, že jako hráč má člověk tendenci vybírat si ty největší mechy (tedy aby toho co nejvíc vydrželi) a také se tyhle mechy snaží jako první eliminovat u soupeře. Nemyslím si však, že je nutné postupovat takovou tou klasickou "férovkou" všichni na jednoho, i když je to samozřejmě validní strategie. Jde o to, že pokud si vytvoříš tým plný gigantických a pomalých mechů, budeš taky později táhnout, což nevadí v případě, kdy máš takovou palebnou sílu, že v nějakém jednodušším úkolu skupinku nepřátel rozmetáš během dvou tahů. Ale jakmile přijde složitější bitva a stojí proti tobě třeba trojnásobná přesila, zjistíš, že soustředit se na toho jednoho velkého mecha vzadu nemá smysl, i když má největší palebnou sílu. Proč? Ti menší (mechové střední velikosti, ti nejmenší jsou relativně k ničemu) tě totiž můžou obejít ze strany, soustředit palbu na nechráněná místa a tím pádem tě velice efektivně vyřadit z boje, mnohdy s opravdu fatálními následky.

Ono se dá říci, že největším strategickým prvkem v Battletechu je poskládání mechů tak, abys našel ten pravý balanc, v tom je taky největší zábava. Balanc však občas postrádají právě ty úkoly, o čemž jsem vlastně také psal. A je pravda, že občas se ke konci mise opravdu dostaneš do situace, kdy jedeš klidně i čtyři tahy v kuse proti jednomu silně obrněnému nepříteli, jenže tam to jde brát jako ekvivalent bosse.

Jenže když se to vezme kol a kol, jak jinak by bylo možné tahové bitvy mezi mechy realizovat? Jsou to desítky tun vážící monstra, mechanismus jejich likvidace nikdy nebude sypání kousků perníčku a lákání do pasti v lese, kde je rozebereš na součástky. Tvůrci se rozhodli, že to bude moderní tahovka a že tam nechtějí mít těch mechů stovky, což tak nějak zužuje možnosti, jak takovou věc zpracovat. Podle mě to nezvládli bez chyb, ale rozhodně se ctí, což ti ostatně potvrdí nejen tahle a světové recenze, ale i diskuze lidí pod tou recenzí, kterou cituješ :)

Corvus
Corvus
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PC
11. 5. 2018 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uf! Jsem docela překvapen jak špatně ohodnotili BattleTech u konkurence... Prakticky zcela ve všem se recenze liší :-) Ale Metacritics je zase víceméně na 8/10... Cituji to zásadní:

"...bušte vždy vším co máte do jednoho mecha a nenechte se rozhodit. Tato strategie vám přinese vítězství vždy a všude, kdežto utvoření nějakých „dvojiček“ mechů nepovede víceméně k ničemu – budete si připadat jako v nekonečné přestřelce dvou téměř nezranitelných oblud. Ze zajímavé hry s neotřelými mechanismy se tímto rychle stává nudné rozhodování, kterého nepřátelského robota rozšmelcujete jako prvního..."

zajímal by mě názor Aleše Tihlaříka. Zda tento problém zaznamenal... Díky!

Corvus
Corvus
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PC
11. 5. 2018 18:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Harebrained Schemes je jedno z mých nejoblíbenějších studií. Už jen kvůli vynikající sérii Shadowrun, kterou bych doporučil naprosto každému, kdo miluje cyberpunk či tahovky. Battletech se mi vyhřívá na disku a už se těším až si na hru udělám dostatek času.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
8. 5. 2018 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DefiCzech: Tady je krásně vidět proč jsou PPCčka a Large Lasery momentálně úplně k ničemu.

Mimochodem, teď jsem si všimnul, že obrázek na titulní straně tam má mechy co se objeví až tak 24 let po událostech téhle hry :D

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
7. 5. 2018 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Díky za doplnění. Ono to tady opravdu dává smysl - jednak kvůli tomu, co píšeš, ale i z toho důvodu, že při zachování takové výšky by v terénech byli velmi těžce pozorovatelní. Abych pravdu řekl, i při této tělesné konstituci je to občas lehce na štíru.

sarapin
sarapin
Level 1 Level 1
8. 5. 2018 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzpomínám si,že velmi podobný pokles jsem měl i Homeworld:Deserts of Kharak,není to snad tím,že to valí na Unity?

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
7. 5. 2018 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"váš plechový miláček tyčí asi deset metrů nad okolní stromy, ale protivníkovi se jeví jako skrytý"

Tady je nutné podotknout, že reálná (myšleno v univerzu) výška mechů je o dost menší než ve hře, kde i lehký mech jako Locust je vyšší než stromy. To je proto, že mechové jsou hlavní hvězdy, tak jsou zvětšení pro impozantní vzhled. Nejmenší mechové mají ve skutečnosti tak 7 metrů a Atlas má tak 16.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
8. 5. 2018 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aleš Tihlařík: tak spíše s říše sci-fi :D tady je tabulka https://www.reddit.com/r/Battletechgame/comments/8evjzz/weapon_stats_and_observations/ kde jde +- vidět od jaké vzdálenosti může zbraň vystřelit a poté platí, že čím dále střílíš, tím větší penalizace na zásah. V deskovce to funguje tak že každá zbraň má definován počet hexů v rámci minimum range, short range, medium range a long range viz např. http://www.sarna.net/wiki/Weapons_and_Equipment_Lists kde u short range pro zásah musíš hodit kostkami nejméně, v medium více a v long nejvíce.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
8. 5. 2018 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U té přesností záleží jaké jsi měl zbraně, ty na dálku mají penalizaci když s nima chceš střílet na blízku a opačně. Stejně tak záleží kolik bodů "evasive" daný mech měl. Protože mech který se pohne o hodně polí je hůře zasažitelný ap.

sarapin
sarapin
Level 1 Level 1
7. 5. 2018 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: tak to máš dobrý,já lituju toho.že jsem prodal 1070,na té by to nejspíš šlapalo líp,ale co,uvidíme.Co jsem četl na fórech,tak nejsem sám a není nás málo.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
7. 5. 2018 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sarapin: Což framerate, na mojí GTX960 to běží v pohodě (vše na max, akorát vypnutý antialiasing), ale mnohem horší jsou ty zaseknutí při vstupu a výstupu do obchodu, při cestování mezi systémy atd.

sarapin
sarapin
Level 1 Level 1
7. 5. 2018 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to tak,hra je to výborná,ale ta optimalizace,nevím nevím.Na 1080 ti mě hra umí spadnout v některých místech 20-25 fps. Je to škoda,snad to opraví.

Mantor
Mantor
Level 1 Level 1
8. 5. 2018 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak nieco bude mat na svedomi aj Unity, ale Harebrained Schemes za sebou teda nemaju technicky ziadne veldiela.
Povedal by som, ze Battletech je po Shadowrunoch naozaj pokrok co sa tyka plneho 3D a aj vzhladu. Akurat, ze to naozaj vyzera ako 1-2 generacie stara hra.
Kazdopadne hra ako taka je paradna a uz davno som si hru tak neuzival, kedze tahove spracovanie Battletechu tu snad este ani nebolo.

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
8. 5. 2018 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DefiCzech: Máš pravdu, je to pravděpodobně chtěný efekt, nicméně pořád mi ty stats přijdou občas jako z říše fantazie, na obě strany.

@sarapin: Možné to je, troufám si říci, že i pravděpodobné. Všichni známe Unity spíše z menších titulů, kde na engine nejsou kladeny takové nároky, možná že se při zpracování tolika věcí najednou zadýchává. To je ale pouze domněnka, kterou může potvrdit jen enginů, potažmo přímo Unity znalý programátor.

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
7. 5. 2018 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sarapin: @Mitsurugi: Chyba není na vašem přijímači, něco zkaženého se nachází v kódu hry. Sledoval jsem využití prostředků, disk je hodně zatěžovaný u načítání, což je jasné, při hraní ale ne. RAMky si hra taky nebere moc, stejně jako prostředků procesoru. GTX 970 mi to na maximální detaily taky nedovedlo vytížit více než na 90 % ve špičce, přesto dochází k pádům frameratu - jak na lodi, tak na bojišti. A to se bavím jak o vytížení jádra, tak VRAM. Otázka je, jestli je to opravitelná chyba, nebo spíše vlastnost. To se ale dozvíme až časem...

Reklama
Reklama