Bard's Tale 4 předvádí soubojový systém
Herní série The Bard’s Tale započala svůj život již v roce 1985, tehdy ještě pod hlavičkou vývojářského studia Interplay Productions. Hra, jejíž celý název zní Tales of the Unknown: Volume I – The Bard’s Tale, se dočkala dvou dalších pokračování v letech 1986 a 1988. Když pak Brian Fargo, který pro první dva díly tvořil mapy a řídil vývoje toho třetího, opustil v roce 2003 Interplay, aby založil vlastní společnost InXile Entertainment, jako jeden z prvních projektů si vybral spin-off série s mnohem akčnějším pojetím, který si tropil šprýmy z klasických fantasy klišé. Hra vyšla v roce 2004 a později se dostala i na mobilní zařízení, fanoušci klasické série se ale již těší na nové plnohodnotné pokračování.
The Bard’s Tale IV předloni úspěšně absolvoval kampaň na Kickstarteru, kde mu příznivci nasypali příjemný 1,5 milionu dolarů, čímž překonali požadovanou částku o 250 tisíc. Hra poběží na Unreal Enginu 4. generace, pro tvorbu textur vývojáři používají techniku zvanou fotogrammetrie. Ta se používá pro rekonstrukci tvarů, měření rozměrů a určování polohy předmětů, zobrazených na fotografiích.
Vývojáři se aktuálně pochlubili novým videem, které ukazuje nejen průchod prostředím, ale i tahový soubojový systém. Bard’s Tale 4 je v jádru tradičním dungeonem, který vám dá k dispozici až šest postav. V tahových soubojích jimi budete moci nezávisle pohybovat po mřížce, zadávat jim příkazy a sledovat, jak se dokáží popasovat s nepřáteli. Brian Fargo však ve vývojářském deníčku upozorňuje, že uživatelské rozhraní je stále ve fázi vývoje a jeho zpracování se do finální verze změnit.
Pohyb po mapě je volný, prostředí jsou ale navržena tak, aby umožnila implementaci klasického krokovacího systému. Ve videu se můžete podívat na lokaci Fichti Forest, v níž skupina dobrodruhů vyřeší několik základních logických hádanek a utká se s tlupou goblinů. The Bard’s Tale 4 nemá pevně dané datum vydání, měl by ale vyjít v průběhu letošního podzimu. V plánu jsou verze pro PC, Mac a Linux.