Bandai Namco si tvoří vlastní engine. Chce jej využít na podporu nezávislosti vlastních týmů
Japonské vydavatelství Bandai Namco, které hráčům již za několik málo dní přinese vytouženou modlu, Elden Ring, oznámilo, že pracuje na vlastním enginu. Podle vyjádření, které šéf technického oddělení poskytl pro japonský web Automaton, je nová technologie v přípravě déle než dva roky. Na její dokončení a uplatnění ovšem ještě neláká.
- Bandai Namco pracuje už déle než dva roky na in-house enginu
- Vývoji se věnuje tým 50 vývojářů vedený bývalým ředitelem vývoje Fox Enginu od Konami
Smyslem vytváření vlastního enginu je podle Bandai Namco zajištění stabilního zázemí usnadňující tvorbu vlastních projektů. V běžné řeči to rovněž podporuje myšlenku, že se společnost snaží vedle jiného vyhnout také poplatkům, jež jsou nevyhnutelně spojeny s licencováním enginů ostatních firem. Nová technologie má být určena k vývoji her s obřím rozsahem a otevřeným světem.
Vedoucím 50 členného vývojářského týmu je Julien Merceron, tedy bývalý ředitel vývoje Fox Engine od Konami, který poháněl třeba Metal Gear Solid V.
O vývoji mělo být rozhodnuto v roce 2018, vlivem kolidování s tvorbou několika větších her byl však vývoj enginu posunut až na rok 2019. Ani po přibližně dvou letech není ovšem plně dokončen. Firemní zástupce potvrdil, že žádná hra není nyní vyvíjena na jeho bázi, přičemž naznačil, že první nevstoupí do vývoje dříve než za jeden rok.