Autoři čekají, že v jejich hře budeme umírat
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Autoři čekají, že v jejich hře budeme umírat

Autoři čekají, že v jejich hře budeme umírat

Jiří Bigas

Jiří Bigas

1
Reklama

Agent 007 se v bondovce Goldfinger z roku 1964 zeptá stejnojmenného hlavního záporáka: ”Do you expect me to talk?”. A Auric Goldfinger odpovídá: “No, Mr. Bond, I expect you to die!” Tímto nesmrtelným citátem se inspirovali autoři originální VR hry, jejíž kouzlo paradoxně spočívá v nedokonalosti této technologie.

Stejně se totiž jmenuje titul I Expect You To Die pro Oculus Rift a PlayStation VR, v němž se stanete špiónem. Špiónem, který má zemřít. A umírat budeme podle všeho opravdu hodně a za nejrůznější okolností. Jinými slovy, čelit budeme jedné smrtelné hrozbě za druhou. Lepší obrázek o celé situaci si dost možná uděláte z přiloženého videa.

Co je však na tomto počinu, který pohání engine Unity, tak zajímavé? Proč by vás měla zajímat další hra, v níž coby elitní agent musíte přežít v sérii smrtelně nebezpečných zkoušek? Kouzlo spočívá v tom, že hendikep v podobě neohrabaného ovládání změní v něco zábavného. V podstatě z nedostatku udělali vývojáři přednost. Zbrklé a nepřesné pohyby a manipulace s předměty, která vás jindy ve VR frustruje, je v I Expect You To Die zdrojem zábavy, všímá si VG247.

Doktoru Zorovi se postavíte už 6. prosince, pokud vás hra zaujme. Za hrou stojí studio Schell Games a design director Shawn Patton se o ní nedávno rozpovídal na PlayStation Blogu. V podstatě jde o logickou únikovou hru, která je ale okořeněná o virtuální realitu, pohybové ovládání a samozřejmě sérii vtipných selhání a úmrtí.

Autoři si přáli, aby hra nebyla moc těžká a neodrazovala, ale ani příliš lehká a kvůli tomu následně nudná. Vždy vám tedy dají nějakou stopu a vždy víte, proč jste zemřeli, kde jste udělali nějakou chybu, abyste se jí příště mohli vyhnout. Přesto budete umírat. Často. V každé úrovni existuje několik různých způsobů, jak lze zemřít. Celkem jich v celé hře najdete přes 30 a dělí se do šesti různých kategorií. Po každém neúspěšném pokusu vyfasujete pitevní zprávu, která vás pobaví a objasní vám i přesnou příčinu smrti.

Jednotlivé puzzly budu rychlé a autoři se chtěli vyhnout diskutabilním a zdlouhavým hádankám, které jsou napoprvé možná docela fajn, ale při opakovaném hraní začnou být otravné. Namísto toho tak máme čekat krátké úkoly, kterými při dalších pokusech rychle prolétneme a budeme pokračovat tam, kde jsme naposledy selhali. Díky tomu by se hra mohla dočkat i zábavných speedrunů.

Smrt nemá být podle vývojářů trest, ale zábava. Ponoukají hráče, aby ve VR experimentovali, takže se nemáme být zkusit udělat i to, co očividně povede k naší zkáze. Koneckonců, autoři očekávají, že zemřeme…


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama