Autor série Shenmue o tvoření příběhů
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Autor série Shenmue o tvoření příběhů

Autor série Shenmue o tvoření příběhů

Pavel Makal

Pavel Makal

4
Reklama

Oznámení Shenmue III na E3 2015 následovala extrémně úspěšná kampaň na Kickstarteru, kde se požadovanou částku podařilo vybrat za pouhých osm hodin a ve finále fanoušci přispěli dokonce trojnásobek. O hře samotné toho zatím bohužel moc nevíme, duchovní otec série Jú Suzuki ale v aktuálním rozhovoru prozradil, jakým způsobem ve svých hrách buduje příběh.

Na otázku, zda se vyprávění ve hrách dá srovnat s jiným médiem, Suzuki odpovídá, že nejblíže by byl asi film. Je však třeba mít na paměti, že zatímco stopáž filmu je jasně dána, hráči si své seance dávkují podle libosti. Film má jasně naplánované momenty, v nichž se něco stane. Pokud dvě hodiny hrajete, zřejmě si pamatujete všechny události, po sto hodinách už to ale platit nemusí. Je tedy třeba hráčům události pravidelně připomínat, aby příběh držel svou konzistenci.

Suzuki také tvrdí, že v dnešní době už nestačí jediné téma, jako je například romantická zápletka. Uvádí, že i film o automobilových závodech má třeba romantické prvky. Pokud ve snímku není víc námětů, publikum se začne nudit. Totéž platí pro Shenmue, i tam byste se po třiceti hodinách začali s jedinou zápletkou nudit. Pokud tedy vývojáři chtějí hráče zabavit na takovou dobu, je potřeba přijít s celou řadou námětů. Jádrem Shenmue vždy byl dobrodružný příběh o kung-fu, ale zároveň se objevil i motiv seznámení chlapce s dívkou.

Když pak máte zápletku, která kombinuje tři motivy, je složité zorientovat se v tom, jaký úvod je spojen s jakým vyvrcholením a závěrem. Podle Suzukiho je tedy velmi náročné to vše spojit smysluplně dohromady. Přeskočení vývoje a zvratů a využívání pouhého úvodu a vyvrcholení je tak podle Suzukiho velmi zásadním modelem struktury příběhu v dlouhých RPG hrách.

A kde bere Suzuki inspiraci pro své hry? S ohledem na to, že se jedná o videohru, je podle něj klíčová symbióza hudby, grafického zpracování a příběhového pozadí. Suzuki zmiňuje svou inspiraci filmy, které lze velmi podrobně sledovat snímek po snímku a získávat tak nápady například na bojové scény. Působivé scény se podle něj nejlépe tvoří za pomoci kontrastů, jako je například oslepující světlo z temnoty nebo hlasité burácení z absolutního ticha. Kombinací těchto prvků ovlivňujete publikum a posouváte příběh.

Vydání Shenmue III je plánováno na prosinec letošního roku a s ohledem na to jsme toho ze hry zatím moc neviděli. Doufejme, že na letošní E3 už hru uvidíme v plné kráse. Zatím si musíme vystačit alespoň s několika novými obrázky, které naleznete v galerii. Kromě regulérního třetího dílu se také živě spekuluje o HD remasteru původních dvou dílů.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama