automaticke-hry-novy-navodovy-patent-nintenda
Novinka Automatické hry, nový návodový patent Nintenda

Automatické hry, nový návodový patent Nintenda

sleepless.

sleepless.

18
Reklama

Automatické hry, nový návodový patent Nintenda
i Zdroj: Hrej.cz
Známý game designér a producent Shigeru Miyamoto je autorem "nového" (byl podán už v červnu 2008) patentu společnosti Nintendo, který by měl řešit problémy hráčů se záseky ve hrách. Velmi zjednodušeně můžeme říci, že Miyamoto navrhl systém několikastupňové pomoci ve hře, která se od vizuální nápovědy k řešení konkrétní situace pohybuje až po sledování automaticky běžící hry bez zásahu člověka.

Pokud ovládáte angličtinu, můžete si celý patent v celé své bolestné podrobnosti přečíst přímo na stránkách patentového úřadu. Hlavní body lze však značně zestručnit. Patent je určen především pro RPG hry, akční adventure a akční RPG obsahující tak veliký podíl příběhu a hratelnosti, že to hráči bere motivaci je dokončit, ať už se zaseknou, nebo ne. Právě tohle by měla řešit možnost nechat hru, aby běžela automaticky s tím, že hráč může takovýto mód kdykoli vypnout a pokračovat dále sám od další scény. V patentu je však jasně řečeno, že hráč těchto funkcí nemusí vůbec využívat a hrát jako obvykle bez jakékoli pomoci. Patent rovněž zmiňuje nemožnost ukládat v módu, kdy hra běží sama, pozice. 

Právě kvůli tomu by také hry spadající pod patent měly nabízet možnost spustit hned začátku libovolnou scénu třeba z prostředku hry nebo z jejího konce. V takovém případě bude hráčova postava vybavena předměty a schopnostmi umožňující daný segment projít, tak jako kdyby se na dané místo propracoval bez pomoci.

Třetím hlavním bodem patentu je možnost kdykoli během hry vyvolat nápovědu v podobě videa, která mu ukáže, jakým způsobem daný segment překonat, aby mohl bez záseku pokračovat dále. Tato nápověda se bude v podobě PIP (Picture in picture) objevovat přímo na obrazovce hry.

Nintendo tedy zjevně hodlá jít na ruku všem typům hráčům včetně těch absolutně občasných, kteří by se třeba po velkém JRPG titulu vůbec neohlíželi, protože by je navzdory lákavosti příběhu odrazovala dlouhá herní doba. Takhle budou moci hrát jen, když budou mít chuť, ale hru stejně uvidí celou, protože v problémových pasážích zapnout automatiku a budou se jenom dívat. Naopak normální hráč nemusí nových funkcí vůbec využívat a hrou se probije sám. Když se vyskytne zásek, zapne nápovědu, která mu s překonáním potíže pomůže.

Samozřejmě tu však existuje hrozba, že principy tohoto patentu budou pochopeny špatně a hraní jako takové, zejména však výzva jako jeden ze základních motivačních faktorů, úplně zmizí stejně jako interaktivita. Prostě to bude jenom filmeček s malou příměsí hry. Ale to je opravdu hororový scénář, který se nemusí vůbec naplnit. Kupříkladu adventurky by možnost podobné nápovědy, která by vystřídala neustálé šmejdění po webu kvůli návodům, mohly docela pěkně využít.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama