atelier-iris-3-miri-konecne-do-evropy
Novinka Atelier Iris 3 míří konečně do Evropy

Atelier Iris 3 míří konečně do Evropy

sleepless.

sleepless.

Reklama

Britská pobočka společnosti KOEi nám děla jenom radost. Jako jeden z mála evropských vydavatelských domů totiž chápe, že i hráči v Evropě mají chuť utrácet za konzolové a handheld tituly původem z Japonska, které se neprodávají po statisících, ale přesto mají oddané komunity fanoušků. Krásným příkladem budiž série Atelier Iris, která se podle aktuální tiskové zprávy dočká už brzy evropského vydání povedeného třetího dílu Atelier Iris 3: Grand Phantasm.

Stejně jako v předchozích dílech se i tentokrát točí hra okolo syntézy zbraní, ale i alchymie a míchání vlastních lektvarů, které je sympaticky zakomponováno do klasického JRPG systému. Hlavní postavy jsou tentokrát dvě Edge a Iris a jejich dobrodružství se točí okolo magické knihy. Najdou totiž jednu z osmi částí magické knihy a dobře ví, že když najdou i zbylých sedm kousků, tak jim bude splněno jakékoli přání. Tak začne dobrodružství, které se rozhodně nedá označit za dramatické ani přespříliš vážné.

Všechny Atelier Iris hry jsou odlehčené po stránce příběhové, ale i svým zpracováním a v díle třetím do platí rovněž. Hráči to však poznají poznají sami až na ně po spuštění dýchne svěží anime grafika, za níž se však skrývá hodně komplexní hra s několika novinkami oproti předchozím dílům. Syntéza zbraní i předmětů, známá z předchozích dílů, v AI3 nechybí a hráč si tak bude moci vytvářet nové zbraně, předměty a lektvary.

Novinkou je však tzv. Guild systém, kdy na hráče v rámci několik organizací čeká celá řada questů, jež může plnit v libovolném pořadí. Samozřejmě až na ty příběhové. Zřejmě největší změny oproti předchozím dílům však postihly soubojový systém, který úplně kašle na magické body, ale místo toho nabízí ukazatel, po jehož naplnění může hráč provést nějaký speciální magický i nemagický útok. Ukazatel se přitom naplňuje postupně sám účastí v bitvách. Soubojový systém v AI3 rovněž hráč odměňuje za rychlost rozhodování. Čím rychleji se rozhodně o další akci vybrané postavy, tím dříve bude moci zaútočit.

No a pak je tu tzv. Burst mód, který hráče odměňuje za linkování úderů. Čím více úderů za sebe se hráči podaří s několika postavami poskládat, tím větší škody každý další útok napáchá. Zmínit je třeba i fakt, že souboje už nejsou náhodně. Nepřátelé jsou na mapě vidět a hráč si může vybrat, jestli se do souboje vrhne, nebo ne. Kromě klasických soubojů hra nabízí i souboje na mapě, za něž však hráč nedostává zkušenostní body, ale pouze si jimi odstraňuje v cestě stojící nepřátele. No a nakonec je třeba zmínit, že se majitelé konzole PS2 dočkají Atelier Iris 3: Grand Phantasm v Evropě v průběhu července.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama