Ať žije AI. Herní vývojáři s oblibou využívají nástrojů umělé inteligence
Průzkum napovídá, že se herní vývoj výrazně opírá o možnosti, které v dnešní době poskytují nástroje postavené na umělé inteligenci.
- Průzkum ukazuje, že téměř dvě třetiny studií mají zkušenost s využíváním nástrojů umělé inteligence
- Nejčastěji pomáhají s animací postav a psaním kódu
- AI nástroje jsou nejčastěji využívány v rámci projektů zaměřených na AR/VR
Umělá inteligence v posledních letech proniká do celé řady oborů, nejinak je tomu v případě herního průmyslu. Jak napovídá čerstvá studie, vývojáři videoher AI nástroje s oblibou využívají, aby si ulehčili práci.
Průzkum provedla firma CIST na popud společnosti Unity. Data ukazují, že téměř dvě třetiny z oslovených studií (62 %) mají zkušenost s využitím AI během vývoje.
Možnosti jsou pochopitelně široké. Zpráva v této souvislosti zmiňuje, že se průměrná doba vývoje dramaticky prodlužuje. Zatímco v roce 2022 šlo o 218 dní, v roce 2023 už se jednalo o 304 dní. Právě umělá inteligence může zefektivnit konkrétní procesy, čímž se vývoj může urychlit.
Vývojáři, kteří mají k AI kladný vztah, v dotazníku uvedli způsoby jejího využívání. Nejčastěji šlo o vylepšení animací postav (46 %) nebo urychlení psaní kódu (37 %). Poslední soubor odpovědí zahrnuje generování grafiky, úrovní, testování gameplay prvků nebo automatizaci narativních elementů (36 %). Celkem 71 % studií, která využívají AI, uvádí, že jim pomohla zlepšit práci.
Pokud se jedná o zaměření projektů, AI nástroje jsou nejčastěji využívány pro tvorbu AR/VR titulů (29 %), multiplayerových her (28 %), nenáročných her (27 %) a titulů s otevřeným světem (27 %). V odpovědích se naopak méně objevovaly first-person střílečky (15 %), puzzle (16 %) a vzdělávací hry (19 %).
Některá studia však tyto nástroje nevyužívají vůbec. Zpráva zmiňuje konkrétní důvody, nejčastěji byl uveden nedostatek času (43 %), nedostatek odpovídajících technických dovedností (24 %), ve 20 % případů si vývojáři neuvědomovali, že vůbec existují takové možnosti.