ASA peskuje EA za reklamu na Burnout Dominator
Závodní titul Burnout Dominator už je na trhu několik měsíců, takže je divné, že až nyní se britská rada pro reklamu Advertising Standards Authority (ASA) společnosti Electronic Arts ozvala a řekla jí, že postery propagující výše zmíněnou hru jsou nevhodné. Respektive neplatí to o samotných plakátech, ale jejich obsahu – logicky.
Mluvčí ASA prozradil GamesIndustry.biz, že v uplynulých týdnech a měsících přišlo 37 stížností na plakát propagující Burnout Dominator, na němž je vyobrazeno nabourané auto se spoustou skla okolo a sloganem "Inner peace through outer violence", což znamená něco jako „Vnitřní klid přes vnější zběsilost“ (určitě je to přeložené nepřesně, ale význam snad všichni chápete).
Lidem, či spíše anonymním osobám, které si na výše popsaný plakát stěžovaly, vadilo, že by mohl plakát navádět k nevhodnému chovní na silnici a že podporuje antisociální chování včetně vandalismu. ASA pak na základě těchto stížností naznala, že plakát skutečně může svým obsahem spoustu lidí popuzovat tím, že podněcuje a oslavuje zběsilý nebo spíše násilný životní styl a tím tedy porušuje reklamní kodex.
Společnost Electronic Arts dostala možnost se k závěrům ASA vyjádřit a také to udělala. Podle EA je zcela jasné, že se jedná o reklamu na hru, která žádné nebezpečné chování nepodněcuje. V EA však zřejmě však někdo naznal, že nemá cenu se s ASA přít a tak se bude vydavatelský gigant do budoucna instrukcí od britské rady pro reklamu řídit. Ono se také není čemu divit. Prát se s úřadním šimlem, byť jde tentokrát o úředníky postavené na své pozice přímo sdružením reklamních agentur, nemá cenu. Byrokracie vždycky zvítězí nad zdravým rozumem…tak nějak to bylo ne?