Arkane opakuje, že Redfall není jen upírská kopie Left 4 Dead. Hra má mít více společného se sériemi Far Cry a S.T.A.L.K.E.R.
i Zdroj: Microsoft/Arkane
Redfall Novinka Arkane opakuje, že Redfall není jen upírská kopie Left 4 Dead. Hra má mít více společného se sériemi Far Cry a S.T.A.L.K.E.R.

Arkane opakuje, že Redfall není jen upírská kopie Left 4 Dead. Hra má mít více společného se sériemi Far Cry a S.T.A.L.K.E.R.

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

7. 1. 2023 09:40

Poté, co jsme se dozvěděli, že by novinka od Arkane měla po odkladu dorazit v květnu, přichází adresace jiného problému jejího vývoje. Vývojáři Redfall se totiž zabývají srovnáními, která jejich akce budí vedle existujícího Left 4 Dead. Stejně jako slavná série Valve i Redfall je totiž ve svém jádru stylizovaná kooperativní FPS pro 4 hráče, kde členové vašeho týmu přebírají zodpovědnost za boj proti hordám nemrtvých tvorů.

Reklama

  • Arkane se brání, že by Redfall jen přebíralo principy Left 4 Dead
  • Hry jsou si prý podobné, ale Redfall se v návrhu světa více podobná Far Cry a sérii S.T.A.L.K.E.R.

Podobně jako u loňského Back 4 Blood, kde byla kvůli zombie ona paralela ještě zřejmější, je pochopitelné, proč lze vidět spojení mezi Redfall a Left 4 Dead. Obě hry jsou si už na první pohled poměrně blízké – obě mají za cíl vzbudit potřebu spolupráce i humoru, a to v rámci tragikomického světa, kde potkáváte speciální nepřátele. Současně však platí, že nejde o vše, co lze o hrách říct. Redfall se už z dosavadních videí nezdá mít tak zběsilý a lineární jako Left 4 Dead, neboť nabízí i otevřená prostranství, kde se dá pohybovat relativně volně. 

Left 4 Dead a další podobné hry – jako je Warhammer 40K: Darktide, Deep Rock Galactic nebo třeba právě Back 4 Blood – jsou ve své podstatě totiž jen zběsilým závodem sérií lineárních úrovní nabitých hordami „nakažených“ ve vícero druzích. Jediným cílem je přitom přežití a jedinou metrikou je rychlost a efektivita vašeho postupu. Na druhou stranu, Redfall je na tom trochu jinak. Odehrává v otevřeném světě, kde se hraje více na příběh, a nabízí tak nejen atraktivní vyžití v akci, ale i v hlavních misích a průzkumu okolí.

Dle úniků byl Redfall opět odložen. Aktuálně se prý počítá s květnovým vydáním
i Zdroj: Bethesda / Arkane

Dle úniků byl Redfall opět odložen. Aktuálně se prý počítá s květnovým vydáním

Letošní rok nebyl pro Microsoft a jeho platformu Xbox bůhvíjak bohatý, i když přinesl několik zajímavých menších exkluzivit.…

27. 12. 2022 13:39

Během rozhovoru pro GamesRadar se Ricardo Bare za Arkane zabýval řečeným srovnáním s Left 4 Dead ještě o něco detailněji. Uvedl např. to, že chápe, proč je Redfall srovnání podroben, ale že hra má ve skutečnosti ještě více společného se značkou Far Cry. Ředitel Harvey Smith, který byl u rozhovoru také, navíc dodal, že „Redfall někdy vypadá jako to, co byste dostali, kdybyste smíchali různé kreativní hodnoty studia Arkane s Far Cry 2 nebo sérii S.T.A.L.K.E.R." Podle toho, jak dále pokračoval, můžeme odvodit, že tímto příměrem zřejmě poukazoval na situace, kdy se různé herní mechanismy střetnou a my se staneme svědky chaotických událostí, včetně interakce více tvorů a systémů.

Jedním z potenciálních problémů, které by ovšem podobné připodobnění mohlo budit, je dle GamesRadaru zdědění neduhů obou značek. GamesRadar poukázal zejména na to, že hry ze série Far Cry mohou často působit až přespříliš obřím dojmem, takže hráče nakonec ubijí velikostí a často i stereotypní náplní světa. Podle mluvčích Arkane by se však toto mělo Redfallu vyhnout. Už dříve jsme se dozvěděli, že otevřený svět, který nabídne, je sice relativně velký (ve srovnání s Prey nebo Deathloop od stejných vývojářů), ale kvůli absenci vozidel zase o poznání menší než jiné open-world hry této generace (např. již řečené Far Cry nebo jemu blízké Assassin's Creed).

Bare tvrdí, že se budeme obecně vzato cítit jako „v zatraceně velkém otevřeném světě, kde máme jednu hlavní základnu, kde můžete mluvit s NPC, získávat úkoly a vyzvedávat příběhové mise." Stejně tak si ale můžeme krátit čas i jinak. Podle jeho slov můžeme tak hlavní děj např. dočasně ignorovat, vyjít ze své základny a razit si cestu do okolního světa. „Redfall je pěší hra – rozsah a tempo jsou v tomto ohledu trochu zpomalené. Chceme, abyste se plížili kukuřičným polem při noční mlze a slyšeli šeptat upíry ve tmě. Možná v dálce zahlédnete farmu a připlížíte se k ní, jen abyste záhy zjistili, že je plná okultistů a pár uvězněných přeživších," dodává Bare.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama