Anthem musel skončit, ale nemuselo to být takhle, říká producent Mark Darrah
i Zdroj: BioWare / Electronic Arts
Anthem Novinka Anthem musel skončit, ale nemuselo to být takhle, říká producent Mark Darrah

Anthem musel skončit, ale nemuselo to být takhle, říká producent Mark Darrah

Michaela Bartošová

Michaela Bartošová

Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Anthem se v roce 2026 definitivně vypne a přidá se k rostoucímu seznamu zaniklých live service her.

Reklama


  • Titul Anthem bude definitivně vypnutý v roce 2026, hráči o hru přijdou navždy, bez ohledu na investice
  • Podle Marka Darraha mohla být hra technicky slabší, ale mohla přežít i bez podpory studia
  • Anthem se řadí mezi několik dalších live service titulů, u kterých skončila nebo bude ukončena podpora

Live service hry se stávají terčem kritiky a hnutí Stop Killing Games sílí. V roce 2026 se mezi oběti zařadí i Anthem od BioWare. Hra se definitivně vypne po sedmi letech provozu. Hráči tak navždy ztratí přístup k dalšímu hraní, a to bez ohledu na investované peníze. Bývalý výkonný producent hry Mark Darrah přiznal, že s koncem počítal už od začátku. V rozhovoru pro YouTubera MrMattyPlays uvedl, že Anthem mohl být navržen jinak: s většími kompromisy, ale bez nutnosti úplného vypnutí. „Byla by to horší hra, méně plynulá, ale taková, kterou by nikdy nebylo nutné vypnout,“ řekl. 

Stop Killing Games získává politickou podporu v EU
i Zdroj: Stop Killing Games

Stop Killing Games získává politickou podporu v EU

Místopředseda Evropského parlamentu Nicolae Ștefănuță veřejně podpořil kampaň Stop Killing Games a přislíbil další pomoc.

Darrah přirovnal situaci k regulaci chemických firem: „Nedovolíme jim vypouštět odpad do řek. Stojí je to peníze, ale jako společnost jsme se rozhodli, že to je cena, kterou je správné po nich chtít.“ Stejně tak by se herní odvětví mohlo rozhodnout chránit hry před zánikem, i když to něco stojí. Jako příklad uvedl Destiny s peer-to-peer hostingem, který umožňuje existenci i po ukončení podpory vývojářem. Nakonec položil otázku: „Chceme svět, kde raději obětujeme trochu kvality, než abychom jednou přišli o hry, do kterých jsme vložili čas a peníze?“


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama