Alternativní historie na pozadí příběhu Prey
Oznámení rebootu značky Prey patřilo k jednomu z největších překvapení na letošní E3. Působivý trailer vzbudil řadu otázek a rozsáhlá prezentace na letošním Gamescomu zas ukázala celou řadu zajímavých designových prvků. K dispozici je nyní nový trailer, který sice neukazuje záběry ze hry, ale blíže přibližuje příběhové pozadí a doplňuje zajímavé detaily.
Krátký animovaný film vás nejprve upozorní, že se jedná o důvěrné informace, podléhající nejpřísnějšímu utajení pod pohrůžkou těch nejvyšších trestů. To ale zvídavé hráče nemůže odradit. Prey se odehrává v alternativní historii, ve které Sovětský svaz v roce 1959 vypustil do vesmíru družici jménem Vorona, aby si zajistil vedoucí pozici ve vesmírném závodu. Vorona vysílala zpět na Zemi telemetrii z hlubokého vesmíru, po čase se však zcela odmlčela. Sověti vyslali k satelitu průzkumnou misi, která zpočátku nenarazila na zjevný problém. Po proniknutí dovnitř družice se však kosmonauti setkali s něčím, co neočekávali – s mimozemskou formou života. Setkání nebylo moc plodné, žádný člen mise nepřežil a Sovětský svaz celou záležitost zametl pod koberec.
Po dvou letech však Sověti oslovili Spojené státy s žádostí o pomoc. Mimozemskou hrozbu bylo podle jejich názoru potřeba zcela izolovat. Američané souhlasili a ze spolupráce vznikl v alternativním roce 1963 program Kletka pro věznění vetřelců. Partnerství obou velmocí však netrvalo dlouho a poté, co prezident Kennedy přežil nepovedený pokus o vraždu, převzal plnou kontrolu nad projektem a během následujících 20 let jej přetvořil na moderní centrum výzkumu a vývoje. I přes snahu vědců se však nepodařilo využít zvláštních vlastností mimozemské rasy, kterou pojmenovali Typhon, pro vojenské nebo průmyslové účely.
Nakonec se stalo přesně to, co byste čekali. Na výzkumné stanici došlo k prolomení ochrany, Typhoni se dostali ven a povraždili celý vědecký tým. Spojené státy na základě nešťastné události celý projekt poslaly k ledu a v roce 1998 byla stanice opuštěna. Našli se však jiní, kteří vycítili její potenciál. Obří společnost TranStar chátrající vesmírný objekt zakoupila a přetvořila jej na supermoderní centrum pro výzkum inovativních technologií s názvem Talos I. Během pěti let se jim podařilo to, co vládní výzkumníci nezvládli ani za tři desetiletí. Jedním z hlavních projektů byl výzkum psychotronické divize, která pro své neetické pokusy využívala lidské subjekty, včetně Morgana či Morgan Yu. Tedy vás. Budete se muset vyrovnat se skutečností, že se nacházíte v prostředí plném mimozemšťanů, kteří unikli ze svého vězení a využít celou řadu speciálních schopností k přežití a samozřejmě i záchraně lidstva před vesmírnou hrozbou.
Kreativní ředitel vývoje Prey Raph Colantonio zmiňuje, že při tvorbě příběhu se tým zamýšlel nad tím, jak by lidskou historii ovlivnila tak zásadní událost, jako je setkání s mimozemským druhem v 50. letech 20. století. Toto setkání má na vývoj alternativní historie značný vliv a projeví se například i na estetice celé stanice Talos I, jejíž umělecký styl autoři nazývají „neo-deco“. Datum vydání zatím není konkrétně určeno, hra by měla vyjít v průběhu příštího roku na PS4, Xbox One a PC.